Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det går ann å få kjøpt gressmatet smør i norge? Altså smør hvor kua ikke har spist noe annet en friskt gress eller høy? Ikke noe kraftfor eller annet rare greier, bare gress.

Noen som kjenner til om dette er noe man får kjøpt i norge? Eventuelt kan bestille på nettet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes i alle fall ikke norske produksjonsdyr som lever på 100 % grovfôr, men det visste du kanskje. (Hva gjelder import aner jeg ikke.)

Anonymkode: 32569...e8e

Skrevet

Mulig kyr på økologisk bruk får mindre kraftfôr?🤔 Det går vel an å sjekke nærmere. Finnes jo økologisk smør, blant annet Kolonihagen til Rema.

Anonymkode: 00d54...fb5

Skrevet

Det sier seg vel selv at vi ikke har det, i et land hvor det gror gress mindre enn halve året? Samtidig bor vi i et land hvor alle kuer har krav på utebeite om sommeren, så smør generelt har såpass mye høyere kvalitet her enn i mange andre land, at dette er mindre viktig. Denne grassfed-greia kommer jo fra land hvor kuene står innesperret og kun spiser kraftfor og genamnipulert soya og pumpes fulle av antibiotika. I Norge er gressmatet en meningsløs gimmick og har ingen praktisk betydning. Kjøp økologisk, dersom du ønsker minst mulig kraftfor. 

Anonymkode: 5e70e...adc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Villfisker
Skrevet

Det er jeg også interessert i å vite. Leverandøren har nok mye bedre kjøtt også :sikle:

Skrevet

Avdem på Lesja er vel det nærmeste, som jeg kjenner til hvert fall. Du kan jo sjekke ut hjemmesiden deres.

Anonymkode: 32f5d...3ec

Skrevet

Men kyr trenger jo mer næring enn kun gress uansett 

Anonymkode: 96a3b...08f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...