Kipling Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Noen som vet om det går ann å få kjøpt gressmatet smør i norge? Altså smør hvor kua ikke har spist noe annet en friskt gress eller høy? Ikke noe kraftfor eller annet rare greier, bare gress. Noen som kjenner til om dette er noe man får kjøpt i norge? Eventuelt kan bestille på nettet?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #2 Skrevet 31. januar 2022 Det finnes i alle fall ikke norske produksjonsdyr som lever på 100 % grovfôr, men det visste du kanskje. (Hva gjelder import aner jeg ikke.) Anonymkode: 32569...e8e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #3 Skrevet 31. januar 2022 Mulig kyr på økologisk bruk får mindre kraftfôr?🤔 Det går vel an å sjekke nærmere. Finnes jo økologisk smør, blant annet Kolonihagen til Rema. Anonymkode: 00d54...fb5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #4 Skrevet 31. januar 2022 Det sier seg vel selv at vi ikke har det, i et land hvor det gror gress mindre enn halve året? Samtidig bor vi i et land hvor alle kuer har krav på utebeite om sommeren, så smør generelt har såpass mye høyere kvalitet her enn i mange andre land, at dette er mindre viktig. Denne grassfed-greia kommer jo fra land hvor kuene står innesperret og kun spiser kraftfor og genamnipulert soya og pumpes fulle av antibiotika. I Norge er gressmatet en meningsløs gimmick og har ingen praktisk betydning. Kjøp økologisk, dersom du ønsker minst mulig kraftfor. Anonymkode: 5e70e...adc 1 1
Gjest Villfisker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Det er jeg også interessert i å vite. Leverandøren har nok mye bedre kjøtt også
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #6 Skrevet 1. februar 2022 Avdem på Lesja er vel det nærmeste, som jeg kjenner til hvert fall. Du kan jo sjekke ut hjemmesiden deres. Anonymkode: 32f5d...3ec
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Men kyr trenger jo mer næring enn kun gress uansett Anonymkode: 96a3b...08f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå