Gå til innhold

1-åringen vår er «konstant» syk etter å ha starta i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jente på 15 måneder som startet i barnehagen i november. Siden hun startet har hun blitt syk omtrent annenhver uke, noen ganger har det bare gått en uke mellom hver gang. Synes det er fryktelig flaut å være så mye borte fra jobb (mannen og jeg deler på det, men blir uansett en del). I tillegg har jo barnehagen vært stengt 2-3 dager pga personalmangel i forbindelse med karantene osv.

«Alle» sier jo at første året i barnehagen er verst mtp sykdomsrunder. Kan dere andre dele erfaringene deres? Kan vi kanskje håpe på at det verste er over når våren kommer? 

Anonymkode: 9688c...d65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt det sånn med begge barna vi også. Utrolig kjipt!

Anonymkode: 58028...d3f

• Liker 1
Skrevet

Yngste står midt i det nå, med første året i bhg. Broren hennes var syk hele tiden første året, men nesten ikke vært syk siden. Han er 11 år nå.

Anonymkode: 58028...d3f

Skrevet

Vår begynte i bhg i august - 2 år. Vi har vært konstant syke siden september føles det ut som 😅 

Anonymkode: 2c1da...3b7

Skrevet

Jepp, been there. Særlig med det første barnet, som ikke blir utsatt for storesøsken virus i babytiden. (Fordelen er jo at man slipper sykdom mens babyen er liten, vår mellomste ble innlagt med RS da han var åtte uker gammel, gjett hvor smitten kom fra….)

Vi var så dårlige den første vinteren vår eldste var i barnehagen. Vi voksne ble sykere enn barnet, selv om han hadde mye fravær, han også. I perioden januar til juni var det to uker hvor ingen i familien hadde vært syk! Det var mye bedre den andre vinteren i barnehage, selv om det var mye fravær da også. Etter treårsalderen roer det seg. Men man får sannelig kjørt immunforsvaret som småbarnsforeldre. Det er først da man innser hvor lite utsatt man har vært fram til da. 

Anonymkode: 9f851...c39

• Nyttig 1
Skrevet

Dette er helt vanlig. Det kan være det skjer HVERT ÅR hele bhg tiden også. Mine var sånn. Hver høst ca okt-nov var de syke mer eller mindre hele tiden fram til mai. Good luck 🙊

Anonymkode: dd199...c70

• Liker 1
Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi har en jente på 15 måneder som startet i barnehagen i november. Siden hun startet har hun blitt syk omtrent annenhver uke, noen ganger har det bare gått en uke mellom hver gang. Synes det er fryktelig flaut å være så mye borte fra jobb (mannen og jeg deler på det, men blir uansett en del). I tillegg har jo barnehagen vært stengt 2-3 dager pga personalmangel i forbindelse med karantene osv.

«Alle» sier jo at første året i barnehagen er verst mtp sykdomsrunder. Kan dere andre dele erfaringene deres? Kan vi kanskje håpe på at det verste er over når våren kommer? 

Nja… Det er over til neste høst hvertfall. 

Skrevet

Samme her, barnehagestart august i fjor og mer eller mindre konstant syk siden da. Om vi har en hel uke uten sykefravær blir vi positivt overrasket 😅 Det har vel skjedd et par ganger til nå

Anonymkode: 70eee...d01

Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er helt vanlig. Det kan være det skjer HVERT ÅR hele bhg tiden også. Mine var sånn. Hver høst ca okt-nov var de syke mer eller mindre hele tiden fram til mai. Good luck 🙊

Anonymkode: dd199...c70

Jepp. Hver eneste høst, barnehageårene er de værste sådann. 

Skrevet

Jeg har 2 barn, ingen av dem var særlig syke ved bhg start. 

Minstemann begynte i barnehagen i oktober i fjor, har vært syk en gang siden. 

Men jeg har jo hørt at det er vanlig med veldig mye sykdom første året

Skrevet

Helt vanlig. Her begynte det ved barnehagestart for to år sida, og har blitt enda verre det siste halvåret. Det går sjelden mer enn et par uker uten forkjølelse, og de kan vare opptil 8-9 uker selv om intensiteten heldigvis er varierende. Sommeren er grei.

Anonymkode: 9eeae...f83

Skrevet

siden gutten vår startet i bhg I oktober har han hatt 3 forkjølelser, og 1 runde med omgangssyke, samt en runde med den fjerde barnesykdommen. Jeg vil anta sånn ca at han har vært der ca halvparten av alle dagene, resten har han vært borte pga sykdom. Den første forkjølelsen var så ille at han var hjemme to uker omtrent. 

Så langt i år har det kun vært 4 dager foreløbig, men vi er nå kun på starten av året. 

Skrevet

Jeg er spent på når det blir var tur. Har hatt 3 sykt-barn-dager det første året han var i bhg. Og tre sykt-barn dager til nå på andre året. Mannen har tatt ut like mange som meg. 

Anonymkode: 418b6...13f

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Akkurat sånn var det med mine barn også. Det ble bedre da de ble rundt 2-3 år.

Anonymkode: b6f28...a15

Skrevet

Var sånn for oss også. Og så igjen fra i høs, når alle sykdommer var tilbake i bhg igjen etter korona. Tror ikke han har mer enn fire-fem fulle uker i barnehagen siden september 😩😩

Anonymkode: 6242e...6bd

Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen din. Mer syk enn frisk første året, føltes det som. Nå, som hun er 5 år, har hun hatt 1 dag med feber i hele 2021.. Hold ut, det blir bedre! Kanskje besteforeldre kan stille opp slik at dere slipper så mye fravær fra jobb? 

Anonymkode: 96ec3...475

Skrevet

Det er dessverre helt vanlig.

Første vinteren her var det kryss i taket dersom det gikk 14 dager uten sykdom. Tror det skjedde en eller to ganger....

Skrevet

Helt normalt TS. Du har må i 15 måneder beskyttet henne for bakterier og virus. Når man kommer i barnehagen er det sikkel på hender og leker. Snørr som klines overalt. Kan du tenke deg at sykdommer spres fort.

Det blir bedre etter hvert som de blir eldre 🙂

Anonymkode: db0c5...b11

• Liker 1
Skrevet

Eldstemann var mye syk hele barnehagetida. Det roet seg etter skolestart. Minstemann var syk konstant fram til koronaen kom. Ikke under hele koronaen, men vært syk konstant siden august etter de åpnet opp. Roet seg etter jul da de gikk over på gult nivå igjen. Takk og lov!

Skrevet

Nå tror jeg perioden fra november til nå har vært ekstra ille for veldig mange i år, så er nok flere som kjenner seg igjen i den. Blir nok bedre utover året ja :) 

Anonymkode: 6b61a...bf1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...