Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har et spørsmål om knappensom heter (Bank) i mingat ?

Jeg jobber på et sykehjem der vi bruker mingat. Jeg søkte fri en vakt jeg skulle jobbe og derfor fikk jeg på banken i mingat (-8 timer med rød farge). Og noen dager senere ble jeg tildelt en vakt og da ble minuset borte!!

2 ting jeg lurer på er skyldte jeg  sykehjemmet en vakt da det var minus ? og eventuelt vil det si at jeg jobber gratis for den vakten jeg ble tildelt?

OPPDATTERNG:

Jeg ba ikke om permisjon men jeg ga bort vakt til en ansatt uten å ta en vakt så del vi si at jeg søkte fri.

Hvis jeg fikk betalt for den vakten jeg ga bort og jobber igjen vakten har for avdeling. (Det er helt greit)

Men har de lov til å ta en vanlig vakt for en en helligdag. Altså har de lov til å ta fra meg overtid og høytidstillegg??. Når det jobben skyldte meg var vanlig vakt men det jeg jobbet er høytidstillegg plus overtid?

Har jeg rett til å klage om jeg ikke får tilleget

Endret av Sara.22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skulle gjerne svart deg, men jeg forstår faktisk ikke hva du spør om. Kan du stille spørsmål ute emojis i teksten så vi gæmliser som kan systemet kan svare?

Anonymkode: e3378...25b

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du nå? Hadde du 8 timer i minus?

Anonymkode: 1827c...8af

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skulle gjerne svart deg, men jeg forstår faktisk ikke hva du spør om. Kan du stille spørsmål ute emojis i teksten så vi gæmliser som kan systemet kan svare?

Jeg redigert spørmålet om du kan lese på nytt. Takk

Skrevet

Hva mener du nå? Hadde du 8 timer i minus?

Anonymkode: 1827c...8af

Ja jeg søkte fri en vakt og dermed fikk jeg minus og jeg lurer på om ( å skylde avdeling ) betyr at jeg jobber gratis og ikke får betalt?

Skrevet

Du jobber ikke vakt nr 2 gratis, for du får allerede betalt for vakt nr 1 som du fikk fri.

Anonymkode: 72255...80a

• Hjerte 1
Skrevet

I utgangspunktet så er du skyldig den vakten du ba om fri. Men så spørs det på omstendighetene hvorfor du søkte du om fri. Var det permisjon du hadde krav på? 

Anonymkode: 78fdc...10e

• Hjerte 1
Skrevet

Når du ber om en vakt fri får du minus i mingat fordi du skylder de timene til arbeidsplassen. Når du jobber en annen vakt/ekstravakt har du jobbet dem inn igjen. Du jobber ikke gratis på ekstravakten, for du fikk betalt for vakten du fikk fri og ikke jobbet. Du fikk fri åtte timer med lønn, og jobbet så åtte timer senere som du allerede har fått lønnen for. Alternativet er at du ber om permisjon uten lønn, eller tar en feriedag når du ber om fri. 

• Hjerte 1
Skrevet

Når du ber om en vakt fri får du minus i mingat fordi du skylder de timene til arbeidsplassen. Når du jobber en annen vakt/ekstravakt har du jobbet dem inn igjen. Du jobber ikke gratis på ekstravakten, for du fikk betalt for vakten du fikk fri og ikke jobbet. Du fikk fri åtte timer med lønn, og jobbet så åtte timer senere som du allerede har fått lønnen for. Alternativet er at du ber om permisjon uten lønn, eller tar en feriedag når du ber om fri. 

Takk for svaret.  Nei jeg ba ikke om permisjon men jeg ga bort vakten til en ansatt uten å ta en vakt så del vi si at jeg søkte fri. Men har arbeidsplassen lov til å ta fra meg overtid og høytidstillegg??. Når det jobben skyldte meg var vanlig vakt men det jeg jobbet er plus overtid og høytidstillegg?

Skrevet
Sara.22 skrev (1 minutt siden):

Takk for svaret.  Nei jeg ba ikke om permisjon men jeg ga bort vakten til en ansatt uten å ta en vakt så del vi si at jeg søkte fri. Men har arbeidsplassen lov til å ta fra meg overtid og høytidstillegg??. Når det jobben skyldte meg var vanlig vakt men det jeg jobbet er plus overtid og høytidstillegg?

Du får ikke overtid når vakten du tar dekker inn timer du skylder. Når det kommer til høytidstilegg skal du har det. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...