AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Del Skrevet 30. januar 2022 Jeg sluttet å bruke sminke for en del år siden da jeg var tidlig i tenårene pga. jeg slet veldig med eksem. Sluttet derfor for jeg var så redd for å forverre eksemen, og så turte jeg aldri å begynne igjen for jeg var redd for tilbakefall av eksem i ansiktet. Nå er jeg i midten av 20-årene og har fått lyst å begynne med sminke igjen etter maange år uten. Jeg så på flere sminkevideoer og påførte en BB-cream som har gode reviews, brukte beauty blender. Det var riktig farge også siden jeg fikk hjelp i butikken jeg kjøpte kremen i. Men til min store overraskelse fremhevet sminken hår i ansiktet og det så virkelig ikke bra ut! Har aldri tenkt at jeg er en "hårete" person, men nå som jeg har begynt å legge merke til det tror jeg faktisk jeg har mer hår enn jenter flest i ansiktet. Hårene er lyse, men litt lange syns jeg og det er mye hår tett i tett. Andre som har dette problemet? Jeg tror sminken hadde sett skikkelig fin ut uten alt håret i ansiktet... Jeg har lenge tenkt at jeg har PCOS og har derfor fått time til gynekologisk undersøkelse og blodprøve, men det er en stund til. Hvis det viser seg at jeg har PCOS så kan jo det forklare hvorfor jeg har så mye hår i ansiktet. Ble bare skikkelig skuffet for hadde gledet meg til å begynne med sminke igjen og satt meg inn i det. Jeg kjenner heldigvis en som er hudpleier som skal vokse bort hårene for meg, så det blir spennende å se hvor mye bedre sminkeresultatet blir så å si uten ansiktshår. Men jeg lurte egentlig bare på om dette er et "vanlig" problem blant jenter eller er det ikke det? 😕 Anonymkode: 83097...5dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #2 Del Skrevet 30. januar 2022 Det er i alle fall ikke uvanlig. Du kan barbere det bort dersom det plager deg. Anonymkode: 9d4b1...d84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #3 Del Skrevet 30. januar 2022 Jeg har lyse dun i ansiktet som jeg barberer bort med «Flawless finishing touch» som kan kjøpes på bl.a power og flere steder på nett, også får jeg flere og flere svarte, tykke hår på haken som jeg napper bort med pinsett. Anonymkode: 0c2ca...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 31. januar 2022 #4 Del Skrevet 31. januar 2022 Det er helt normalt å ha hår i ansiktet. Jeg napper/barberer bort 'barten'jevnlig,men ellers lar jeg resten av dunet i ansiktet være i fred. Det er normalt med både hår,ujevn hud,porer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå