Gå til innhold

Funker voksenbleier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en dame i begynnelsen av 20-årene som sliter med endometriose, det gjør at jeg blør sinnssykt masse når jeg har mensen. Jeg blør så mye at det går rett igjennom bindet, så jeg må bruke 3 lag med bind for at det ikke skal blø igjennom. Det er så strevsomt, i tillegg til at jeg kaster bort så mye penger på å kjøpe bind altfor ofte. Og tampong hjelper i hvertfall ikke, da går bare all blodet rett forbi. Så da lurer jeg på, funker det med bleier istedenfor bind? Kan jeg gå med bleie når jeg har mensen? Sånn voksenbleie?

Anonymkode: e9621...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel bare å prøve? Du kan få gratis vareprøver på apoteket. 

Vær obs på at de er både ubehagelige og synes godt. 

Anonymkode: 1db7d...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel at det er et eget kropp&helse forum her inne?

Anonymkode: 0f51b...588

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg tro funker ja. De skal jo holde på en solid mengde væske. Vær obs på at noen er mer vanlig type bleie, mens de som er tynnere og mer diskret kanskje ikke tar like stor mengde. Men du må bare prøve deg frem. Be om prøver fra apoteket. Hvis det funker så bør du høre med legen om det er mulig å få på blå resept. Det blir jo dyrt i lengden. 
En bleie vil nok lett synes i bukser. Men kanskje du har noen kjoler eller skjørt det ikke vises i.

Har du forresten prøvd menskopp?

Anonymkode: 8adab...c22

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde og lakk mye etter fødsel, og fikk bleiebind på sykehuset. Det hjalp ganske bra, men bleierompa ble ganske synlig. Jeg ville brukt løse kjoler/skjørt over om jeg skulle brukt det offentlig.

Du bør mase på legen din om å få hjelp, slik at du slipper å blø så voldsomt mye. Det er ikke normalt, og du skal få hjelp.

Anonymkode: 09109...70e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få time hos gynekolog og diskuter bruk av p-piller for å redusere blødningene. Gyn kan også skrive ut Cyklocapron tabletter som du tar de dagene du blør verst så blødningene reduseres til normal mengde. 

Anonymkode: d4c9f...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sånne på natta. Funker helt supert, og jeg slipper å tenke på lekkasjer. Sover mye bedre.

Anonymkode: b1bdf...e16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Prøv menskopp... 

Anonymkode: a6244...e1b

Menskopp virker ikke på oss som blør ekstremt mye med store klumper osv..

Anonymkode: e5072...9b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg blødde og lakk mye etter fødsel, og fikk bleiebind på sykehuset. Det hjalp ganske bra, men bleierompa ble ganske synlig. Jeg ville brukt løse kjoler/skjørt over om jeg skulle brukt det offentlig.

Du bør mase på legen din om å få hjelp, slik at du slipper å blø så voldsomt mye. Det er ikke normalt, og du skal få hjelp.

Anonymkode: 09109...70e

Bleiene fra sykehuset var gode ja. Brukte nattbind inni de i tilegg . Må opp om natten og bytte. Men slipper å bytte på sengen hver natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei. Jeg er en dame i begynnelsen av 20-årene som sliter med endometriose, det gjør at jeg blør sinnssykt masse når jeg har mensen. Jeg blør så mye at det går rett igjennom bindet, så jeg må bruke 3 lag med bind for at det ikke skal blø igjennom. Det er så strevsomt, i tillegg til at jeg kaster bort så mye penger på å kjøpe bind altfor ofte. Og tampong hjelper i hvertfall ikke, da går bare all blodet rett forbi. Så da lurer jeg på, funker det med bleier istedenfor bind? Kan jeg gå med bleie når jeg har mensen? Sånn voksenbleie?

Anonymkode: e9621...e3d

Bruker du de største nattbindene med vinger? Always sine feks. ta en eller to sånne inni en bleie. evt libero åpne bleier i en truse med nattbind i. Snakk med legen og kanskje få noe tena bleier? Om du får på resept vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...