AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Jeg har en svigermor som forpurrer forholdet vårt ekstremt, hun forskjellsbehandler, ser ned på meg og kommer med helt grusomme bemerkninger om utseende mitt, måten jeg oppdrar barnet mitt på. Hun er rett og slett en mobber, som ødelegger livet mitt. Min mann har hun rundt lillefingeren og han støtter henne og bortforklarer alt hun gjør. Dette har pågått i de tre årene vi har vært gift, men forverret seg veldig nå. Nå orker jeg ikke mer. I dag satt svigermor og snakket stygt om foreldrene mine, om at de er simple mennesker og at de har «drittjobber» (hjelpepleier og fagarbeider på skolen). Jeg er riktignok ikke fra en veldig velstående familie, men begge foreldrene mine er hardtarbeidende mennesker selvom ingen av dem har høystatus jobber. Det som plager meg mest er min ektemann som jattet med og støttet moren sin 100%. De snakket på FaceTime så jeg hørte alt. Denne hendelsen er ikke unik på noen måte, dette er hverdagskost for meg. Sånne ting skjer daglig. Hun bor i utlandet, men ringer daglig. Når det passer henne dukker hun opp her og krever å få bo her i 2-3 uker i strek. Jeg hater dette! Orker ikke mer. Og jeg kan ikke understreke dette nok, svigermor er ett problem fordi mannen min er tafatt og støtter henne i alt det hun gjør. Han gir henne dette spillerommet til å forpurre livet mitt. Og ja, jeg har tatt opp med han utallige ganger, senest i dag tidlig at han må snakke med moren sin og be henne kutte ut mobbinga, men det hjelper ikke, han tar det ikke til seg. Og velger heller å kritisere meg for å være hårsår. Er det håp her? For jeg har mest lyst til å gå, det eneste som holder meg igjen er barnet vårt på under 2 år, som vi begge er foreldre for. Anonymkode: 70650...8cd 2 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 30. januar 2022 En mann som godtar at moren snakker stygt om deg og dine foreldre? Eh, nei.. Det der vil du ikke at barnet deres skal vokse opp med Anonymkode: 51451...3b6 50 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #3 Skrevet 30. januar 2022 For en fjott! Dette skal du ikke finne deg i. Du får stille et ultimatum, deg eller svigermor. Han kan selvfølgelig få ha kontakt, men du skal få slippe. Han kan forklare hvorfor det har blitt slik og ta deg i forsvar. Hvordan er svigerfar? Anonymkode: 9deb4...61b 13 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 Vet du hva som står mellom deg og den svigermoren? Mannen din. Hun er som hun er,fæl mot deg, men det er hans mor og som din ektemann bør han stå opp mot denne oppførselen på samme måte om du hadde behandlet hans mor sånn. Det er han som svikter her på alle hold mens hun mobber deg. Han burde stått ved din side og bedt henne enten vise deg respekt eller ikke vise seg mer. Han er en konfliktsky tosk som kaster seg selv og deg under bussen her. Dette er ikke det eneste tilfellet hvor han ofrer deg fordi han er redd for en konflikt. Anonymkode: 6aa68...c48 15 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 Jeg hadde gått for lengst. Hvorfor skal du måtte ha denne drittenergien i livet ditt? Og en man som ikke forsvarer deg? Anonymkode: 3be56...0f6 12
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 Det er ikke håp her nei. Og hvem mann trenger å snakke med mor hver dag?? Her er det en som henger i mammas skjørt fremdeles. Han vil vel helst være enig med henne OG deg for å slippe problemer, men her lar jo det seg ikke gjøre. Anonymkode: 6a972...9fc 13 2
Maleficenta Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en svigermor som forpurrer forholdet vårt ekstremt, hun forskjellsbehandler, ser ned på meg og kommer med helt grusomme bemerkninger om utseende mitt, måten jeg oppdrar barnet mitt på. Hun er rett og slett en mobber, som ødelegger livet mitt. Min mann har hun rundt lillefingeren og han støtter henne og bortforklarer alt hun gjør. Dette har pågått i de tre årene vi har vært gift, men forverret seg veldig nå. Nå orker jeg ikke mer. I dag satt svigermor og snakket stygt om foreldrene mine, om at de er simple mennesker og at de har «drittjobber» (hjelpepleier og fagarbeider på skolen). Jeg er riktignok ikke fra en veldig velstående familie, men begge foreldrene mine er hardtarbeidende mennesker selvom ingen av dem har høystatus jobber. Det som plager meg mest er min ektemann som jattet med og støttet moren sin 100%. De snakket på FaceTime så jeg hørte alt. Denne hendelsen er ikke unik på noen måte, dette er hverdagskost for meg. Sånne ting skjer daglig. Hun bor i utlandet, men ringer daglig. Når det passer henne dukker hun opp her og krever å få bo her i 2-3 uker i strek. Jeg hater dette! Orker ikke mer. Og jeg kan ikke understreke dette nok, svigermor er ett problem fordi mannen min er tafatt og støtter henne i alt det hun gjør. Han gir henne dette spillerommet til å forpurre livet mitt. Og ja, jeg har tatt opp med han utallige ganger, senest i dag tidlig at han må snakke med moren sin og be henne kutte ut mobbinga, men det hjelper ikke, han tar det ikke til seg. Og velger heller å kritisere meg for å være hårsår. Er det håp her? For jeg har mest lyst til å gå, det eneste som holder meg igjen er barnet vårt på under 2 år, som vi begge er foreldre for. Anonymkode: 70650...8cd høres ikke ut som det er mye håp her dessverre.. Ville gått fra han om jeg var deg. Han skal liksom støtte deg i slike situasjoner. En ting om han tabba swg ut med det en gang, men når han holder på slik 3 år i strekk... Nei. Han gjør deg ulykkelig. 12
tånegla Skrevet 30. januar 2022 #8 Skrevet 30. januar 2022 Si at du krever familierådgivning. Mulig han vil se saken litt annerledes når det kommer fra en utenforstående. På den annen side skal du ikke gå på kompromiss med deg selv, om du føler at han og moren har ødelagt deg så mye at det ikke kan repareres da drar du. Barnet har ikke godt av å vokse opp i et slik miljø, respekt skal man ha for andre mennesker. 10 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #9 Skrevet 30. januar 2022 Sett ned foten, og når fitta er i Norge, kan hun bo på hotell. Anonymkode: c2c67...ec5 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #10 Skrevet 30. januar 2022 Gå. Ikke noe håp Anonymkode: 026bb...04f 4
Eryn Skrevet 30. januar 2022 #11 Skrevet 30. januar 2022 Isj. Han eier jo ikke ryggrad. Pakk ting for ei helg og ta inn på hotell, si at du trenger avstand og trenger å tenke på saker og ting i forholdet deres, og at du ikke er sikker på om du orker mer. Når du kommer hjem igjen søndag kveld, merker du fort om han har skjønt alvoret, om han har kuttet navlestrengen til mor og valgt deg eller ikke. Er ting som før...... vel, da velger du egen lykke framfor å bli i et ulykkelig forhold. 5 3
NiceOrNothing Skrevet 30. januar 2022 #12 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg har en svigermor som forpurrer forholdet vårt ekstremt, hun forskjellsbehandler, ser ned på meg og kommer med helt grusomme bemerkninger om utseende mitt, måten jeg oppdrar barnet mitt på. Hun er rett og slett en mobber, som ødelegger livet mitt. Min mann har hun rundt lillefingeren og han støtter henne og bortforklarer alt hun gjør. Dette har pågått i de tre årene vi har vært gift, men forverret seg veldig nå. Nå orker jeg ikke mer. I dag satt svigermor og snakket stygt om foreldrene mine, om at de er simple mennesker og at de har «drittjobber» (hjelpepleier og fagarbeider på skolen). Jeg er riktignok ikke fra en veldig velstående familie, men begge foreldrene mine er hardtarbeidende mennesker selvom ingen av dem har høystatus jobber. Det som plager meg mest er min ektemann som jattet med og støttet moren sin 100%. De snakket på FaceTime så jeg hørte alt. Denne hendelsen er ikke unik på noen måte, dette er hverdagskost for meg. Sånne ting skjer daglig. Hun bor i utlandet, men ringer daglig. Når det passer henne dukker hun opp her og krever å få bo her i 2-3 uker i strek. Jeg hater dette! Orker ikke mer. Og jeg kan ikke understreke dette nok, svigermor er ett problem fordi mannen min er tafatt og støtter henne i alt det hun gjør. Han gir henne dette spillerommet til å forpurre livet mitt. Og ja, jeg har tatt opp med han utallige ganger, senest i dag tidlig at han må snakke med moren sin og be henne kutte ut mobbinga, men det hjelper ikke, han tar det ikke til seg. Og velger heller å kritisere meg for å være hårsår. Er det håp her? For jeg har mest lyst til å gå, det eneste som holder meg igjen er barnet vårt på under 2 år, som vi begge er foreldre for. Anonymkode: 70650...8cd Svigermoren din er ren GIFT . Ville kommet meg langt unna i en viss fart. Før barnet ble så stort at det oppfatter at bestemor snakker nedsettende om mammaen hans ❤️ 4 1
Urwa Skrevet 30. januar 2022 #13 Skrevet 30. januar 2022 Hvis min svigermor eller noen andre hadde snakket stygt om mine foreldre så hadde jeg faen ikke ventet 1 sekund på at mannen min skulle stoppe kjeften dems. For det hadde jeg gjort selv🤬 10
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #14 Skrevet 30. januar 2022 Uff, hva slags kultur er dette? Anonymkode: 54be3...b21 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #15 Skrevet 30. januar 2022 Jeg ville svart lignende til mannen om hans foreldre slik at han setter ting i perspektiv. Mannen din vet ennå ikke at han har giftet seg,fått ei kone og barn. Han må velge med hvem vil han bo. Og om det er deg han velger,bør han oppføre seg hyggelig. Anonymkode: 81147...894 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #16 Skrevet 30. januar 2022 Hjelpes! Føler så med deg.. Har også en sånn svigermor, bare at hun lyver i tillegg. Fant på masse syke historier om meg som heldigvis var veldig lett å motbevise... Men forskjellen var at mannen satt foten ned og droppet all kontakt med henne. Jeg syns det var litt galt å droppe ALL kontakt med egen mor, men han sa at hun jo ikke ble sånn natten over. Så barndommen var ikke en dans på roser, det er en grunn til at hun så ofte bytter venner og barnet + meg var hundre ganger mer viktig for ham. Hun satt ut tusen nye historier om at det var min feil, jeg var gal og at det var sååå synd på mannen min og henne. Men mannen tok kontakt med folk han visste kunne brukes (familie, venninner av mor, sladrekjerringer) og fikk på den måten parkert alt. Når din mann fremdeles ikke har klippet navlesnoren kan du bare glemme at det blir bedre. Anonymkode: c4e07...d63 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #17 Skrevet 30. januar 2022 Før jeg hadde pakket bagen til mannen og kasta han ut så hadde jeg forsøkt ved neste anledning og kalt henne en fitte som bare kan holde kjeft. Jeg tror du hadde sluppet å høre fra den dama så lenge du lever. Mannen din kan vel da bare dra på kaffeslabras og baksnakke og jatte med hvis han vil, ute av syne ute av sinn. Så lenge det ikke foregår under deres tak. Du kan kanskje gi han en heads up også, at du kommer til å klikke baklengs inn i fuglekassa neste gang du må høre på sånn drit renne ut av den javmige kjeften, og samtidig minne han på at fremover vil det ikke bli julefeiringer, familieselskaper, gaver eller hyggelige aktiviteter med samlet familie og barnebarn fremover hvis den dietten der skal fortsette. For han å rette fokus mot at du er hårsår viser bare at du ikke har vært tydelig nok. Du må klikke, og mene det!! For det der er så langt fra greit. Jeg hadde slingt med en mental bitchslap til mannen også. Anonymkode: 23e66...49b 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #18 Skrevet 30. januar 2022 Du får bli sint og si fra! Om du overhører sånt, så bare bryter du inn og ber henne slutte å snakke dritt om familien din, din ufyselige drage! Etterpå sier du til mannen din at du vil ikke ha noe med henne å gjøre. Hun får ikke bo i deres hjem når hun kommer, hun får ta inn på hotell. Og du vil ikke treffe henne, det får han gjøre, utenfor hjemmet. Så ser du om han begynner å roe ned skitsnakket på kjerringa, for å på sikt få henne inn i varmen igjen. Pass på at det ikke er felles/dine penger som brukes på å sponse hotell for henne. Anonymkode: 6af0f...337 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #19 Skrevet 31. januar 2022 Har vært i et forhold hvor svigermor regelrett mobba meg, og mannen løp ræva av seg for å bortforklare, skryte av henne og hjelpe henne med gjøremål. Mye likt som du forteller - rakket ned på meg, min familie osv. Kom deg unna! Jeg har aldri vært så letta som da jeg kom meg unna. I ettertid innser jeg at dette var psykisk vold, og jeg var på vei til å bli psykisk syk. Finn ut om du kan begrense hennes tilgang til barnet når far får samvær. Anonymkode: ca19e...cd3 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #20 Skrevet 31. januar 2022 Du får be han velge mellom deg og moren hans. Jeg hadde forlatt en mann som ikke støtter sin kone, når det er moren som er urimelig. Bare å begynne å pakke, og si han får velge, for dette orker du ikke lengre. Anonymkode: f7f86...e61 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå