AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Vi var sammen i 5 år. Han var psykisk voldelig mot meg hele tiden og misbrukte alkohol. Jeg hadde et barn fra før og sammen fikk vi et barn. Etter at han tok tak i meg fysisk for første gang, og det foran barna, dro vi. Dette er 6 år siden. Han har nå blitt bedre og har samvær med begge to annahver helg, og om de ellers ønsker utenom. De er 8 og 12 år gamle nå. Vi har blitt venner på en måte, fått et bedre forhold etter det ble slutt. Jeg er den han ringer om "alt". Men jeg merker at han fortsatt ikke respekterer meg. Han har ikke lappen, forventer at jeg kjører han på butikk og møter osv. Han har en sønn på 16 som er under barnevernet ( tidligere institusjon og fosterhjem pga trøbbel med mor og stefar) og far trenger bistand fra de. Fra BV får han dekket lappen, men orker tydeligvis ikke. Jeg fikk godtgjørelse for å kjøre på de mens han skulle ta lappen, men. Han hører ikke på meg når jeg sier at jeg ikke godtar at han røyker inne når de er der, og at han ikke skal drikke selv ÉN boks øl pga tidligere problematikk. Han er ofte på jobb når de er der, og lar de være alene i opptil 10 timer. Storebror er der, men hva er vitsen at de er der da... Denne mannen har narsissistiske trekk og er meg, meg, meg hele veien. Alltid hans behov først. Han har også ADHD. Ikke at jeg sier han er slik utelukkende pga det. Han er sur og mener at jeg overdramatiserer og må roe meg ned. Jeg har virkelig prøvd, jeg har svelget sykt store kameler og alt. Men nå er jeg drittlei. Jeg har sagt til han at nå kjører jeg ikke en meter mer. Han har ny dame, på tide at hun får se hvordan livet med han er. Ungene kommer hjem og stinker røyk, må vaske rene klær. Han gidder ikke ordne på rommene slik at de får egne private rom og ordentlige senger. Jeg sendte han en laaang utblåsning på melding, har prøvd å prate med han i årevis, men han driter i å høre på meg. Har og sagt hvordan barna opplever det. Eldste barnet ønsker ikke å være der mer, noe jeg skjønner. Og hun må heller ikke da hun ikke er hans. Vi bor bare 500 m fra hverandre så jeg er nær. Men mine frihelger blir jo litt sånn "på vakt" likevel. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvor jeg vil med dette... Anonymkode: 0d832...3e9
Festlig Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Etter det jeg leser så kan jeg ikke komme en eneste grunn til at du skulle sende barna på samvær så lenge han er som du har forklart. Han er jo totalt hjelpesløs og uten selvdisiplin 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #3 Skrevet 30. januar 2022 Jeg skjønner ikke hvorfor du har sendt 12-åringen til den soppen overhodet, når du ikke må. Og det er jo du som har åpnet for å kjøre ham rundt. Det er bare å lære ham hva NEI betyr. Anonymkode: f92af...488 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #4 Skrevet 1. februar 2022 At du sender 12 åringen til han forstår jeg ikke. Til en mann som har mishandlet deg? en mann som du ikke trenger å sende han til? Slutt å send barna til han, Anonymkode: 24d2f...61b 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #5 Skrevet 1. februar 2022 Ehhhh... Hva tenker du selv egentlig. Anonymkode: 6d366...607
Christina82 Skrevet 2. februar 2022 #6 Skrevet 2. februar 2022 Ryddet for brukerdebatt. Christina82, mod
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. februar 2022 #7 Skrevet 2. februar 2022 Alle barn har lovfestet rett på et røykfritt innemiljø. Den som er ansvarlig for barna, skal sørge for at denne retten blir oppfylt. De skal heller ikke være alene i 10 timer, uansett om det er en 16 åring som er til stede. Her må du sette ned foten og stille et par harde krav. Ellers dropper du å sende ungene dit. Kanskje storebror heller vil komme til deg noen ganger. Så kan de være hos deg i stedet for hos den udugelige faren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå