Gå til innhold

Roastbeef

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Hva slags kjøtt er det man lager det av?

Har alltid likt det veldig godt som pålegg kjøpt i delikatessedisken, men det går vel an å lage til middag selv også. Hva slags kjøtt kjøper man da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke f.eks. entrecôte, flatbiff, mørbrad eller ytrefilet. Gni den inn med salt og pepper og stikk inn et steketermometer. Stek ved 175 grader til termometeret viser 55-60 grader (rosa stek), det tar ca 1½ time for en 2 kgs stek.

Gjest Violetta
Skrevet

Vet visst alt om mat du, Arkana! :klappe:

Skal forresten kjøpe meg steketermometer i morgen. Jeg hadde et, men jeg stakk meg på det en gang jeg rotet nedi skuffen der det lå, så da kastet jeg det i affekt. :ler:

Finnes det flere typer, og hvilken typer bør man evt. kjøpe?

Skrevet

Det finnes flere typer ja. I tillegg til den helt vanlige enkle har du en type med en sonde som stikkes i kjøttet og en ledning hvor selve avleseren befinner seg utenfor ovnen (noen av de er også trådløse slik at du kan ta med deg apparatet dit du er og trenger ikke gå på kjøkkenet og sjekke). De er digitale og piper når kjøttet har oppnådd rett temperatur, litt enklere og mer "proft" kanskje, men det er jo det samme hva du kjøper egentlig, kjøttet smaker jo like godt uansett. Jeg har et helt vanlig et, mest fordi det fungerer og jeg ikke ser grunnen til å bytte det ut enda. Men jeg kommer nok til å kjøpe et digitalt etterhvert, mest for moro skyld. De er ikke spesielt dyre, fra 200 og oppover så vidt jeg vet.

Gjest Violetta
Skrevet

Takk for svar, ser de har flere forskjellige på Claes Ohlsson . Både vanlig, digitalt og trådløst. ;)

Skrevet

Hmm, jeg skal jo tilfeldigvis dit i morgen. Synes kanskje 330 kr var litt mye for en trådløs en, men prisen for et digitalt var jo helt greit. Og så lenge den piper når temperaturen er rett trenger man jo ikke egentlig en trådløs.

Som om ikke jeg har nok av dingser og kjøkkenutstyr allerede.....*mumle mumle* :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...