Gå til innhold

Hva dekker jeg møbler med i fuktig kjeller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke lagret møbler i fuktig kjeller i det hele tatt, bedre å gjøre noe med fukten

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville fjernet møblene fra kjelleren og så gjort noe med fuktproblemet.

Anonymkode: b8db3...1a8

• Liker 2
Skrevet

Det er en stor felles kjeller i borettslag- bokk, jeg får ikke gjort noe med fukten. 

Anonymkode: b880b...920

Skrevet

Noen som vet hva slags plast jeg bør bruke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen som vet hva slags plast jeg bør bruke?

Plast hjelper ikke stort

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en stor felles kjeller i borettslag- bokk, jeg får ikke gjort noe med fukten. 

Dere bør installere en avfukter

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Om du skal pakke dem i plast, må du sørge for at det er helt tett, slik at det ikke samler seg kondens under. Da er det bedre å bare dekke dem med pledd, laken el. 

Anonymkode: 1d642...2ae

Skrevet

Det blir vel bare verre med plast, da danner det seg kondens under? 

Anonymkode: c2619...396

• Liker 3
Skrevet

Lei lagerplass et annet sted. Eller kvitt deg med møblene. Det vil ikke være mulig å oppbevare dem på en måte som ikke ødelegger de uansett i en fuktig kjeller. 

Anonymkode: 5f902...095

• Liker 10
Skrevet

Møblene vil bli ødelagt i fuktig kjeller. 

Anonymkode: f00cf...6ee

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Møblene vil bli ødelagt i fuktig kjeller. 

Anonymkode: f00cf...6ee

Ser folk stadig lagrerting i kjeller, alle kjellere har vel noe fukt? Det går jo oftest bra allikevel. 

Skrevet

Kanskje selge møblene?

Skrevet

Å lagre møbler i en kjeller er dumt. Ikke bare blir de utsatt for fukt, men de blir utsatt for den forferdelige KJELLERLUKTEN som aldri går vekk! Alt som lagres i kjeller får den stanken, og den sitter i. Man må vaske tekstiler som har ligget i kjeller. Men man kan jo ikke akkurat vaske møbler i maskin.

De kommer til å lukte sånn at du uansett ikke vil orke å bruke dem igjen, disse møblene, så selg dem like så godt i steden for å lagre dem.

• Liker 1
Skrevet
Tvist skrev (1 time siden):

Kanskje selge møblene?

Million skrev (1 time siden):

Å lagre møbler i en kjeller er dumt. Ikke bare blir de utsatt for fukt, men de blir utsatt for den forferdelige KJELLERLUKTEN som aldri går vekk! Alt som lagres i kjeller får den stanken, og den sitter i. Man må vaske tekstiler som har ligget i kjeller. Men man kan jo ikke akkurat vaske møbler i maskin.

De kommer til å lukte sånn at du uansett ikke vil orke å bruke dem igjen, disse møblene, så selg dem like så godt i steden for å lagre dem.

Hvor lang tid tar det før det setter seg? Jeg trenger de om et år ca.

Hjelper det å ha et vindu åpent der nede? Da overlever de kanskje over sommeren hvertfall, da er det jo varmt ute om jeg får den lufta inn.

Skrevet

Hadde leid lager for de møblene om du skal lagre de 1 år, om du ikke har tilgang til lofsbod.  Kjeller kommer det til å lukte temmelig kjapt om du setter de der. 

Anonymkode: 181d7...c5e

• Liker 1
Skrevet

Er det fukt i kjelleren, så er det nok mugg der også. Lagrer du møbler der, så vil de komme til å lukte mugg etter kort tid. Fjerne mugglukt fra tekstil er nesten umulig!

• Liker 1
Skrevet

1. Ikke lagre møbler i kjelleren.

2. Ikke dekk de med plast, da stenger du bare fukten inne og forverrer problemet (du får aldri plasten 100% tett)

3. Selg møblene på Finn (FØR de blir ødelagt av fukt/mugg og kjellerlukta setter seg)

4. Kjøp nye møbler (på Finn) når du har behov for de. 

Anonymkode: 820a5...dbc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hjelper det å ha et vindu åpent der nede? Da overlever de kanskje over sommeren hvertfall, da er det jo varmt ute om jeg får den lufta inn.

Nei, du kan ikke åpne et vindu og slippe inn rotter, mus, vær og vind og snø og fuktighet utenfra. 

Kjellerlukt kan sette seg i ting på få timer. Jeg husker da sønnen min var liten og var på besøk hos besteforeldrene sine en ettermiddag eller kveld. Når han kom hjem derfra, måtte alle klærne vaskes med en gang, fordi de stinket kjeller og mugg. Gammelt hus, gammel kjeller og det lukter kjeller i hele overetasjen også. Det satte seg med en gang. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er snakk om få dager toppen. Eneste som hjelper er en avfukter, selv da må du fjerne eventuell mugg før du kan lagre møbler der.

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Hva med å kjøpe en avfukter, om det er stikkontakt i nærheten? Og så bygge et tettest mulig plast "telt" som møblene er inni, som også avfukteren står inni.

Det finnes lignende "kuvøser" for entusiast biler, MC osv.. Hvor da kjøretøyet oppbevares tørt og støvfritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...