Gå til innhold

Hva skal til å få en 3-4 i norsk skriftlig eksamen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som privatist. Er veldig i tvil om jeg skal ta det som privatist eller gjennom sonans.

Anonymkode: d1e44...376

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke å gå på sonans for å gjøre det bra i norsk! :) 
Bortkastet penger det der. 

Å få en 4er i norsk er ikke så vanskelig. Les masse bøker og artikler. Se på topp-karakter eksamensbesvarelser (på udir.no). 
Gå igjennom kompetansemålene og fokuser mye på disse! 
Og for all del, ikke bruk ord som du selv ikke helt forstår (klassiske feil som ofte blir gjort på eksamen..)
Ha god struktur i teksten. 

Voila.  Er ikke vanskeligere enn det.

Anonymkode: 30801...e77

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trenger ikke å gå på sonans for å gjøre det bra i norsk! :) 
Bortkastet penger det der. 

Å få en 4er i norsk er ikke så vanskelig. Les masse bøker og artikler. Se på topp-karakter eksamensbesvarelser (på udir.no). 
Gå igjennom kompetansemålene og fokuser mye på disse! 
Og for all del, ikke bruk ord som du selv ikke helt forstår (klassiske feil som ofte blir gjort på eksamen..)
Ha god struktur i teksten. 

Voila.  Er ikke vanskeligere enn det.

Tusen hjertelig takk for svar. En annen ting jeg tenker på er, må jeg fokusere på språkdebatten, norrøn litteratur, romantikken osv? Eller gjelder de kun til muntlig delen av eksamen? 
Skriftlig eksamen retter seg vel kun mot analyse og baserer seg lite på litteratur (historie) delen? 

Skrevet

Om du trenger å gå på Sonans eller ikke avhenger vel av om du er strukturert nok til å få det til på egenhånd?
Min erfaring er at det er større sjanse til å få det til hvis du får god hjelp fra en lærer som bryr seg om du lykkes,

Skrevet
7 hours ago, LillenT said:

Om du trenger å gå på Sonans eller ikke avhenger vel av om du er strukturert nok til å få det til på egenhånd?
Min erfaring er at det er større sjanse til å få det til hvis du får god hjelp fra en lærer som bryr seg om du lykkes,

Laget en bruker for å promotere sonans? 😂

Fakta er at sonans bare er bortkastete penger. Tar man for eksempel R1/R2 matte, kan det selvfølgelig være greit å få hjelp av en lærer, men å ta norsk på Sonans er bare tull.
Litt samme som å kjøpe en Cappucino på Starbucks til 45 kr når man fint kan kjøpe en like god Cappucino på Narvesen til 15 kr.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Laget en bruker for å promotere sonans? 😂

Fakta er at sonans bare er bortkastete penger. Tar man for eksempel R1/R2 matte, kan det selvfølgelig være greit å få hjelp av en lærer, men å ta norsk på Sonans er bare tull.
Litt samme som å kjøpe en Cappucino på Starbucks til 45 kr når man fint kan kjøpe en like god Cappucino på Narvesen til 15 kr.. 

Jeg er absolutt ikke interessert i sonans nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...