Gå til innhold

Noen flinke sjeler her som har gode råd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg anbefaler og oftest spise 100 grovbrød,Du kan gå gjennom rangering av hvor sunne ulike frukt og grønnsaker er og plukke ut de du liker og som er høyt oppe på listen.Selv har jeg valgt banan,appelsin,kiwi,spiser også annen frukt men sjelden.I eplesesongen blir det mye epler.Av grønnsaker har jeg valgt gulrot ,paprika,vanlig løk(kokes til middag).Spiser også hvitløk .Stort sett en båt om dagen,en halv hvis båten er ekstra stor.Tar den rå spiser den med vann eller soyamelk ,eller paprika.Da smaker en lite den vonde smaken.Trenger du sukker kan du bruke sukrin.Det smaker som sukker og gir ingen blodsukkerstigning.Du kan lese mer om fordelene med sukrin selv,vil ikke skrive mer om det fordi jeg er redd det kan oppfattes som reklame.Ulempen er at det er dyrt.Jeg bruker det stort sett bare som strø på havregrøten.

Anonymkode: b0d60...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg anbefaler og oftest spise 100 grovbrød,Du kan gå gjennom rangering av hvor sunne ulike frukt og grønnsaker er og plukke ut de du liker og som er høyt oppe på listen.Selv har jeg valgt banan,appelsin,kiwi,spiser også annen frukt men sjelden.I eplesesongen blir det mye epler.Av grønnsaker har jeg valgt gulrot ,paprika,vanlig løk(kokes til middag).Spiser også hvitløk .Stort sett en båt om dagen,en halv hvis båten er ekstra stor.Tar den rå spiser den med vann eller soyamelk ,eller paprika.Da smaker en lite den vonde smaken.Trenger du sukker kan du bruke sukrin.Det smaker som sukker og gir ingen blodsukkerstigning.Du kan lese mer om fordelene med sukrin selv,vil ikke skrive mer om det fordi jeg er redd det kan oppfattes som reklame.Ulempen er at det er dyrt.Jeg bruker det stort sett bare som strø på havregrøten.

Anonymkode: b0d60...ad3

Spiser du hvitløksbåt med soyamelk? Men syns den er vond? Fordi det er sunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det handler om å bestemme seg. Viljestyrke rett og slett.

Anonymkode: f2a18...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lave d-vitamin nivåer, så tar du k2 og d vitamin tilskudd. Ellers har jeg klokketro på to ting: spise mer grønnsaker og trene. Dette er det du kan gjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sliter med binge eating, så jeg prelogger mat kvelden før i MyFitnessPal. Har et kalorivindu på 200 kalorier jeg kan spise i form av valgfri, spontan snack i løpet av dagen hvis jeg vil, evt. går jeg 200 kalorier ekstra i underskudd i løpet av dagen. Holder meg til det jeg har skrevet opp og veier hovedingrediensene for å tracke relativt korrekt. Det funket for meg :)

Anonymkode: 0f7a7...db3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

163cm gått opp til 65kg etter graviditet. Lavkarbo er det eneste som får meg til å glemme mat helt. Og har ikke mer hjemme enn det jeg burde ha og kan spise.

Anonymkode: d3f05...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg sliter med binge eating, så jeg prelogger mat kvelden før i MyFitnessPal. Har et kalorivindu på 200 kalorier jeg kan spise i form av valgfri, spontan snack i løpet av dagen hvis jeg vil, evt. går jeg 200 kalorier ekstra i underskudd i løpet av dagen. Holder meg til det jeg har skrevet opp og veier hovedingrediensene for å tracke relativt korrekt. Det funket for meg :)

Hvor mange kalorier har du om dagen? 

Anonymkode: 0aef0...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mange kalorier har du om dagen? 

1200. Jeg er 162 cm og 64 kg, så jeg trenger rundt 1600/dagen for å vedlikeholde vekta. Har et par kilo jeg vil få vekk da, så prøver å se om jeg kommer meg ned på 59 kg :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

1200. Jeg er 162 cm og 64 kg, så jeg trenger rundt 1600/dagen for å vedlikeholde vekta. Har et par kilo jeg vil få vekk da, så prøver å se om jeg kommer meg ned på 59 kg :)

Hvor mye går du ned i uken på dette? Så da legger du inn mat for 1000kcal, siden du vil ha slingringsmonn på 200? Jeg prøver dette selv, men merker fokuset mitt i hodet blir veldig på mat, og jeg har sprekker innimellom. Men jeg er litt høyere enn deg da, mulig jeg må øke litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye går du ned i uken på dette? Så da legger du inn mat for 1000kcal, siden du vil ha slingringsmonn på 200? Jeg prøver dette selv, men merker fokuset mitt i hodet blir veldig på mat, og jeg har sprekker innimellom. Men jeg er litt høyere enn deg da, mulig jeg må øke litt. 

Jeg legger inn 1000 kalorier også har jeg et utvalg snacks på rundt 200 som jeg også sørger for å få i meg slik at totalen havner der uansett. Øk litt på hvis du har høyere behov enn meg, jeg går ned 1-2 kg i måneden. Jeg gikk fra 110 til 96 kg fra 6. april til 6. mai i fjor på 1500 kalorier per dag (pluss at jeg trente ganske mye), raste virkelig ned i starten. Nå går det sakte, men jeg orker ikke bivirkninger, hårtap og gallesteinsanfall, så jeg skynder meg sakte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg legger inn 1000 kalorier også har jeg et utvalg snacks på rundt 200 som jeg også sørger for å få i meg slik at totalen havner der uansett. Øk litt på hvis du har høyere behov enn meg, jeg går ned 1-2 kg i måneden. Jeg gikk fra 110 til 96 kg fra 6. april til 6. mai i fjor på 1500 kalorier per dag (pluss at jeg trente ganske mye), raste virkelig ned i starten. Nå går det sakte, men jeg orker ikke bivirkninger, hårtap og gallesteinsanfall, så jeg skynder meg sakte :)

1-2kg i måneden høres jo veldig passelig og sunt ut på den vekten du er nå😊 Jeg er ofte litt enten eller. Enten ned en kilo i uka eller ingenting/oppgang. Vil så gjerne finne en slik balanse. Men føler du at du er tilfreds med kostholdet nå, eller trigger det overspisingsepisoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

1-2kg i måneden høres jo veldig passelig og sunt ut på den vekten du er nå😊 Jeg er ofte litt enten eller. Enten ned en kilo i uka eller ingenting/oppgang. Vil så gjerne finne en slik balanse. Men føler du at du er tilfreds med kostholdet nå, eller trigger det overspisingsepisoder?

Jo sant, føles treigt siden jeg har blitt bortskjemt med halvannen kilo i uka, men jeg er glad for at det går jevnt nedover :) Jeg er fornøyd, hadde ikke klart det uten litt lørdagsgodt (spiser 1600 på lørdager) da, det at jeg koser meg innimellom er nok. Må unngå å ha smågodt i hus da, da spiser jeg til det er stopp 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd fasting? Det høres ekstremt ut men det må ikke være det. Det hjalp meg. Kroppen husker når man bruker å spise og gjør seg klar til det og begynner å skrike etter mat hvis det ikke kommer på fast tid. De første gangene er vanskelige, men så venner kroppen seg til det og slutter å «klage etter mat». Noen faster 16 timer per døgn, noen 20, og noen lengre iblant. 😊 Lykke til med vekttap. 

Anonymkode: 8311c...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...