AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Min eks og far til mine barn, var utro med flere og flytta til slutt ut fra meg. I etterkant av bruddet har jeg svelgt 1000 kameler og forsøker å tenke at han har vært en dritt, men vi har barn vi skal ta oss av uansett. Problemet er , at det er kun JEG som har den oppfattelsen at vi skal ha en hyggelig tone og greit samarbeid. Jeg har alltid tenkt at dersom jeg ble skilt, så skulle barna slippe å se at mamma og pappa ikke orker å snakke pent til hverandre. Eller OM hverandre . Men min eks går sport i å være en kald , ufølsom og lite ydmyk mann mot meg. Han svarer kort til meg, takker alltid nei til en kopp kaffe før han kjører hjem igjen- og tenker at jeg er gal dersom jeg skulle være så frekk og invitere han på middag 1 gang per 8 uke foreks . Nei da har han det travelt. Dersom mine foreldre kommer på besøk når han står i døra og leverer barn, hilser han såvidt og stikker fortere enn svint. Når det er HAN som burde stå med lua i handa, etter mye gørr han har gjort mot dattera deres. Har dere noen tips og triks til meg ? Anonymkode: ac202...28c
sicario Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Nei det må man ikke. Noen er dessverre bare ikke modne nok til å ha barn. Dessverre oppdager man det først når det er for sent. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #3 Skrevet 30. januar 2022 På tide å gi seg med å være dørmatte for en mann man ikke er gift med, ja. Det er jo ungene dette går ut over, at du gjør alt du kan for å please en som kun har oppført seg råttent. De lærer av deg, at kvinner skal være snille og gode, uansett hvor bedritne mannfolkene er. Anonymkode: fd339...777 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På tide å gi seg med å være dørmatte for en mann man ikke er gift med, ja. Det er jo ungene dette går ut over, at du gjør alt du kan for å please en som kun har oppført seg råttent. De lærer av deg, at kvinner skal være snille og gode, uansett hvor bedritne mannfolkene er. Anonymkode: fd339...777 Godt poeng . Det vil jeg jo ikke! Hva skal jeg begynne med …. Jeg er så i villede 😭 Jeg ønsker jo å ha «han nær» , mye fordi jeg ønsker å ha kontroll på hvordan han er sammen med barna våre. Jeg har aldri vært en kontrollfreak-dame. Men magefølelsen min sier jeg må være det nå….. Greit å få med at han har en gang fungert som en god pappa, men siste årene har blitt helt kokko ! Anonymkode: ac202...28c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 Det er ingen tvil om at din mann har oppført seg forferdelig. Men nå som dere faktisk er skilt, så er du nødt til å endre deg litt i denne relasjonen. Du ønsker å ha "han nær" - det kan du ikke forvente. Dere er jo faktisk skilt. Det er ikke naturlig for ham å spise middag med deg eller ta en kaffe med deg. Alt dette vil nok for ham oppfattes som et forsøk på å få ham tilbake. Han vil naturligvis heller ikke omgås sine eks-svigerforeldre, og det føles som om du overrumplet ham når du inviterer dem hjem samtidig som han skal hente/levere. Det er ikke sikkert han ønsker et iskaldt forhold, men han ønsker muligens et nøkternt forhold. Ettersom du er litt kontaktsyk, må han avvise deg kontant, og fremstår derfor iskald. Jeg foreslår at du slipper ham helt, og tar det derfra. Avtal henting/levering i forbindelse med barnehage/skole, så dere ikke må treffes. Hold kontakten utelukkende om barna, helst praktisk over sms/mail. Dersom han forstår at du er ferdig med ham og ikke lenger klenger, så vil det gradvis bli lettere å ha en ok tone. Og begynn å date igjen. Anonymkode: af325...d05 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Godt poeng . Det vil jeg jo ikke! Hva skal jeg begynne med …. Jeg er så i villede 😭 Jeg ønsker jo å ha «han nær» , mye fordi jeg ønsker å ha kontroll på hvordan han er sammen med barna våre. Jeg har aldri vært en kontrollfreak-dame. Men magefølelsen min sier jeg må være det nå….. Greit å få med at han har en gang fungert som en god pappa, men siste årene har blitt helt kokko ! Anonymkode: ac202...28c Hva du begynner med? Ville begynt med et kurs i selvrespekt og et i boksing Neida, men det starter jo med å få på plass din egen respekt for kvinner - deg selv inkludert. Anonymkode: fd339...777
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ingen tvil om at din mann har oppført seg forferdelig. Men nå som dere faktisk er skilt, så er du nødt til å endre deg litt i denne relasjonen. Du ønsker å ha "han nær" - det kan du ikke forvente. Dere er jo faktisk skilt. Det er ikke naturlig for ham å spise middag med deg eller ta en kaffe med deg. Alt dette vil nok for ham oppfattes som et forsøk på å få ham tilbake. Han vil naturligvis heller ikke omgås sine eks-svigerforeldre, og det føles som om du overrumplet ham når du inviterer dem hjem samtidig som han skal hente/levere. Det er ikke sikkert han ønsker et iskaldt forhold, men han ønsker muligens et nøkternt forhold. Ettersom du er litt kontaktsyk, må han avvise deg kontant, og fremstår derfor iskald. Jeg foreslår at du slipper ham helt, og tar det derfra. Avtal henting/levering i forbindelse med barnehage/skole, så dere ikke må treffes. Hold kontakten utelukkende om barna, helst praktisk over sms/mail. Dersom han forstår at du er ferdig med ham og ikke lenger klenger, så vil det gradvis bli lettere å ha en ok tone. Og begynn å date igjen. Anonymkode: af325...d05 Enig i denne. Du høres ut som min manns eks - han prøver så godt han kan å forholde seg til henne på en pragmatisk måte og å være hyggelig i overlevering, men hun vil alltid «ha mer» av han (kaffekopp, middag, ting du nevner), og nå orker han knapt snakke med henne i det hele tatt. Mannen vil tydeligvis ikke ha et vennskap til deg, bare en helt nødvendig relasjon for barnas del, så prøv å slutte å holde fast i ham på en måte han ikke ønsker. Hadde min manns eks vært mindre klengete så tror jeg de hadde hatt en mye bedre relasjon enn de har nå. Anonymkode: 1e410...852 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #8 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ingen tvil om at din mann har oppført seg forferdelig. Men nå som dere faktisk er skilt, så er du nødt til å endre deg litt i denne relasjonen. Du ønsker å ha "han nær" - det kan du ikke forvente. Dere er jo faktisk skilt. Det er ikke naturlig for ham å spise middag med deg eller ta en kaffe med deg. Alt dette vil nok for ham oppfattes som et forsøk på å få ham tilbake. Han vil naturligvis heller ikke omgås sine eks-svigerforeldre, og det føles som om du overrumplet ham når du inviterer dem hjem samtidig som han skal hente/levere. Det er ikke sikkert han ønsker et iskaldt forhold, men han ønsker muligens et nøkternt forhold. Ettersom du er litt kontaktsyk, må han avvise deg kontant, og fremstår derfor iskald. Jeg foreslår at du slipper ham helt, og tar det derfra. Avtal henting/levering i forbindelse med barnehage/skole, så dere ikke må treffes. Hold kontakten utelukkende om barna, helst praktisk over sms/mail. Dersom han forstår at du er ferdig med ham og ikke lenger klenger, så vil det gradvis bli lettere å ha en ok tone. Og begynn å date igjen. Anonymkode: af325...d05 Altså ikke «nær» som i fysisk nær, men faktisk kontakt via sms ang barna. Han ønsker ikke det en gang. Hvordan skal man kunne kommunisere da tenker jeg … men ok! Skal ta tips til etterretning . Null kontakt ! Anonymkode: ac202...28c
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #9 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Altså ikke «nær» som i fysisk nær, men faktisk kontakt via sms ang barna. Han ønsker ikke det en gang. Hvordan skal man kunne kommunisere da tenker jeg … Anonymkode: ac202...28c Mail? Anonymkode: b323f...d83
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #10 Skrevet 31. januar 2022 Han er underbevisst flau for at han er en utro dritt, og vet at du ser på han som en utro dritt når du falskt inviterer han inn på kaffe og ser ned på han, du, som "the better person". Ikke misforstå. Jeg er på din side, TS. Jeg bare gjetter hva som foregår i havs hode. Anonymkode: 9f4ff...6cb 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #11 Skrevet 31. januar 2022 Slutt å inviter på kaffe og middag. Hva er poenget med det? Hadde det vert hyggelig med et kleint middagsbesøk? Han vil ingenting, så ikke prøv mer. Anonymkode: ef72b...2b8 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #12 Skrevet 31. januar 2022 Min eks vil ikke ha noe med meg å gjøre etter bruddet. Vi var enige om å gjøre det slutt, men i ettertid har han funnet ut at jeg har skylda for alt. Han vil ikke snakke på telefonen eller møte meg, så det gjør vi ikke, skriver bare nødvendige beskjeder på melding. Jeg skulle gjerne hatt det sånn at det gikk an å møtes i døra og slå av prat i fem minutter, for barnas del. Men det får bli når han endrer mening. Middag og andre ting er så langt unna hva som er mulig for oss at jeg ikke bruker energi på å tenke på det. Anonymkode: 512d7...b65 1
Gjest Alterego666 Skrevet 31. januar 2022 #13 Skrevet 31. januar 2022 Du gjør det rette. Det vil komme tidspunkt hvor barna deres trenger at dere som foreldre står sammen bak barna. Da vil dere forstå nytten av å ha vært på talefot. Du gjør ikke dette for deg eller ham, du gjør det for barna. Kamelkjøtt smaker ikke godt, men det er proteinrikt. Du blir sterk.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #14 Skrevet 31. januar 2022 Jeg vil anta at det var nettopp desse vrange og steile egenskapene som gjorde at han levde ut utroskap og løgner, så sånn sett så viser han deg jo bare sitt rette jeg. Men jeg beundrer din tålmodighet og evnen til å fokusere på barna sin fremtid og rettigheter❤️ Det kan jo hende at når «fanden ( din exmann) blir gammel så går han i kloster», og blir fornuftigere med tiden. Han er sikkert sur enda fordi han måtte ta konsekvensene for sin oppførsel, og liker han ikke = lite voksen Anonymkode: c6d24...869 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #15 Skrevet 31. januar 2022 Syns du er utrolig som har orket å prøve ts. Du gjorde det du kunne men her ser det virkelig ut til å ikke være verdt det ❤️ Anonymkode: e8141...f3e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå