Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #1 Del Skrevet 11. mars 2002 Ha menes med dette uttrykket; "ja, det er ikke så greit"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 11. mars 2002 #2 Del Skrevet 11. mars 2002 Her tolker jeg ordet greit = enkelt. Det er ikke så enkelt!.... som du vil ha det til (feks.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Creo Skrevet 12. mars 2002 #3 Del Skrevet 12. mars 2002 Jeg pleier å utbryte det ganske oppgitt med betydning; nei, det er ikke så greit når man er så tett som deg, skal jeg gå og hente en større skje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 12. mars 2002 #4 Del Skrevet 12. mars 2002 Jaaa!!! Her er jeg enig med Creo! Det er akkurat sånn jeg bruker det også! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2002 #5 Del Skrevet 12. mars 2002 Ja, det var det jeg var redd for.... Jævla frekke "barnehagetante" som tydeligvis ikke liker at foreldrene(les: alenemor) spør om hjelp til å finne ungenes ting i barnehagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 12. mars 2002 #6 Del Skrevet 12. mars 2002 Det er ikke sikkert barnehagetanten brukte uttrykket i den betydningen, da. Det er mange som bruker det som en kommentar bare, hvis noe er vanskelig, f.eks. Som en slags "jeg skjønner hvordan du har det, nei, det er ikke så greit"- kommentar. Eller noe de bare slenger ut når de ikke har noe bedre svar å gi. (Skjønte du hva jeg mente her? Det er litt vanskelig å forklare..) Men hvis barnehagetanten VAR spydig, synes jeg det var veldig lite hyggelig av henne, bare så det er sagt.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2002 #7 Del Skrevet 15. mars 2002 Nei uff...Det er ikke så greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmy Skrevet 16. mars 2002 #8 Del Skrevet 16. mars 2002 Sorry, men jeg må bare si: er du totalt opphengt i dette med alenemødre? Jeg så innlegget der du klaget over den samme situasjonen et annet sted her inne og må bare si meg enig med et par av de svarene du fikk der. Det virker som om du er veldig "på hugget" når det gjelder all "urettferdigheten" som alenemødre må tåle, det kan nesten høres ut som om du har dårlig samvittighet for å være alenemamma...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2002 #9 Del Skrevet 16. mars 2002 Jeg kan fortelle deg en ting, anonym. Jeg er førskolelærer i barnehage og enten du er alenemor eller ikke blir vi som jobber der dritt lei av sånne foreldre som deg som forventer at vi skal vite hvor alle sokker etc (uten navn) og sånn er til en hver tid! Jeg skjønner at du som alenemor sikkert har det tøft, men ikke la det gå ut over oss i barnehagen. Vi har en stor flokk unger å ta vare på, er det ikke bedre at disse har det bra enn at vi løper rundt å leter etter en idiotisk sokk?? Hos oss har vi en perfekt regel Har man navn i tøyet dukker det som regel opp, og vi leter etter det! Men, er det ikke navnet er det ikke vårt problem! Desverre! lykke til videre og tenk på dette neste gang du henter barnet ditt i barnehagen! hilsen en litt provosert førskolelærer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2002 #10 Del Skrevet 16. mars 2002 Gå ut over dere??? Jeg sa faktisk ingen ting til personen(som jeg ikke tror er førskolelærer) i barnehagen som kom med dette utsagnet....jeg valgte å være høflig, og ikke bry meg med det. Men man må jo få lov til å tenke sitt. Dessuten var det ikke henne jeg spurte om hjelp. Hun kom bare med slengbemerkningen da hun tilfeldigvis dukket opp mens vi holdt på å lete. Vedkommende jeg spurte stilte velvillig opp, og det var ingen sure miner der. Og en annen ting - jeg skjønner godt at det kan være vanskelig å finne igjen klær som det ikke står navn på. Som regel- dersom jeg ikke finner det jeg skal - så regner jeg med at det dukker opp senere..noe det alltid har gjort, og jeg blir ikke sur og tverr!! Skal det nå ikke engang være lov å stille spørsmål i barnehagen...? Man trenger vel ikke tolke alt det foreldene sier/spør om i verste mening. Og ja, jeg skjønner også at ansatte i barnehagen kan være slitne etter en lang da. Jeg tror mere at det er du som bør gjøre noe med din holdning til foreldrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2002 #11 Del Skrevet 16. mars 2002 Og en annen ting: jeg har det ikke tøft som alenemor, jeg klarer meg bra, og vil ihvertfall ikke bli sett på som "stakkarslig". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2002 #12 Del Skrevet 16. mars 2002 Mente ikke å være så sint. Men kanskje jeg har misforstått deg. Jeg har egentlig ikke skjønt problemet tror jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2002 #13 Del Skrevet 16. mars 2002 hvorfor sa hun at det ikke var så greit? den ikke så fullt provoserte førskolelæreren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2002 #14 Del Skrevet 16. mars 2002 Hvorfor hun sa det? Hva det vel jeg....kanskje det t.o.m var meg som misforstod.. En tredje ting jeg vil si er at jeg synes det er veldig positivt når førskolelærerne spør meg om ting vedr. mitt barn, eller kommer med råd. Jeg tolker ikke det som om de "mistror" meg, men at de ønsker å gjøre det beste for mitt barn. Og jeg som ikke har noen erfaring med barn fra før setter stor pris på at de som både har erfaring og praksis med barn hjelper til! Noen ganger spør jeg også de om råd direkte. Men noen ganger får jeg litt inntrykk av dere førskolelærere og andre ansatte i barnehagen liker å baksnakke foreldrene på bakrommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda Skrevet 16. mars 2002 #15 Del Skrevet 16. mars 2002 Jeg må bare få komme med en liten kommentar her. Jobber selv i barnehage og har gjort det i snart 5 år. Og som "provosert førskolelærer" sier så er det ofte et problem at foreldrene ikke navner tøyet til barna sine. Det skaper irritasjon for oss som jobber der når de kommer å klager over at de ikke finner tingene til barna sine. Vi har tross alt 15 par sokker, sko, votter ol. og holde orden på og det er ikke like lett når halvparten ikke er navnet! Ofte har jeg kjent at jeg kan ha god lyst til å slenge ut av meg en spydig kommentar til en forelder som kommer for ørtende gang og spør: "Hvor er vottene til sønnen min nå?" Men poenget mitt er, at vi KAN ikke tillate oss å opptre så lite profesjonelt. Det finnes mange andre og bedre løsninger på slike problemer. Og hvis jeg som mor hadde fått en slik kommentar ville jeg vel blitt ganske så forbannet. Men det er mine meninger og vi er alle forskjellige. Linda 1212[ Dette Innlegg er endret av: Linda den 2002-03-17 01:27 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2002 #16 Del Skrevet 17. mars 2002 Hadde alle mødre vært fedre, så hadde ikke dette skjedd. Da hadde vi stilt krav til barna. Kommer du hjem uten vott, din dott, så er det rett til sengs sengs. Så flott? Not? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 17. mars 2002 #17 Del Skrevet 17. mars 2002 Jeg personlig bruker "det er ikke så greit" i sammenhenger der jeg viser medfølelse/empati. For eksempel i denne sammenhengen så hadde jeg ment at det er ikke så greit (å finne leker/klær i hektiske stunder/når alt ligger hulter til bulter o.l) Kanskje dama var trønder? Da kan det jo hende hun mente det slik? Men hva vet jeg...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå