AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Jeg føler meg rett og slett skikkelig dum og svak... Hele januar har jeg klart å holde meg til 1200-1400 kalorier daglig, holdt meg helt unna sukker, jeg har trent styrke to ganger i uka, og kardio hver dag. Jeg har vært så stolt! Men jeg har også vært utrolig sulten…. Nå får jeg snart mensen, og de siste dagene har vært voldsomt tunge. Har vært sulten konstant, og -drømt- om mat og godteri og kaker. I dag hadde jeg egentlig spist det siste måltidet, litt kalkun med salat til middag. Men har vært såå fysen og salt- og sukkersyk hele dagen. I stad stekte sønnen min seg en Grandiosa før trening, og det lå igjen en halv pizza. Og før jeg visste ordet av det, hadde jeg slukt hele greia… Etterpå varmet mannen min opp noen store sjokoladeboller, og serverte dem til resten av familien med vaniljekrem og melis… Bare lukta var nok til at jeg var sjanseløs… Og VIPS, så føles det som om alt arbeidet jeg har lagt ned er forgjeves. Det er vel snakk om 600 kalorier for pizzaen og 600 ekstra for den gigantiske bolla, det vil si tilsammen 1200 kalorier ekstra🙈 Er det noen som har gått på lignende smeller? Er det bare å gi opp nå, liksom? Jeg hater at jeg er så svak… Anonymkode: 8ed0d...564 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Nei, hva tror du selv, da? Vil du bare gi opp pga en liten sprekk, eller er det kanskje best å fortsette det gode arbeidet i morgen? Jeg tror nok du vet svaret selv. Anonymkode: d882f...42a 18
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 Å gi opp nå (som er veldig typisk, vi har alle vært der) gjør selvsagt bare vondt verre. fortsett (men kanskje du bør endre litt, for å unngå sprekk i framtiden) så har ingen skade skjedd. er ikke verdt å kaste bort alt du har jobber for Anonymkode: 14c97...349 3
Scoops Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 1200 kcal over er jo såvidt en liten sprekk så det er null problem 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 Du det er helt greit! Ny dag i morgen 🤗 Anonymkode: b1765...fa9 5 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 Du skal ikke gi opp nå! Det gjør ingenting om du går på en sprekk en dag, i morgen fortsetter du på din diett. Er du litt for streng med dietten din? Husk å lage rom for litt kos også, da er sjansen fir at du sprekker mindre😉 Anonymkode: 9868c...9af 6
Adrenalina1 Skrevet 30. januar 2022 #8 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg føler meg rett og slett skikkelig dum og svak... Hele januar har jeg klart å holde meg til 1200-1400 kalorier daglig, holdt meg helt unna sukker, jeg har trent styrke to ganger i uka, og kardio hver dag. Jeg har vært så stolt! Men jeg har også vært utrolig sulten…. Nå får jeg snart mensen, og de siste dagene har vært voldsomt tunge. Har vært sulten konstant, og -drømt- om mat og godteri og kaker. I dag hadde jeg egentlig spist det siste måltidet, litt kalkun med salat til middag. Men har vært såå fysen og salt- og sukkersyk hele dagen. I stad stekte sønnen min seg en Grandiosa før trening, og det lå igjen en halv pizza. Og før jeg visste ordet av det, hadde jeg slukt hele greia… Etterpå varmet mannen min opp noen store sjokoladeboller, og serverte dem til resten av familien med vaniljekrem og melis… Bare lukta var nok til at jeg var sjanseløs… Og VIPS, så føles det som om alt arbeidet jeg har lagt ned er forgjeves. Det er vel snakk om 600 kalorier for pizzaen og 600 ekstra for den gigantiske bolla, det vil si tilsammen 1200 kalorier ekstra🙈 Er det noen som har gått på lignende smeller? Er det bare å gi opp nå, liksom? Jeg hater at jeg er så svak… Anonymkode: 8ed0d...564 Du begynner bare på nytt i morgen. En sprekk en sjelden gang skader ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #9 Skrevet 30. januar 2022 Det er jo ikke værre enn en dag tapt. Må har du kanskje lært så du slipper å sprekke så lett nestegang. Jeg har gått på en håndfull smeller siste halvåret, men forsatt klart å gå ned 30 kg. :-) Anonymkode: 742ed...ad9 2 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. januar 2022 #10 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det bare å gi opp nå, liksom? Hvorfor i alle dager skal du gi opp? Fordi du spiste en halv pizza så tror du at du bare kan gi opp, så enkelt er det nok ikke
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #11 Skrevet 30. januar 2022 Ikke gi opp! Alle går på en smell en gang i blant. Anerkjenn at du gjorde en "feil" (siden du egentlig er på slankern), men bruk anledningen til å lær noe av det. Hva fikk deg til å smake på pizzan? Hva fikk deg til å spise hele pizzan? Ofte er det skuffelsen av å ta den første forbudte biten som gjør at man sklir ut og tenker at "jaja, nå var der gjort. Nå er det bare å fortsette". Og kanskje bli enig med mannen din om at han må være mer obs når han foreslår utskeielser. Han trenger jo ikke å gni godsakerne i ansiktet ditt heller😄 Og du - Start på nytt i morgen! Dette er ikke slutten, bare en hump på veien. Anonymkode: 20d81...75d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #12 Skrevet 30. januar 2022 Det kommer du ikke til å merke. Får nok bare en liten piff i energinivået, som kan brukes på trening. Anonymkode: 187a7...aa2 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #13 Skrevet 30. januar 2022 Tusen takk for alle gode svar, dette var enormt motiverende! ❤️ Jeg skal fortsette med de sunne vanene i morgen. Til deg som kommenterte dette med mannen min: Jeg har vært såpass motivert hittil at det har gått greit at han fortsatt fråtser, men nå kjenner jeg at jeg må ta en prat med han… De siste dagene har det vært- tungt- å sitte i sofaen foran tv-serie om kvelden med et glass vann og noen knaskerøtter mens han har proppa i seg cheez Doodles, smågodt og cola… Skulle egentlig ønske vi var to om dette, men det kommer ikke til å skje 😅 Anonymkode: 8ed0d...564 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #14 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er jo ikke værre enn en dag tapt. Må har du kanskje lært så du slipper å sprekke så lett nestegang. Jeg har gått på en håndfull smeller siste halvåret, men forsatt klart å gå ned 30 kg. 🙂 Anonymkode: 742ed...ad9 Så utrolig bra jobba!! Og motiverende. Hva har du gjort på veien til de 30 kg ned? Anonymkode: 8ed0d...564 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #15 Skrevet 30. januar 2022 Lat som du skal på deff og stille i fitness...og har hatt en spisedag. I morgen fortsetter du slik du pleier https://iform.no/spisedager-gjor-du-det-riktig/ Anonymkode: fdfa9...6c7 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #16 Skrevet 30. januar 2022 Jeg har også gått på en skikkelig smell i dag. 😢 Flere skoleboller, mye melkesjokolade + mye mer. Får jo lyst til å gi opp, men fint å lese denne tråden. Skal søren ikke gi meg jeg heller! Anonymkode: e52ce...a89
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #17 Skrevet 30. januar 2022 Det skjer med alle som spiser i underskudd for å gå ned i vekt. Vi har alle vært der:) Det du IKKE skal gjøre er å spise mindre i morgen for å ta igjen. Da kommer du til å gå på smell etter smell. Fortsett i morgen som om dette ikke har skjedd. Ingenting er ødelagt. Og ta en prat med mannen din om hvordan han kan støtte deg. Anonymkode: 54d9d...ff4 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #18 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har også gått på en skikkelig smell i dag. 😢 Flere skoleboller, mye melkesjokolade + mye mer. Får jo lyst til å gi opp, men fint å lese denne tråden. Skal søren ikke gi meg jeg heller! Anonymkode: e52ce...a89 Heia!! Anonymkode: 8ed0d...564
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #19 Skrevet 30. januar 2022 Vanlig med slike små sprekker. Jeg pleier å utnytte de propfulle glykogenlagrene med å ta meg en god treningsøkt dagen etter en sprekk. Når du vanligvis spiser så få kalorier så vil du merke en ekstra energiboost på treningen etter å ha spist mer en dag. Anonymkode: 82b4d...043 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #20 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Så utrolig bra jobba!! Og motiverende. Hva har du gjort på veien til de 30 kg ned? Anonymkode: 8ed0d...564 Mindre kalorier og mer aktivitet. Kutta det meste kveldsmat og småsping. Frukt og grønt om matsug blir for kraftig. Streng på snop og snacks. Redusert lunch og middags porsjonene kraftig. Anonymkode: 742ed...ad9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå