AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Hjelp! Hva gjør dere når barn står opp tidlig på morgenen og leter gjennom kjøkkenskap etter godis? vi har forsøkt å hjemme det høyt, lavt og i bokser ++ men det blir alltid funnet her i huset er det aldri overfylt av godis, men litt kan jo være greit å ha i skapene uten at det skal spiser opp om natten🤦🏼♀️ Anonymkode: 93853...314
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Må du ha ting på kjøkkenet da? jeg gjemmer alt i kjelleren eller andre lure steder 😉 Anonymkode: aaa6d...d10 8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #3 Skrevet 30. januar 2022 Jeg var et sånt barn. Raidet skapene fordi det ekstreme fokuset på at det bare skulle være godteri på lørdager gjorde godteri til verdens mest spennende ting! Kunne ikke få nok fordi det var mangelvare. Gjør annerledes med egne barn, og selv om de er veldig glade i godteri, så har de et mye mer avslappet forhold til det. Anonymkode: 13d6f...b4c 8 1 2
minister-mio Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 Sørg for at barna er mette på vanlig mat. Ha mat de syntes er god så de spiser seg mette. Ha søte ting tilgjengelig som druer, yoghurt osv. 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 *gjemme Du/dere får gjemme godiset bedre. Eventuelt låse rommet barnet sover i. Eller rett og slett fjerne alt godiset... Men da finner de vel sikkert bare noe annet å stappe i seg Anonymkode: 61c2e...f75 3
bettsa Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 Lar dem raide og spise det. Det er så lite vi kjøper inn og har til overs at de kan få restene. Prøvde å gjemme i skap, i høyden men det ble alltid funnet.
Gjest Alterego666 Skrevet 30. januar 2022 #8 Skrevet 30. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hjelp! Hva gjør dere når barn står opp tidlig på morgenen og leter gjennom kjøkkenskap etter godis? vi har forsøkt å hjemme det høyt, lavt og i bokser ++ men det blir alltid funnet her i huset er det aldri overfylt av godis, men litt kan jo være greit å ha i skapene uten at det skal spiser opp om natten🤦🏼♀️ Anonymkode: 93853...314 Det er bare å la være å kjøpe søtsaker. Hvis du mener det ikke er bra for barna hvorfor spiser du det selv? Eksempelets makt er stor. Vær det gode eksempelet. Endret 30. januar 2022 av Alterego666
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #9 Skrevet 30. januar 2022 Hadde aldri mer hatt godteri i huset, og hadde revurdert hele oppdragelsen min - stjeler barna dine penger også? Godteri eller klær eller leker fra butikker? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var et sånt barn. Raidet skapene fordi det ekstreme fokuset på at det bare skulle være godteri på lørdager gjorde godteri til verdens mest spennende ting! Kunne ikke få nok fordi det var mangelvare. Gjør annerledes med egne barn, og selv om de er veldig glade i godteri, så har de et mye mer avslappet forhold til det. Anonymkode: 13d6f...b4c for en teit unnskyldning. Jeg vokste også opp med at vi kun fikk (små mengder) godteri på lørdager, men hverken jeg eller søsken har noen gang vært særlig interessert i godteri eller sukker uansett. Og vi stjal selvsagt ikke godteri hjemme av den grunn, noe mer enn jeg stjal klær på butikken fordi om jeg alltid måtte arve stygge klær. Anonymkode: 47c7f...b7e 12
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #11 Skrevet 30. januar 2022 Jeg var slik, helt ekstrem. Husker jeg åpnet pepperkakediegen uten at det syntes, og skjærte av bunnen av deigen, for å legge den ned i boksen igjen, syntes ikke at jeg hadde rørt den, men den ble jo tynnere og tynnere😅 mamma skjønte ingenting og begynte å kjøpe 2 esker😂 spiste alt av hvetebakst i fryseren også. Lagde søtsaker av sukker, mel og smør. Mitt tips er å ikke ha noe i hus, kun frukt og grønt som du kan dele opp og servere. Anonymkode: 55502...324 8
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. januar 2022 #12 Skrevet 30. januar 2022 Medisinskap med lås. Funker mot gubben 🙈🤣
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #13 Skrevet 30. januar 2022 Jeg gjemmer godis for gubben i tomme tampax-esker på badet 👀 Anonymkode: 30910...301 13
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #14 Skrevet 30. januar 2022 Takk for mange råd! for det første er låste dører om natten helt uaktuelt. Og både mat og frukt tilbyr vi i massevis😊 vi har et avslappet forhold til godteri, men å stå opp om natten for å spise synes jeg ikke er greit, hverken for voksne eller barn. Får nok kjøpe en boks med lås tror jeg😉 ts Anonymkode: 93853...314 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #15 Skrevet 30. januar 2022 Prøve å finne ut hvorfor barnet har slik søtsug og jobbe med det? Anonymkode: ee34b...2a4 8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #16 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hadde aldri mer hatt godteri i huset, og hadde revurdert hele oppdragelsen min - stjeler barna dine penger også? Godteri eller klær eller leker fra butikker? for en teit unnskyldning. Jeg vokste også opp med at vi kun fikk (små mengder) godteri på lørdager, men hverken jeg eller søsken har noen gang vært særlig interessert i godteri eller sukker uansett. Og vi stjal selvsagt ikke godteri hjemme av den grunn, noe mer enn jeg stjal klær på butikken fordi om jeg alltid måtte arve stygge klær. Anonymkode: 47c7f...b7e Så hennes reaksjonsmønster er en unnskyldning, mens ditt reaksjonsmønster er det fornuftige? Snakk om atroganse. Folk kan reagere ulikt på samme oppdragelse. Jeg hadde også samme fokus i oppveksten - kun godteri på lørdager, og da var det snakk om å dele en bitteliten pose med godis på mange familiemdlemmer. Jeg fikk heller aldri nye klær, bare gamle, brukte og ofte ødelagte. Jeg ble aldri veldig opptatt av godteri i voksen alder - men jeg ble i overkant opptatt av klær, shopping og utseende. Anonymkode: 90ac9...92c 11 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #17 Skrevet 30. januar 2022 Jeg har det bare ikke i hus, enkelt og greit. Barna har aldri før tatt godtesnop og brus, men nå som de er ungdommer skal de plutselig ta alt de kommer over av slikt. Vi har det på lørdagen, er det mer igjen søndag kan de spise det opp om de vil. Anonymkode: 55c18...765
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #18 Skrevet 30. januar 2022 Samme her, men jeg er helt lik! Kan ikke ha noe liggende, så vi kjøper kun inn til fredagen. Barna (tenåringene) har arvet sin mors sinnsyke godtehunger! Anonymkode: 9048c...9ee 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #19 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hjelp! Hva gjør dere når barn står opp tidlig på morgenen og leter gjennom kjøkkenskap etter godis? vi har forsøkt å hjemme det høyt, lavt og i bokser ++ men det blir alltid funnet her i huset er det aldri overfylt av godis, men litt kan jo være greit å ha i skapene uten at det skal spiser opp om natten🤦🏼♀️ Anonymkode: 93853...314 Jeg gjorde det til en vitenskap som barn å kjenne alle potensielle gjemmested i huset. Det er en ferdighet, og jeg tok heller kjeften etterpå 😁 jeg pleier forøvrig å gjemme det på soverommet mitt om det er noe jeg absolutt vil bevare da, karma ga meg en unge som meg selv 🙄 Av og til sier jeg skikkelig i fra at dette er til en gitt anledning, da får det ligge - men sier det skjeldent så det ikke mister effekten. Anonymkode: e93e0...e59 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #20 Skrevet 30. januar 2022 Hvor gamle er barna? Er de generelt så ulydige? Tenker det må gå an å si at det ikke er lov og irettesette når de gjør noe de ikke får lov til... Anonymkode: 99416...b22 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå