Gå til innhold

Ingen oppmerksomhet etter å ha sluttet i jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet i en liten bedrift seks måneder. Ble for lite faglig miljø for meg , som eneste utdannet. Valgte å si opp jobben etter dette første halvåret og ikke fornye kontrakten etter prøvetiden. 

Rett etter oppsigelsen var sendt,  fikk jeg corona og slet med ettervirkninger. Har ikke gått tilbake til denne jobben ,men ble sykemeldt ut oppsigelsestiden på en mnd.

Var mye som ikke var greit på jobben jeg var,  men fikk alltid gode tilbakemeldinger. Nå i sykemeldingen har jeg bedt om et møte med jobben jeg var i, for å dele litt min opplevelse. Jeg fikk beskjed om at møte måtte vente litt,  men ukene gikk uten noe beskjed om dato. Jeg valgte derfor å sende en mail, men har ikke fått svar. Har heller ikke fått noen oppmerksomhet eller lignende.

Er ikke dette spesielt?

Anonymkode: d0137...80a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbet 5 år på teamet mitt og byttet jobb innen samme organisasjon. Fikk ingen avskjed eller gave. Jeg har helt vanlige relasjoner til kollega og sjef. Er nok ingen som hadde tenkt på det en gang. Jeg har ikke tatt det personlig akkurat 😅

Anonymkode: 45cfc...632

• Liker 7
Skrevet

Oppmerksomhet? Hos oss får man kun det når man har jobbet i over 20 år og slutter.

• Liker 18
Skrevet
Loboto skrev (1 minutt siden):

Oppmerksomhet? Hos oss får man kun det når man har jobbet i over 20 år og slutter.

Men jeg kunne jo fått svar på mailen eller en sms?

• Liker 2
Skrevet

6 mnd er jo såvidt å ha svingt innom, som et kvarter… 

• Liker 22
Skrevet
Fjugur skrev (1 minutt siden):

6 mnd er jo såvidt å ha svingt innom, som et kvarter… 

Mener ikke oppmerksomhet som gave, men kanskje en tilbakemelding eller sms. Kanskje også en sms om at de håper det går fint med meg. Litt empati.

• Liker 2
Skrevet

Du jobbet kun 6 måneder, sa opp og ble sykemeldt i oppsigelsestiden. 
Jeg hadde ikke brukt mer tid på deg, om jeg var din sjef eller kollega 

Anonymkode: 0d245...3e1

• Liker 28
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva mener du med å dele dine opplevelser i en e-post? Du sa opp før det gikk 6 mnd og var borte den siste. De har tapt mye penger og prioriterer antakelig ikke samtaler med folk som har sluttet og ihvertfall ikke i disse tider.

Du har ikke gjort noe feil med å si opp. Du har hatt en kontrakt hvor de har betalt for arbeidskraften din og nå er den avtalen opphørt. Det er ikke noe mer enn det.

Anonymkode: f50c7...dbe

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med å dele dine opplevelser i en e-post? Du sa opp før det gikk 6 mnd og var borte den siste. De har tapt mye penger og prioriterer antakelig ikke samtaler med folk som har sluttet og ihvertfall ikke i disse tider.

Du har ikke gjort noe feil med å si opp. Du har hatt en kontrakt hvor de har betalt for arbeidskraften din og nå er den avtalen opphørt. Det er ikke noe mer enn det.

Corona fravær taper de ikke på. Det får de igjen for.

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Corona fravær taper de ikke på. Det får de igjen for.

Det koster å ansette og lære opp folk. Nå må de igjennom den prosessen på nytt. 

• Liker 14
Skrevet

Er i en veldig lik situasjon, bortsett fra at jeg har vært et par år der jeg er. Jeg har også mye jeg kunne sagt til dem om hva som ikke har fungert, og hva de burde forbedre, men så lenge de ikke inviterer til en exit-samtale, så er det ikke opp til meg. Tror ikke de har kapasitet og/eller ønsker å få sannheten servert, for de vet nok dette innerst inne uansett. Så de får bare fortsette og lykke til med det.

Bare å la det gå, og fortsette videre i ny jobb 😊

Anonymkode: 3c7d5...fba

Skrevet

Jo de burde kanskje gitt en melding , men det gjorde de ikke - så ikke tenk lenger på den saken . Dersom du blir sjef en gang , vet du nå hvordan du ønsker å behandle de som slutter 🤷🏼‍♀️ Jeg slutta en gang i en jobb jeg hadde vært 2 år i. Jeg fikk «kun» oppsigelsen er notert. Lykke til videre. Av min daværende sjef . 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener ikke oppmerksomhet som gave, men kanskje en tilbakemelding eller sms. Kanskje også en sms om at de håper det går fint med meg. Litt empati.

En med utdanning sutrer ikke over slike bagateller. Voks opp

Anonymkode: c5e95...441

• Liker 3
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du vil ha et møte? Uansett er det ikke normalt å få oppmerksomhet etter 6 måneder, du er mer en belastning enn hjelp.

Anonymkode: 1891a...142

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta kontakt ved å møte opp og be om arbeidsattest fra dem.

Anonymkode: 760d6...c34

• Liker 1
Skrevet

Du må ringe å be om attest, ut over det synes jeg møte høres lutt voldsomt ut.

• Liker 2
Gjest AnomynBruker
Skrevet

Du høres litt bortskjemt ut? 

Du sa opp og arbeidsforholdet er over. Det du føler du burde ha fortalt sjefen kunne du ha tatt opp med hen om du skulle fortsette. 

Du er neppe så unik at det du har å si nå er relevant for bedriften? 

Gjest Smeltemann
Skrevet

Tenk på hva du har kostet firmaet . Skjønner godt at du ikke fikk gullklokka for så liten innsats. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du jobbet kun 6 måneder, sa opp og ble sykemeldt i oppsigelsestiden. 
Jeg hadde ikke brukt mer tid på deg, om jeg var din sjef eller kollega 

Anonymkode: 0d245...3e1

Dette er jeg 100% enig i.

Du forventer alt for mye, de har brukt tid på å lære deg opp som nå er helt bortkastet. Og hvorfor i all verden skal jobben være interessert i å høre om din opplevelser? Etter et halvt å kan du svært lite av jobben og kjenner ikke stedet godt nok til å ha noe vettug å bidra med. Sorry, men her overvurderer du nok din egen betydning. 

Anonymkode: 9e8df...834

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har jobbet i en liten bedrift seks måneder. Ble for lite faglig miljø for meg , som eneste utdannet. Valgte å si opp jobben etter dette første halvåret og ikke fornye kontrakten etter prøvetiden. 

Rett etter oppsigelsen var sendt,  fikk jeg corona og slet med ettervirkninger. Har ikke gått tilbake til denne jobben ,men ble sykemeldt ut oppsigelsestiden på en mnd.

Var mye som ikke var greit på jobben jeg var,  men fikk alltid gode tilbakemeldinger. Nå i sykemeldingen har jeg bedt om et møte med jobben jeg var i, for å dele litt min opplevelse. Jeg fikk beskjed om at møte måtte vente litt,  men ukene gikk uten noe beskjed om dato. Jeg valgte derfor å sende en mail, men har ikke fått svar. Har heller ikke fått noen oppmerksomhet eller lignende.

Er ikke dette spesielt?

Du har sagt opp jobben etter et halvt år der, og var at på til sykemeldt den siste måneden. Hva forventer du? Arbeidsgiver er ikke vennen din, og du har muligens også satt de i en kinkig situasjon ved å si opp.

You can’t have your cake and eat it too.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...