Gå til innhold

Ideer om hva man kan bruke spekeskinkeskalker til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man får de posene med avskjær i butikken ganske rimelig. Der er det ofte en kombinasjon av tynne skiver som fint kan brukes som pålegg. Men så sitter man igjen med de tykke skalkene som ofte er ganske seige selv om man kutter tynne strimler, og er derfor ganske ubrukelig til alt annet enn å bare snackse på.

Så jeg har lurt på om noen har et bra forslag til hva de kan brukes til. Om det kan brukes f.eks. på pizza, eller om det kan langtidkokes lenge nok til at det blir en kraft og mørt kjøtt som kan brukes i f.eks. ertesuppe.

Kvernes i maskin til en tynnere deig som kan blandes i annen farse f.eks.

Anonymkode: 26052...3fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEPP! Jeg stekte de på panna med rødløk, sjalottløk, gul løk, mais, sopp. Hadde det til spagetti. Beste spagettien jeg har smakt omtrent

Anonymkode: 8d3ab...777

Gjest Alterego666
Skrevet

Ha litt vann i panna og la dem surre i vannet et par minutter for å kole ut en del av saltet. Hell av vannet og stek dem som bacon.

Bruk det til alt du bruker bacon i.

Skrevet

Kok suppe på dem, det er ett av de mest tradisjonelle bruksområdene til spekemat. 

Anonymkode: e1fdf...c60

• Liker 1
Skrevet

jeg bruker dem kuttet i små terninger i salat, på pizza, i pasta, omelett, i rundstykker i lag med revet ost, i supper og stekt som bacon.

Anonymkode: 0205b...bc0

Skrevet

Skinke og makaronigrateng.

Anonymkode: c8761...19d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...