Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som har sagt jobb jobben pga mistrivsel. 

Hva sa dere når dere leverte oppsigelsen? 

Anonymkode: 4431b...89d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger ikke si noe, bare å levere oppsigelsen.

Anonymkode: b6684...d2d

Skrevet

Den dagen det skjer så er det bladet fra munnen og sier ting som det er. Hvordan skal en bedrift kunne forbedre seg om ingen sier ifra? 

Anonymkode: a5a1e...0e7

Skrevet

Jeg skal si opp nå, det er fordi jeg ønsker å flytte og å bytte stilling. Men det at jeg mistrives er en av tilleggs faktorene. Jeg kommer nok til å bare nevne det praktiske først, men om det blir en avslutningssamtale så vil jeg nok nevne noe mer. 

Anonymkode: 4d9bf...2d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg skal si opp nå, det er fordi jeg ønsker å flytte og å bytte stilling. Men det at jeg mistrives er en av tilleggs faktorene. Jeg kommer nok til å bare nevne det praktiske først, men om det blir en avslutningssamtale så vil jeg nok nevne noe mer. 

Anonymkode: 4d9bf...2d4

I en avslutningssamtale holder nok de fleste igjen for å ikke "brenne noen bruer"
Og kommer med formelle svar som "Jeg ønsker meg nye utfordringer etc" 

Men jeg har også opplevd personer som har virkelig sagt hvorfor de slutter og ikke holdt noe tilbake.
Så det er nok individuelt.. Jeg hadde nok gått for det "formelle" og smilt på vei ut døra. 

Anonymkode: 4e2a2...cd7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man trenger ikke si noe, bare å levere oppsigelsen.

Anonymkode: b6684...d2d

det er vel naturlig at sjefen blir nysgjerrig, og lurer på hvorfor...    

Anonymkode: 71490...609

Skrevet

Trenger du referansen, så er det nok ikke så lurt å snakke rett fra levra, du bør da pakke det litt inn i det minste. Eller bare ta en generell der du sier du ønsker nye utfordringer, skal flytte e.l. 

Anonymkode: 12687...f9f

Skrevet

Kommer an på hvorfor man mistrives. 

Ved et tilfelle ga jeg ganske klare tilbakemeldinger på at jobben ikke var som forespeilet, med helt spesifikke punkter. Jeg var lovet reising, det ble ingen etc. Hadde selvsagt forsøkt å ta det opp tidligere uten endring.
Men er det kjemi og relasjonelle problemer, f.eks kollegaer man virkelig ikke greier å jobbe med så holder jeg tett om det. Slamrer man med døren når man går kan det fort slå tilbake på en senere. Man vet aldri når ens veger krysser igjen..

Anonymkode: 24604...c13

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...