Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Over et år siden det ble slutt. Han og familien hans har vært utrolig bitter for dette (standard umoden type som ikke klare seg selv og trenger en "mamma", og nå må de ta seg av han igjen). Ryktespredning, konstant ringing osv osv. 

Jeg blokka han da siden han ikke lot meg være, etter at tingene hans ble hentet, forsåvidt et mareritt det og. Oppheva blokkeringa for et par mnd siden da det ble stille fra han og jeg likevel var inne på blokkeringslista mi, samt at jeg hørte han skrev mye rart på nett.

Nå ser han historien min på Insta innen en time etter jeg har lagt ut noe, HVER gang. Han følger meg ikke så må inn på profilen min. Ser også da like etterpå at han får en ring rundt sitt bilde som tyder på at han har lagt ut historie. Jeg antar at det er for å sjekke om jeg ser, noe jeg aldri gjør. 

Han kjører også forbi huset mitt flere ganger i uka og snur rett borti her.

Han har lagt til slettede familiemedlemmer av meg på FB.

Dette de siste par mnd altså etter oppheving av blokkering. Jeg antar at han ønsker oppmerksomhet fra meg, har ikke gitt han dette.

Han har ikke tatt kontakt. Jeg har ikke blokkert fordi jeg vil heller han tar kontakt der enn å evt komme på døra. Avvist blir han uansett.

Jeg trodde seriøst han var kommet seg videre og innsett fakta. Jeg har vært kald og konsis men saklig hele veien. Ikke gitt han noe håp fordi jeg vet det aldri vil funke og jeg liker han ikke. I det hele tatt.

Hvorfor gjør han dette? Noen med erfaring? 

Anonymkode: 0ca95...19e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj…..han virker ikke helt frisk. 

For det første: blokker ham fra sosiale medier også, ikke ha åpen profil. Der formelig inviterer du ham og alle inn. 

Med tanke på at han faktisk semistalker deg på bosted også hadde jeg personlig vurdert å flytte og hatt hemmelig adresse. 

• Liker 9
Skrevet

Noen blir en stalker etter et brudd. Mulig han har blitt litt opphengt. Men hvorfor bryr du deg?

• Liker 2
Skrevet

Blokk overalt. Dokumenter stalking og søk om besøksforbud. 

Anonymkode: 3dec7...45a

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke di sak hvorvidt han har såkalt kommet seg videre. Du kan fint stenge dine sosiale medier for andre enn nære venner, eller blokkere ham igjen, om dette plager deg mye framover. Evt involvere politiet om han gjør noe verre enn å adde eks-svigers på Facebook  

Uansett, på tide å fokusere på å komme deg mer videre selv, så lenge han ikke er truende mot deg. 

Anonymkode: ac9d9...87f

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også en sånn, og vi har barn 🙈 Vær glad du faktisk kan blokkere, og gjør det! Ikke la ham følge med på det du gjør.

Anonymkode: 4ff09...419

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke di sak hvorvidt han har såkalt kommet seg videre. Du kan fint stenge dine sosiale medier for andre enn nære venner, eller blokkere ham igjen, om dette plager deg mye framover. Evt involvere politiet om han gjør noe verre enn å adde eks-svigers på Facebook  

Uansett, på tide å fokusere på å komme deg mer videre selv, så lenge han ikke er truende mot deg. 

Jeg har gått videre altså, bare generelt tenker litt på det. Han ga ganske godt uttrykk for at han hater meg rundt til folk her😅 ts

Skrevet

Hvis ikke han har tatt kontakt annet enn å se på storyen din så ser ikke helt problemet 

Anonymkode: ea7de...efe

• Liker 1
Skrevet
got2go skrev (8 minutter siden):

Noen blir en stalker etter et brudd. Mulig han har blitt litt opphengt. Men hvorfor bryr du deg?

Bryr meg ikke veldig, tenker litt på det. Er jo over et år siden så han burde jo gått videre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis ikke han har tatt kontakt annet enn å se på storyen din så ser ikke helt problemet 

Anonymkode: ea7de...efe

Det at han kjører forbi huset hennes hele tiden er et problem rødt flagg

Anonymkode: 05a5a...607

• Liker 9
Skrevet

Menn som stalker kan faktisk bli farlige. 1/3 drap i Norge er kvinner som blir drept av partner eller ekspartner. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har gått videre altså, bare generelt tenker litt på det. Han ga ganske godt uttrykk for at han hater meg rundt til folk her😅 ts

Ja, men han har lov til å ikke like deg. Du trenger ikke ha ham nær deg hvis han ikke er hyggelig. 

Skrevet

Bor du på et sted hvor ikke noe annet skjer, ts, siden du reagerer på at han kjører nær ditt hus 2 ganger i uka? Det er jo rart hvis det er ei blindgate /langt unna butikker og firma...

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bor du på et sted hvor ikke noe annet skjer, ts, siden du reagerer på at han kjører nær ditt hus 2 ganger i uka? Det er jo rart hvis det er ei blindgate /langt unna butikker og firma...

Hehe...he... Vel, han kjører forbi og snur rett borti gata her. Han har ingen grunn til å kjøre her utenom. Han bor 2,5 mil unna, i en helt annen retning. Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, men han har lov til å ikke like deg. Du trenger ikke ha ham nær deg hvis han ikke er hyggelig. 

Ja er lov å like folk men ikke stalke folk

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hehe...he... Vel, han kjører forbi og snur rett borti gata her. Han har ingen grunn til å kjøre her utenom. Han bor 2,5 mil unna, i en helt annen retning. Ts

Herregud så ekkelt. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da høres det ut som han overvåker deg, og at politiet kan ta seg en prat med ham.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da høres det ut som han overvåker deg, og at politiet kan ta seg en prat med ham.

Det har de gjort tidligere rett etter brudd, men han påstår at det ikke er sant og at jeg lyver. Og de igjen har ikke ressurser blablabla. Jeg har jo barn også som går til og fra skole. 

Altså jeg TROR ikke at han er farlig, men at han kanskje ønsker seg tilbake og prøver åfå oppmerksomhet på denne måten. Men det får han da ikke. Så da vil jeg heller ha muligheten til å bli kontaktet på Insta enn hjemme. Er bare sykt om han faktisk tror han kan komme tilbake...men var jo stille i lang tid, det som er så rart! Ts

Skrevet

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor du unblokka han? Blokk han fra alle sosiale medier, telefon, vipps - whatever, og la blokken være der.

• Liker 7
Skrevet
SaySomething skrev (9 minutter siden):

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor du unblokka han? Blokk han fra alle sosiale medier, telefon, vipps - whatever, og la blokken være der.

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

J

SaySomething skrev (9 minutter siden):

Hun sa det er fordi hun vil heller han isåfall skal oppsøke henne på sosiale media enn å fysisk stalke henne. Hun har unger.

• Liker 2
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...