AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #61 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å bra det gikk greit og ta den at du ikke følte det ble feil eller no slikt der og da❤️ men blir man veldig kvalm av den? 😮 eller er det bare kvalmen fra før som gjorde at du spydde? Hvis du har fått murringer skulle man tro det funket og hvis hun sa det så har hun sikkert kontroll. Tabeletten har sikkert en virketid på kanskje en halvtime siden hun sa 40 minutt så er det vel for å være helt sikker. Ikke at jeg vet, men kan tenke meg til at det er noe sånn. Prøv iallefall å ikke uro deg for det❤️ Har time på tirsdagen i neste uke så føler det kanskje blir å gå litt fort nå siden det er helg nå. Jeg er så redd for jeg skal være mye lenger på vei fordi om jeg føler det ikke går an, men syklusen har jo tydeligvis vært helt tullete så man kan jo få seg en overraskelse for det fikk man jo bare at testen var positiv så.. 🥴 Har du mye vondt nå eller går det greit? ❤️ Anonymkode: e2689...794 Man kan bli kvalm av den, og vanligvis får man kvalmestillende men hu ga meg ikke det idag🤔Hadde jeg fått det så hadde den nok ikke kommet opp igjen. Ja slik jeg forsto ifølge legemiddelhåndboken og felleskatalogen så har den nådd maks ca rundt 1t, mulig litt lengre hos noen. Kvalmen ga seg når jeg fikk opp tabletten, har ikke begynt å blø enda men har øm livmor merker jeg så regner med at den har funket. Har ingen smerter, hadde kun litt murringer første timene men var ikke vondt❤Jeg tror ikke du trenger bekymre deg for om du er for langt på vei iforhold til hjemmeabort iallefall. Hvis du er 2 uker lengre enn du tror selv, så vil du fortsatt være innenfor grensa til å gjøre det hjemme vil jeg tro? Grensa er iallefall på 8+6, så hvis du er på sykehuset for første undersøkelsen innen 8+6 så får du nok hjemmeabort❤ Ja, jeg merker jeg gruer meg litt til mandagen, men hu sykepleieren idag var utrolig snill og forståelsesfull, hun sa vi ses på mandag så regner med det er hun som skal være med meg. Gruer meg mest til smerter for er litt nervøs for smertestillende (uten grunn egentlig), for jeg har jo fått det før og har gått helt fint. Fikk paracet og voltaren med hjem, cytotec så skulle ta de ca 1t før jeg dukket opp der. Meeen så har jeg heisskrekk og må gå 6 etasjer opp😂Kan ikke si jeg gleder meg!🥵Føler meg mye bedre psykisk idag enn siste uka.. nå er valget på en måte tatt, og det er fint å vite at det ikke er noen vei tilbake nå. Det har hjulpet litt psykisk å bare bli ferdig med denne tabletten.. Men så har jeg bursdag nå i helgen så det var jo lite kult😬❤ Be om kvalmestillende når du får den mifegyne tabletten på tirsdagen. Jeg tror de gir kvalmestillende uansett, men da slipper du å bli så kvalm. Kan også være smart å få spist litt først, for jeg tok tabletten på nesten helt tom mage idag.. det var nok det som gjorde det ekstra ille😕❤ Anonymkode: 33490...c08 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #62 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 30.1.2022 den 17.44): Vi bestemte oss for å beholde til tross for utfordringer, men nå på fredag ble vi enige om at vi ikke er i stand til det. Det er ekstremt sårt for jeg har vært så forberedt og jeg merker jeg sliter veldig med å abortere bort når jeg har kommet så langt.. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal leve med meg selv i ettertid, men vi klarer heller ikke gi dette barnet alt det trenger. Hvor fort fikk dere time når dere var over 7 uker? Har dere noen råd til tankegang rundt dette? Vil ikke høre at det er noe drap, for det føler jeg fra før, men det hjelper lite på hvor vanskelig situasjonen er. Vi er også i begynnelsen av 20 årene. Anonymkode: 33490...c08 Det er inget drap, det er inget barn. Noen aborter er nødvendige! Anonymkode: ef02c...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #63 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 31.1.2022 den 13.25): Ja det er helt grusomt.. husker jeg måtte vente 2 uker sist, og 4 uker første gang.. helt forferdelig å gå med symptomer osv.. Har du mye symptomer eller går det fint med deg?❤Anbefaler afipran eller gaviscon om du skulle bli kvalm den neste uka, jeg måtte få afipran av legen sist for orket ikke være så kvalm mens jeg visste hva jeg skulle... Anonymkode: 33490...c08 Beklager men: Hvor mange aborter har du tatt? Har du hørt om prevensjon? Anonymkode: 4797d...862 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #64 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager men: Hvor mange aborter har du tatt? Har du hørt om prevensjon? Anonymkode: 4797d...862 Hva slags spørsmål er det... Fyfaen så frekt! Anonymkode: e2689...794
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #65 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva slags spørsmål er det... Fyfaen så frekt! Anonymkode: e2689...794 Det er da et helt greit spm å stille når man har tatt så mange aborter.. Anonymkode: ad285...52f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #66 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er da et helt greit spm å stille når man har tatt så mange aborter.. Anonymkode: ad285...52f Det syns jeg ikke. Tror ikke du har gjort det til noen om du hadde møtt de. Du skriver det kun for du kan gjemme deg bak anonym profil. Abort er et veldig sårt tema og slike kommentarer/spørsmål skriver man bare ikke. Om du har lest så vet du kanskje at hun er akkurat oppi det og trenger virkelig ikke noe dritt nå. Nei fyfaen, må være lov å oppføre seg og være snill! Anonymkode: e2689...794
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #67 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Beklager men: Hvor mange aborter har du tatt? Har du hørt om prevensjon? Anonymkode: 4797d...862 Jeg er ikke ts, men kan godt svare deg. Jeg har tatt tre aborter. Første gang glemte jeg pillene hele tiden. Ble selvsagt gravid. Andre og tredje gang ble jeg gravid på prevensjon. Ene gangen på kondom og andre gang på hormonspiral. Gjør meg ingenting. Et foster er for meg helt verdiløst. Blir jeg gravid igjen så tar jeg abort igjen Anonymkode: d330e...d15 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #68 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er ikke ts, men kan godt svare deg. Jeg har tatt tre aborter. Første gang glemte jeg pillene hele tiden. Ble selvsagt gravid. Andre og tredje gang ble jeg gravid på prevensjon. Ene gangen på kondom og andre gang på hormonspiral. Gjør meg ingenting. Et foster er for meg helt verdiløst. Blir jeg gravid igjen så tar jeg abort igjen Anonymkode: d330e...d15 For deg hadde det nok vært like greit å kutte egglederene og heller godt for ivf når du vil ha barn.. Anonymkode: 2b2e9...843 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #69 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det syns jeg ikke. Tror ikke du har gjort det til noen om du hadde møtt de. Du skriver det kun for du kan gjemme deg bak anonym profil. Abort er et veldig sårt tema og slike kommentarer/spørsmål skriver man bare ikke. Om du har lest så vet du kanskje at hun er akkurat oppi det og trenger virkelig ikke noe dritt nå. Nei fyfaen, må være lov å oppføre seg og være snill! Anonymkode: e2689...794 Jeg hadde så absolutt gjort noe ut av det hvis noen jeg møter forteller om 3+aborter.. Anonymkode: ad285...52f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #70 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Man kan bli kvalm av den, og vanligvis får man kvalmestillende men hu ga meg ikke det idag🤔Hadde jeg fått det så hadde den nok ikke kommet opp igjen. Ja slik jeg forsto ifølge legemiddelhåndboken og felleskatalogen så har den nådd maks ca rundt 1t, mulig litt lengre hos noen. Kvalmen ga seg når jeg fikk opp tabletten, har ikke begynt å blø enda men har øm livmor merker jeg så regner med at den har funket. Har ingen smerter, hadde kun litt murringer første timene men var ikke vondt❤Jeg tror ikke du trenger bekymre deg for om du er for langt på vei iforhold til hjemmeabort iallefall. Hvis du er 2 uker lengre enn du tror selv, så vil du fortsatt være innenfor grensa til å gjøre det hjemme vil jeg tro? Grensa er iallefall på 8+6, så hvis du er på sykehuset for første undersøkelsen innen 8+6 så får du nok hjemmeabort❤ Ja, jeg merker jeg gruer meg litt til mandagen, men hu sykepleieren idag var utrolig snill og forståelsesfull, hun sa vi ses på mandag så regner med det er hun som skal være med meg. Gruer meg mest til smerter for er litt nervøs for smertestillende (uten grunn egentlig), for jeg har jo fått det før og har gått helt fint. Fikk paracet og voltaren med hjem, cytotec så skulle ta de ca 1t før jeg dukket opp der. Meeen så har jeg heisskrekk og må gå 6 etasjer opp😂Kan ikke si jeg gleder meg!🥵Føler meg mye bedre psykisk idag enn siste uka.. nå er valget på en måte tatt, og det er fint å vite at det ikke er noen vei tilbake nå. Det har hjulpet litt psykisk å bare bli ferdig med denne tabletten.. Men så har jeg bursdag nå i helgen så det var jo lite kult😬❤ Be om kvalmestillende når du får den mifegyne tabletten på tirsdagen. Jeg tror de gir kvalmestillende uansett, men da slipper du å bli så kvalm. Kan også være smart å få spist litt først, for jeg tok tabletten på nesten helt tom mage idag.. det var nok det som gjorde det ekstra ille😕❤ Anonymkode: 33490...c08 Ja jeg får se hva de finner ut. Håper det stemmer at jeg bare er 6 uker på vei da. men vi får se. Skal spørre om kvalmestillende bor jo så langt unna sykehuset også så vil jo gjerne komme meg hjem uten å spy.😅 Men men, kan sikkert være lurt og få i meg noe om jeg klarer. Skjønner at du er mer rolig nå som valget er tatt og det ikke er noe vei. Litt surt med bursdag i helga da Får håpe du klarer å tenke minst mulig på dette og kose deg litt❤️ Blir så godt og være ferdig med det kjenner jeg. Formen er så dritt og er så tungt og bli minnet på at jeg er gravid.. Var så mye bedre da symptomene var borte. Skal også jobbe hele helgen og grur meg så til å skal være så kvalm og svimmel på jobb.. Føler jeg ikke kan ringe meg syk heller da jeg nok blir borte en del neste uke også.. Angrer på at jeg tok ekstra helg, men var jo før jeg visste jeg i det hele tatt var gravid.. Anonymkode: e2689...794
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #71 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Beklager men: Hvor mange aborter har du tatt? Har du hørt om prevensjon? Anonymkode: 4797d...862 Hold kjeft, det er ingen skam å ta abort. Anonymkode: ef02c...c9a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #72 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde så absolutt gjort noe ut av det hvis noen jeg møter forteller om 3+aborter.. Anonymkode: ad285...52f Hvorfor? Abort er ingen skam. Det er inget liv, kun et ubetydelig embro. Anonymkode: ef02c...c9a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #73 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde så absolutt gjort noe ut av det hvis noen jeg møter forteller om 3+aborter.. Anonymkode: ad285...52f Da er jeg veldig glad for jeg ikke har slike som deg rundt meg. Går an og ha litt respekt for andre! Skjønner ikke hva annet du prøver å oppnå enn kvalme. Tror alle i 2022 vet hva prevansjon er.. Å det tror jeg du også vet. Men kanskje du ikke vet at det ikke bestandig er 100% sikkert og det er ikke alle som tåler og dytte "faenskap" inn i kroppen. Høres ut som du tror hun og alle de som tar abort flere ganger ikke syns en abort et tung, men om du har lest så har du kanskje fått en annen oppfatning. Har også vært i mot abort så lenge, men når jeg selv står oppi det nå innser jeg selv hvor lita jeg har vært og ikke klart og forestille meg hvor jævelig det er og at det ikke er et lett valg, men nødvendig valg. Nei jeg sier bare æsj.. Snakk om å ha mangel på respekt... Anonymkode: e2689...794
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #74 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Beklager men: Hvor mange aborter har du tatt? Har du hørt om prevensjon? Anonymkode: 4797d...862 Jeg hadde 2 aborter som 16 og 17 åring, og har ikke hatt noen siden før nå Når man er ung så hender det man gjør mye dumt, og dessverre ble det slik for 7 år siden. Nå derimot var det prevansjon (p-pille) som sviktet, og vi skulle egentlig beholde, men endte med å ikke håndtere det alikevel. Så nå skal jeg prøve spiral, for jeg nekter å gjøre dette igjen. Satser på at spiral er et hakk sikrere. Synes du kunne vært litt mer fintfølende, og kanskje spurt på en bedre måte? Anonymkode: 33490...c08 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #75 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er da et helt greit spm å stille når man har tatt så mange aborter.. Anonymkode: ad285...52f Det høres ut som du enten er imot abort eller har et komplisert forhold til graviditet. Uansett synes jeg ikke kommentaren din er særlig fin. Jeg har tatt 3 aborter inkludert denne, de siste 8 årene. Det er noen av oss som er veldig fertile og blir gravid på prevansjon, og man skal ikke måtte bære frem et barn hver gang når man faktisk bruker prevansjon. Da er du imot abort, og har ingenting her å gjøre. Anonymkode: 33490...c08
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #76 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja jeg får se hva de finner ut. Håper det stemmer at jeg bare er 6 uker på vei da. men vi får se. Skal spørre om kvalmestillende bor jo så langt unna sykehuset også så vil jo gjerne komme meg hjem uten å spy.😅 Men men, kan sikkert være lurt og få i meg noe om jeg klarer. Skjønner at du er mer rolig nå som valget er tatt og det ikke er noe vei. Litt surt med bursdag i helga da Får håpe du klarer å tenke minst mulig på dette og kose deg litt❤️ Blir så godt og være ferdig med det kjenner jeg. Formen er så dritt og er så tungt og bli minnet på at jeg er gravid.. Var så mye bedre da symptomene var borte. Skal også jobbe hele helgen og grur meg så til å skal være så kvalm og svimmel på jobb.. Føler jeg ikke kan ringe meg syk heller da jeg nok blir borte en del neste uke også.. Angrer på at jeg tok ekstra helg, men var jo før jeg visste jeg i det hele tatt var gravid.. Anonymkode: e2689...794 Ja jeg skal prøve å kose meg litt alikevel❤Hadde en utrolig fin prat med samboer isted om alt som foregår for tiden, fra hans eget initiativ. Han er ikke så veldig flink til å snakke om følelser eller vise dette om såre temaer, men nå gjorde han det. Han var veldig lei seg og har vært veldig lei seg selv en stund, jeg har følt litt på at jeg sto litt alene i det psykisk selvom han alltid trøster tårene mine. Men nå delte han litt av sine egne tanker, så det var veldig godt❤Det gjorde meg også enda mer trygg på at det er det rette for oss, det fikk vi snakket litt om. Jeg var litt bitter på han på starten, men jeg har selv også blitt enig i denne avgjørelsen med tiden, og er nå glad vi gjorde det selvom det er sårt..❤ Ja det med kvalmen og svimmelheten er helt grusomt.. jeg har hatt lavt blodtrykk siste ukene og man holder jo nesten på å svime av til tider! Uff.. Eneste rådet jeg har for kvalmen ut ifra min egen, er å spise lite og ofte, og unngå mat som gjør deg heeeelt forstoppet om du sliter med det. Hjelper med eplejuice, grovt knekkebrød og slikt for meg.. har hørt mange blir bedre med gaviscon, det er visstnok reseptfritt og skal hindre deg i å brekke deg/bli kvalm pga sure oppstøt eller brekninger i halsen. Jeg har hatt det så dårlig idag fordi jeg ikke har spist noe nesten.. blir skikkelig kvalm og uggen når magen er tom.. Og så er jo kvalmen der så man har ikke lyst på mat heller😂❤Jeg har måttet tvinge i meg mat så mange morgener så jeg føler skikkelig med deg på kvalmen. Drikk masse vann! Det kan hende hjelper litt på lavt blodtrykk/svimmelheten. Ja må prøve å kose meg, jeg føler meg ihvertfall litt lettere psykisk så det hjelper på❤Jeg er skikkelig øm nede i livmor og skjeden, og jeg har begynt å blø bittelitt.. så spent på hvordan det blir neste dagene frem til mandagen🤔❤ Anonymkode: 33490...c08 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #77 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For deg hadde det nok vært like greit å kutte egglederene og heller godt for ivf når du vil ha barn.. Anonymkode: 2b2e9...843 Næ, er både enklere og billigere å bare la det stå til. Anonymkode: d330e...d15 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #78 Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det syns jeg ikke. Tror ikke du har gjort det til noen om du hadde møtt de. Du skriver det kun for du kan gjemme deg bak anonym profil. Abort er et veldig sårt tema og slike kommentarer/spørsmål skriver man bare ikke. Om du har lest så vet du kanskje at hun er akkurat oppi det og trenger virkelig ikke noe dritt nå. Nei fyfaen, må være lov å oppføre seg og være snill! Anonymkode: e2689...794 Tydeligvis ikke så sårt at vedkommende har prestert å ta tre stykker. 🙄 Anonymkode: 62068...5b3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #79 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tydeligvis ikke så sårt at vedkommende har prestert å ta tre stykker. 🙄 Anonymkode: 62068...5b3 Skal du dømme en 16 år gammel jente for å ha tatt abort?? Jeg blir kvalm av deg. Jeg var 16 og 17 år gammel! Gi deg nå. Det var tøft den gang, men jeg slet med bivirkninger av prevansjon og kunne ikkr allverdens om det. Ikke forsto jeg alvoret heller. Jeg var selv et barn og skulle jeg da fått et barn? Ingen bryr seg om din mening her, og dere andre som har tatt abort.. ikke hør på det tåpelige individet her som ikke har det bra med seg selv. Denne gangen var det prevansjon som sviktet, jeg gikk på cerazette og glemte ikke en eneste pille :)) Stikk nå. Anonymkode: 33490...c08 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #80 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja jeg skal prøve å kose meg litt alikevel❤Hadde en utrolig fin prat med samboer isted om alt som foregår for tiden, fra hans eget initiativ. Han er ikke så veldig flink til å snakke om følelser eller vise dette om såre temaer, men nå gjorde han det. Han var veldig lei seg og har vært veldig lei seg selv en stund, jeg har følt litt på at jeg sto litt alene i det psykisk selvom han alltid trøster tårene mine. Men nå delte han litt av sine egne tanker, så det var veldig godt❤Det gjorde meg også enda mer trygg på at det er det rette for oss, det fikk vi snakket litt om. Jeg var litt bitter på han på starten, men jeg har selv også blitt enig i denne avgjørelsen med tiden, og er nå glad vi gjorde det selvom det er sårt..❤ Ja det med kvalmen og svimmelheten er helt grusomt.. jeg har hatt lavt blodtrykk siste ukene og man holder jo nesten på å svime av til tider! Uff.. Eneste rådet jeg har for kvalmen ut ifra min egen, er å spise lite og ofte, og unngå mat som gjør deg heeeelt forstoppet om du sliter med det. Hjelper med eplejuice, grovt knekkebrød og slikt for meg.. har hørt mange blir bedre med gaviscon, det er visstnok reseptfritt og skal hindre deg i å brekke deg/bli kvalm pga sure oppstøt eller brekninger i halsen. Jeg har hatt det så dårlig idag fordi jeg ikke har spist noe nesten.. blir skikkelig kvalm og uggen når magen er tom.. Og så er jo kvalmen der så man har ikke lyst på mat heller😂❤Jeg har måttet tvinge i meg mat så mange morgener så jeg føler skikkelig med deg på kvalmen. Drikk masse vann! Det kan hende hjelper litt på lavt blodtrykk/svimmelheten. Ja må prøve å kose meg, jeg føler meg ihvertfall litt lettere psykisk så det hjelper på❤Jeg er skikkelig øm nede i livmor og skjeden, og jeg har begynt å blø bittelitt.. så spent på hvordan det blir neste dagene frem til mandagen🤔❤ Anonymkode: 33490...c08 Ja bare jeg tenker på mat blir jeg kvalm, om jeg har funnet noe som har vært godt så kan jeg kun spise det engang før det også havner på lista av mat som gjør meg super kvalm. Så gleder meg til dette er over, veldig tungt å være på jobb.. Tungt å skal skjule at man er dårlig for man ikke vil ha noe spørsmål. En kollega spurt meg i sta om det gikk bra med meg og kjente det var sikkelig irriterende å bare måtte si ja og smile, for det går så langt fra bra med meg. De skulle bare visst liksom. Helt grusomt med så mange forskjellige lukter og ja 🤢 Gleder meg til jeg er ferdig og kan dra hjem og sove! Det blir veldig godt. Veldig bra at dere kunne snakke sammen og at han åpner seg mer opp❤️ Må være kjempe godt for deg og ikke føle deg alene med alle følelsene. Blir lettete og forstå at han også føler mye rundt det når han åpner seg opp.❤️ Hvordan går d med deg i dag? Anonymkode: e2689...794
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå