Gå til innhold

Abort i uke 9+0, hvor lang ventetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefales ikke å se i do når du er 9 uker på vei. 

Anonymkode: fb267...6e1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er forresten ikke i do på sykehuset. Du må tisse/blø i et bekken slik at sykepleier kan se om du er ferdig å abortere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tror det bare hadde vært verre å adoptere.. hadde aldri klart å tenke tanken på om barnet mitt hadde det bra eller ikke..

Ja det er ekstremt vondt, jeg er veldig lite klar for barn, men jeg synes det er veldig sårt at vi ikke fant ut ordentlig av dette før uke 9.. hadde vært enklere i uke 6-7.. Håper det ikke går lang tid før en eventuell abort, for jeg nekter å gjøre det i uke 11-12.. det blir bare grusomt psykisk..❤Uff, vet virkelig ikke arme råd, men vi har bedriten økonomi som ikke blir å bli bedre med det første, og vi har også enkelte ting i forholdet vi må få bedre før vi kan sette et barn til verden.. Det er jo så mye ansvar..

Anonymkode: 33490...c08

Jeg tror du kommer til å slite med abort i lang tid. Jeg ser jo at du ønsker å beholde. 

Anonymkode: 749fd...e62

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er forresten ikke i do på sykehuset. Du må tisse/blø i et bekken slik at sykepleier kan se om du er ferdig å abortere. 

Det der stemmer ikke. Jeg fikk ta medisinsk abort HJEMME da jeg var 9+2 på vei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok slik er det ikke her jeg bor (et av landets største sykehus) 

Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til 🤍 det er ikke lett, men jeg tenker det er bra du vil studere og slik først før du setter ett barn til verden 🤍 det er ikke drap du holder på med, det har så vidt utviklet seg. 

Ring sykehuset i morgen 🤍

Anonymkode: 4e064...964

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Anbefales ikke å se i do når du er 9 uker på vei. 

Nei jeg fikk oppleve det som 17 åring.. det var ekstra tungt å se det som kom ut.. Det var et uhell at det falt utenfor bekkenet på sykehuset, og kom veldig rent ut, alt var inntakt så det var veldig traumatisk. Jeg anbefaler derfor ikke å se i uke 8-9+.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror du kommer til å slite med abort i lang tid. Jeg ser jo at du ønsker å beholde. 

Jeg slet sist også når jeg var 17, var nok hakket verre den gang.. Det er vondt uansett tror jeg. Jeg føler mye på at de siste 4 ukene med intens kvalme og andre symptomer var for gjeves.. i tillegg til bankende hjerte på ultralyd. Det er altfor vanskelig for oss å beholde, selvom vi skulle ønske situasjonen var annerledes. Vi har hver ca 3000kr å leve på i mnd, etter regninger er betalt.. og det er altfor lite for å gi et barn et godt liv nå. Det blir dessverre ingen bedring fremover heller økonomisk av flere grunner.. derfor er det veldig sårt at det ikke gikk denne gangen..

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Håper jeg også får det.. men regner med jeg må belage meg på sykehuset. Jeg vurderer nesten sykehuset uansett, slik at jeg har bedre tilgang på smertestillende og heller kan la sykepleier se på det som kommer ut.. Blir altfor traumatisk selv hjemme, for jeg klarer ikke la vær å se... da blir jeg å bekymre meg for rester..

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vil bare ønske deg lykke til 🤍 det er ikke lett, men jeg tenker det er bra du vil studere og slik først før du setter ett barn til verden 🤍 det er ikke drap du holder på med, det har så vidt utviklet seg. 

Ring sykehuset i morgen 🤍

Takk for gode ord.. ja jeg vet egentlig at det ikke er drap, men det er nok ekstra sårt etter å ha sett hjertet slå.. Det gjør veldig vondt å da måtte ta dette valget.. Men på grunn av situasjonen til samboer i tillegg så ser vi virkelig ikke muligheter for at barnet skal få det bra..😪 Det var gode ord å høre, og jeg setter veldig pris på støtte og gode råd💕Jeg skal ringe sykehuset imorgen tidlig, og forhåpentligvis går det fort derfra..

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for gode ord.. ja jeg vet egentlig at det ikke er drap, men det er nok ekstra sårt etter å ha sett hjertet slå.. Det gjør veldig vondt å da måtte ta dette valget.. Men på grunn av situasjonen til samboer i tillegg så ser vi virkelig ikke muligheter for at barnet skal få det bra..😪 Det var gode ord å høre, og jeg setter veldig pris på støtte og gode råd💕Jeg skal ringe sykehuset imorgen tidlig, og forhåpentligvis går det fort derfra..

Jeg krysser alt for deg at det går fort og at det går bra i ettertid! 🤍

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Siden du er såpass kort på vei så tenker jeg at du kan godt se oppi doen om det betrygger deg mer i forhold til prosessen. Men her hos meg sist i uke 7 så var det så mye blod og avføring i do at jeg ikke så noe uansett 😕 Jeg brukte en liten stav for å røre litt rundt nedi do iblandt for å se om jeg fant annlegg og morkake, noe jeg gjorde og det betrygget meg litt. Det er nok sjeldeng man har rester så tidlig som uke 6-8. Hvis du bekymrer deg for å se noe du ikke vil se, så ikke gjør det.. du klarer ikke se noe foster så tidlig omtrent, det skal nok mye til.. Det er bare klumper og slikt. I aborten jeg tok som yngre i uke 10, så jeg et lite vesen (fortsatt i fosterposen), så jeg så på en måte armer, ben og øyne.. Det var langt ifra menneskelignende altså, men det var et lite vesen så var veldig tungt den gangen. Bekymrer meg for det nå også, men det trenger ikke du❤Det har ikke utviklet seg så mye hos deg enda, så ikke bekymre deg for det❤

Jeg skal bestille time imorgen, så jeg oppdaterer deg gjerne her hvordan det går for meg❤

Okei❤️ Huff, må være grusomt og tungt å se, kan ikke tenke meg til det❤️

Anonymkode: e2689...794

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg krysser alt for deg at det går fort og at det går bra i ettertid! 🤍

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Okei❤️ Huff, må være grusomt og tungt å se, kan ikke tenke meg til det❤️

Nå har jeg ringt sykehus og fått time imorgen klokka 10, så da slapp jeg i det minste ventetid..❤

• Hjerte 7
Skrevet

Nå har jeg ringt sykehus og fått time imorgen klokka 10, så da slapp jeg i det minste ventetid..❤

Så godt og høre at du får time så raskt❤️ Ringte selv i dag, men fikk ikke time før neste uke siden jeg bare var 5 uker på vei og hun sa man måtte være minst 6 uker på vei. Syns det er grusomt og må gå gravid en uke til og bare vite det som skal skje.. :( men får bare holde ut. 

Skrevet

Så godt og høre at du får time så raskt❤️ Ringte selv i dag, men fikk ikke time før neste uke siden jeg bare var 5 uker på vei og hun sa man måtte være minst 6 uker på vei. Syns det er grusomt og må gå gravid en uke til og bare vite det som skal skje.. :( men får bare holde ut. 

Ja det er helt grusomt.. husker jeg måtte vente 2 uker sist, og 4 uker første gang.. helt forferdelig å gå med symptomer osv..

Har du mye symptomer eller går det fint med deg?❤Anbefaler afipran eller gaviscon om du skulle bli kvalm den neste uka, jeg måtte få afipran av legen sist for orket ikke være så kvalm mens jeg visste hva jeg skulle...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det er helt grusomt.. husker jeg måtte vente 2 uker sist, og 4 uker første gang.. helt forferdelig å gå med symptomer osv..

Har du mye symptomer eller går det fint med deg?❤Anbefaler afipran eller gaviscon om du skulle bli kvalm den neste uka, jeg måtte få afipran av legen sist for orket ikke være så kvalm mens jeg visste hva jeg skulle...

Ha masse symptomer i forige uke. Var kvalm konstant og brakk meg, kjempe trøtt og masse murringer. Føler det ga seg i helga. Kan være litt småkvalm på morgen før jeg har spist/drukket noe. Kan ha litt vondt sikkert for det vokser, men annet enn det så er det veldig lite nå. Nesten som jeg tror det kan være noe galt. 🤷 Kan jo ta seg opp i løpet av uken da, skulle nesten tro det.

Har vært kjempe lei meg i dag, tror det gikk mer opp for meg i dag når jeg ringte og litt sjokk at jeg må vente så lenge.  Kanskje hormoner også inne i bilde som gjør det enda værre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ha masse symptomer i forige uke. Var kvalm konstant og brakk meg, kjempe trøtt og masse murringer. Føler det ga seg i helga. Kan være litt småkvalm på morgen før jeg har spist/drukket noe. Kan ha litt vondt sikkert for det vokser, men annet enn det så er det veldig lite nå. Nesten som jeg tror det kan være noe galt. 🤷 Kan jo ta seg opp i løpet av uken da, skulle nesten tro det.

Har vært kjempe lei meg i dag, tror det gikk mer opp for meg i dag når jeg ringte og litt sjokk at jeg må vente så lenge.  Kanskje hormoner også inne i bilde som gjør det enda værre. 

Jeg fikk litt slim og brun utflod siste dagene, i tillegg til at noen symptomer har gitt seg her faktisk.. så jeg tror egentlig ikke det er liv der inne... jeg håper nesten det ikke er, det hadde gjort aborten enklere.. Men det får jeg nok vite imorgen tidlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk litt slim og brun utflod siste dagene, i tillegg til at noen symptomer har gitt seg her faktisk.. så jeg tror egentlig ikke det er liv der inne... jeg håper nesten det ikke er, det hadde gjort aborten enklere.. Men det får jeg nok vite imorgen tidlig.

Har ikke hatt noe blod eller slik, men i helga ha jeg så vondt at jeg var sikker på at jeg fikk en spontanabort og tenkte jo egentlig at det var like greit. Har vært så mye lettere ja om det viste seg og ikke vær noe liv.  Føler meg ikke gravid nå iallefall. Magefølelsen sier at det er noe som ikke stemmer så er spent på om den er rett eller om det bare er at jeg ønsker at det skal væfe slik for da blir det lettere å holde ut. 😕

Hvordan har du det nå? ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke hatt noe blod eller slik, men i helga ha jeg så vondt at jeg var sikker på at jeg fikk en spontanabort og tenkte jo egentlig at det var like greit. Har vært så mye lettere ja om det viste seg og ikke vær noe liv.  Føler meg ikke gravid nå iallefall. Magefølelsen sier at det er noe som ikke stemmer så er spent på om den er rett eller om det bare er at jeg ønsker at det skal væfe slik for da blir det lettere å holde ut. 😕

Hvordan har du det nå? ❤️

Jeg har det ganske greit nå, merker ingen symptomer omtrent så det gjør jo dagen idag litt lettere.. uff jeg føler sånn med deg på alt.. Ja jeg krysser fingrene for at det kanskje ikke er noe liv der.. selvom det er fælt å si så hadde det hjulpet psykisk..❤Hvordan har du det idag?

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja jeg føler også det er det rette.. jeg skal studere nå til høsten, og vi trodde først det skulle løse seg og at det alltid finnes en løsning eller hjelp.. men jeg føler det bare er egoistisk å "ta sjansen" på at det kanskje løser seg.. Jeg sliter med at det er et bankende hjerte, det er der jeg sliter mest. Men jeg vet at jeg blir å komme over det med tiden, et barn fortjener mer enn hva vi kan gi..

Takk for svar, det er godt å høre hva du mener..💕

Før du bestemmer deg så ring til amathea og be om rådgivning med hastetime.

Anonymkode: fc727...8a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...