Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer nå hva jeg skal studere. Har tenkt på å studere juss, men vet ikke hvorvidt jeg ville trivdes med det resten av livet. 

Valget står mellom internasjonale studier og juss. Jeg vil ha mulighet til å jobbe i utlandet og forsøke å gjøre karriere i FN. Men jeg aner ikke hvilke utdanning er sikrest med tanke på jobb? Hva hadde du valgt? 

Anonymkode: 2162b...cf3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

??? :)

Skrevet

Juss er definitivt sikrere.

Internasjonale studier har mulighet til å gi deg mer spennende jobber, men også mulighet til å utdanne deg til arbeidsledighet.

Anonymkode: 9115d...02f

Skrevet

Internasjonale studier er vel en av de utdanningene som gir få muligheter i seg selv, den må kombineres med andre ting for at du skal bli attraktiv som arbeidstaker. 

Anonymkode: f68a3...51a

Skrevet

Hadde satset på internasjonale studier og språk. Søk relevant deltidsjobb i en eller annen frivillig org. Du får i verste fall jobb i stat og fk med den type bachelor

Anonymkode: 0868f...10a

Skrevet

Se hva de som har blitt opptatt som aspiranter i UD har studert. 

Anonymkode: 3bb1b...003

Skrevet

Flere innspill? :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.1.2022 den 17.44):

Jeg vurderer nå hva jeg skal studere. Har tenkt på å studere juss, men vet ikke hvorvidt jeg ville trivdes med det resten av livet. 

Valget står mellom internasjonale studier og juss. Jeg vil ha mulighet til å jobbe i utlandet og forsøke å gjøre karriere i FN. Men jeg aner ikke hvilke utdanning er sikrest med tanke på jobb? Hva hadde du valgt? 

Jeg hadde valgt Jesus

Anonymkode: b911f...f3b

Skrevet

Kommeran på deg, men jeg ville valgt internasjonale studier?

Anonymkode: e55c2...6d9

Skrevet

Med juss er man aktuell i mange bransjer.

Anonymkode: b0b8b...cba

Skrevet

Den utdanningen som er sikrest med tanke på jobb er åpenbart jus. Studerer jus selv, så hadde naturligvis valgt jus. Men du bør velge ut fra hva som fenger deg mest. Anbefaler å se på studienes oppbygning på universitetet/universitetene sine sider, trykk inn på de ulike emnene og se hva de handler om. 

Anonymkode: 1015e...b4f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...