Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan dette skikkelig? Hvordan søker man så man får opp stedet hvor man bor her i norge, eller hvem som helst annen adresse? Jeg får opp oslo dersom jeg søker "oslo" men hvordan kan jeg søke akershus eller en gate som heter huldresvingen og slikt?

Tips mottas med stor takk fra de som er flinke her!

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Tror ikke det går, men du kan zoome deg inn der du bor om det ligger inne bilde med god oppløsning. Ikke alle steder har det.

Skrevet

Jo, det skal gå ann å søke frem adresser.

Gjest LilleLinda
Skrevet

Når du har kommet deg nærme innpå en by kan du skrive hele eller deler av gateadressen og den zoomer innpå riktig sted. Dette går også på kjente hoteller, fornøyelsesparker etc. I Norge har den ikke satt så mange gatenavn, men den finner steder når du er "nærme" nok..

Det er lettere i USA. Der har de mer detaljerte vei- og stedsnavn.

Jeg skriver navnet inn i samme linjen øverst til venstre der man skriver byen man vil til..

Skrevet

hvis du skal søke på steder i Norge så er det bedre å gå innpå www.norgeibilder.no

der er det bedre oppløsning og letter

Gjest Violetta
Skrevet
hvis du skal søke på steder i Norge så er det bedre å gå innpå www.norgeibilder.no

der er det bedre oppløsning og letter

Takk for link! Veldig bra det også, mye klarer og bedre oppløsning som du sier. :)

Gjest LilleLinda
Skrevet

Jeg sjekket norgeibilder nå, og jeg fant ikke huset mitt! På Google earth kunne vi zoome ned og se konturene og fargene på hagemøblene i hagen til og med!

Enkelte andre steder var norgeibilder hakket bedre i fargegjengivelse, og litt bedre oppløsnong enn google earth, men jeg synes i hvert fall google earth er jevnt over mye bedre! (Jeg har søkt i Drammen, og er overrasket over at Google er bedre enn den norske siden!)

Gjest Den undrende
Skrevet

Google Earth har kartlagt mest USA. Andre land finner man detaljert bare storbyer, eller ikke noe. På google Earth er Norge dekt i svært liten grad.

Det som er best å bruke for Norge er http://www.finn.no/kart/ (husk å velge satelitt) men det er fortsatt bare byer og tettsteder som er kartlagt med satelitt.

Skrevet

google earth er ihvertfall ikke oppdatert noe særlig de siste fem årene i drammen og lier distriktene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...