AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Jeg har bestemt meg for å ikke ha noen kjæreste da jeg trives best alene. Har vært i noen forhold før men det har ikke gått så bra, så da har jeg funnet ut at det ikke er noe for meg. Men det blir tydeligvis ikke godtatt av andre. Veninner prøver ofte å spleise meg med noen. Har sagt klart ifra mange ganger om at jeg ikke vil, men de godtar det ikke og gir seg ikke. Andre som spør om jeg har kjæreste blir helt sjokkert når jeg sier nei og svarer at det må jeg jo finne meg sånn at jeg kan stifte familie osv. Føler det er litt det samme som når folk ikke vil ha barn. Hvorfor er det sånn? Jeg vet jo ikke hvordan fremtiden blir men nå trives jeg best alene. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å akseptere for noen. Anonymkode: 8a952...10c 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Fordi tilknytning er et grunnleggende menneskelig behov, og de fleste finner dette enten gjennom en partner og/eller familie. Når det er sagt så synes jeg det er respektløst av dine venner å forsøke å koble deg når du ikke er interessert i dette. Anonymkode: b228e...d07 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #3 Skrevet 30. januar 2022 Det vil dessverre alltid være press om å følge normen. Det vanligste er å ønske en partner, og da går mange ut fra at det er det alle ønsker - eller i det minste burde ønske. Som du sier så er det mye det samme som med de som velger å ikke få barn. Da kommer det også masse folk å implisitt mener man «velger feil» ved å si ting som at man kommer til å angre eller går glipp av meningen med livet. Folk er ikke alltid så flinke til å se ting fra andres perspektiv og respektere at folk ønsker ulike ting. Synes det er respektløst å prøve å prakke egne livsvalg over på andre. Anonymkode: 5d6fc...caa 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har bestemt meg for å ikke ha noen kjæreste da jeg trives best alene. Har vært i noen forhold før men det har ikke gått så bra, så da har jeg funnet ut at det ikke er noe for meg. Men det blir tydeligvis ikke godtatt av andre. Veninner prøver ofte å spleise meg med noen. Har sagt klart ifra mange ganger om at jeg ikke vil, men de godtar det ikke og gir seg ikke. Andre som spør om jeg har kjæreste blir helt sjokkert når jeg sier nei og svarer at det må jeg jo finne meg sånn at jeg kan stifte familie osv. Føler det er litt det samme som når folk ikke vil ha barn. Hvorfor er det sånn? Jeg vet jo ikke hvordan fremtiden blir men nå trives jeg best alene. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å akseptere for noen. Anonymkode: 8a952...10c Mange har store problemer med å være alene, og kan derfor ikke forstå at andre klarer det helt fint. De evner rett og slett ikke å forstå at ikke alle er som dem selv. Da tror de at de gjør en god gjerning ved å spleise deg med noen. Så ikke bare tror de at du lyver når du sier du ikke vil ha kjæreste, de tror heller ikke du klarer å finne en på egenhånd. Kan ikke kalle sånne venner, vet du. Anonymkode: 5a99f...7c5 1
Brunello Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 Fordi det er enklere at man er i samme livssituasjon som vennene sine. På grunn av dette, bytter man venner/omgangskrets under vegs i livet ut fra livssituasjon. Noen venner er der alltid, men dersom man er veldig usynkrone i forhold til familieliv, vil kontakten bli mindre enn om man er synkrone. 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 Er ok det men ikke forvent sex da. Sex hører tili et trygt forhold. De som ligger rundt er skada emosjonelt. Ikke bra. Anonymkode: be5f5...04f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er ok det men ikke forvent sex da. Sex hører tili et trygt forhold. De som ligger rundt er skada emosjonelt. Ikke bra. Anonymkode: be5f5...04f Jeg ligger da ikke rundt med alle. Anonymkode: 8a952...10c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #8 Skrevet 30. januar 2022 Nå er det faktisk sånn at menn er langt lykkeligere i ett forhold enn de er som single. Men, kvinner er langt lykkeligere single enn når de er i et forhold. Jeg er barnløs og singel, 32 år, og det kommer til å fortsette sånn. Er veldig fornøyd med livet og hverdagen Anonymkode: c81b2...8ee 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #9 Skrevet 30. januar 2022 Føler med deg ts! Er kvinne i midten av 30 årene selv, akkurat blitt singel etter at forhold nummer to ut av det blå røyk, og vet fra tidligere at jeg kommer til å bruke ganske lang tid før jeg i det hele tatt orker å tenke på menn og intimitet med en annen igjen… Har egentlig alltid levd litt annerledes enn den generelle normen i samfunnet, noe både venner og familie har hatt vansker med å godta. Barn for eksempel er et tema som ofte har blitt tatt opp, og som mange har store utfordringer med å forstå mitt perspektiv på. For meg har aldri ønsket om barn vært til stede, noe som også fører til at det ikke er viktig for meg å finne en mann å stifte familie med. Jeg har aldri stresset med å finne en partner, og har heller en holdning om at vi møtes når det er meningen. Men det presset jeg ofte føler kommer utenfra, og er sikkert godt ment, men så uhorvelig frustrerende fordi det virker som de ikke tror meg når jeg sier at det går bra, jeg har det fint alene og lever ikke i sorg fordi min biologiske klokke tikker fra meg. Håper alle lever det livet de selv ønsker, med eller uten partner/partnere eller barn ❤️ Anonymkode: 490a7...328 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #10 Skrevet 30. januar 2022 Fordi mennesker gjerne vil plassere hverandre inn i en a4 boks. Og når du velger å være alene vet de ikke hvor de skal plassere deg. Dette blir et urolig stress moment for noen av en eller annen grunn. Anonymkode: aa5b8...9e2 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #11 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi mennesker gjerne vil plassere hverandre inn i en a4 boks. Og når du velger å være alene vet de ikke hvor de skal plassere deg. Dette blir et urolig stress moment for noen av en eller annen grunn. Anonymkode: aa5b8...9e2 Sosial kontroll, kalles det for. Perfekt for talentløse mennesker. Anonymkode: 5afe9...0c4
NewStart87 Skrevet 30. januar 2022 #12 Skrevet 30. januar 2022 Det er på en måte normen, få barn og gifte seg/ ha kjæreste / samboer. Drit i hva folk mener og velg selv. Husker faktisk å ha lest at kvinner er mer lykkelige som single, mens for menn er det motsatt.
NewStart87 Skrevet 30. januar 2022 #13 Skrevet 30. januar 2022 https://www.kk.no/samliv/kvinner-er-lykkeligere-uten-mann-og-barn/71179907
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #14 Skrevet 30. januar 2022 Folk forventer tydeligvis at kvinner er i forhold eller i det minste er på utkikk, og jeg har jo ofte hørt prat om det på jobb og andre steder. Som mann er det helt annerledes etter min erfaring, ingen bryr seg eller spør om sånne ting. Ikke engang familien min har spurt om eller hvorfor jeg "alltid" er singel, det er bare ikke noe tema. Anonymkode: 07d8c...f3f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #15 Skrevet 31. januar 2022 19 hours ago, AnonymBruker said: Nå er det faktisk sånn at menn er langt lykkeligere i ett forhold enn de er som single. Men, kvinner er langt lykkeligere single enn når de er i et forhold. Jeg er barnløs og singel, 32 år, og det kommer til å fortsette sånn. Er veldig fornøyd med livet og hverdagen Anonymkode: c81b2...8ee Tullball. Jeg er mann og har tidligere vært gift og vært i lengre forhold. Har aldri hatt det så bra som jeg har det nå som jeg er singel. Var aldri lykkelig i forhold, alltid masse mas, stress og unødvendig hodebry. Som singel har jeg full kontroll på alt, ikke må jeg legge inn søknad for å få lov til å gjøre noe alene, ikke må jeg bli mast på for den minste ting. Lykkelig singel og har ingen ønsker om å innlede et nytt forhold med det første. Får også kommentarer at jeg MÅ finne meg noen men bryr meg lite om det. Gøyest er det når jeg som singel må høre på klagingen til de som er i forhold, ler godt inni meg selv og er sjeleglad for å kunne gå hjem til mitt eget fristed. Anonymkode: 33b70...c85 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #16 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tullball. Jeg er mann og har tidligere vært gift og vært i lengre forhold. Har aldri hatt det så bra som jeg har det nå som jeg er singel. Var aldri lykkelig i forhold, alltid masse mas, stress og unødvendig hodebry. Som singel har jeg full kontroll på alt, ikke må jeg legge inn søknad for å få lov til å gjøre noe alene, ikke må jeg bli mast på for den minste ting. Lykkelig singel og har ingen ønsker om å innlede et nytt forhold med det første. Får også kommentarer at jeg MÅ finne meg noen men bryr meg lite om det. Gøyest er det når jeg som singel må høre på klagingen til de som er i forhold, ler godt inni meg selv og er sjeleglad for å kunne gå hjem til mitt eget fristed. Anonymkode: 33b70...c85 Nå snakket jeg ikke om akkurat deg? Statistisk sett får menn langt mer ut av parforhold enn kvinner. Statistisk sett er single kvinner lykkeligere enn kvinner i parforhold, og menn er lykkeligere I parforhold enn single. Anonymkode: c81b2...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #17 Skrevet 31. januar 2022 Jeg er ikke sikker på hvorfor noen blir mer plaget av mas om singellivet enn andre, men har mine tanker om det. At dette er et tema kvinner opplever oftere enn menn er det ingen tvil om, men jeg som evig singel og barnløs kvinne i tidlig 30 årene har omtrent aldri opplevd at andre har mast på meg om dette. Og det handler nok om psykiske problemer/diagnoser og rus. Samtidig kjenner jeg oppegående, friske kvinner som forteller at de ofte opplever at folk maser på dem om å få mann og barn. Sånn sett er det helt greit, siden folk ikke maser om det ☺️ De skjønner vel at man har nok med seg selv. Anonymkode: 3184b...f6f
herzeleid Skrevet 1. februar 2022 #18 Skrevet 1. februar 2022 Sitat Hvorfor er det så vanskelig for andre å godta at man ikke vil være i et forhold? Ofte handler det kanskje om en reell interesse når en spør eller lurer på den andres situasjon, og skraper en under overflaten virker det også ofte som "frivilligheten" ikke er så reell men at det handler mer om at en har brent seg og har dårlige opplevelser og at en ønsker å unngå dårlige forhold eller vonde opplevelser heller enn at en egentlig ønsker å være enslig. Eksempelvis er det ofte interessant å se hva en del nevner som fordeler med å være enslig, fordi det gjerne ikke står i motsetning til å være i et godt forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå