AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Jeg skal prøve så godt jeg kan å forklare dette best mulig. Det hele startet for ca 2 år siden. Jeg ble kjent med en dame som er 5 år eldre enn meg. Vi ble ganske gode venner og nære. Jeg merket fort at hennes kusine var veldig stygg mot henne og jeg har aldri i hele mitt liv møtt noen som er så stygg mot noen som hennes kusine. Det er virkelig det verste du kan tenke deg. Hun er en person som kjefter og rakker ned på henne hele tiden og drepte humøret hennes helt. Jeg tenkte i starten at dette skulle jeg holde meg unna, men når tiden gikk så fikk jeg vondt av min venninne som ble utsatt for dette. Og det var vondt å se på. En dag spurte jeg henne om hva hun synes om hvordan kusinen hennes snakket til henne. Hun sa at hun er vandt til det. Tiden gikk igjen og jeg ble stadig sittende å se på dette, hvordan hun ble behandlet av henne. (sa selvfølgelig noen kommentarer til kusina i ny og ne da det skjedde, men det hjalp ikke noe). Min venninne var deprimert fra før og jeg følte rett og slett hun var for svak til å innse problemet og stå opp for seg selv. Jeg så tydelig at hun ble nedtrykt og veldig langt nede av kusina hennes. Hun fikk selvmordstanker. Jeg var veldig bekymret for henne. Så, en dag fikk jeg muligheten til å ødelegge kontakten mellom dem uten at de begge forstod det. Jeg har en annen venninne som hadde kontakt med kusina til min venninne. Helt tilfeldig fikk jeg sett samtalen dems uten av hun visste om det, og hun sendte hun lydklipp hvor hun snakket drit om venninen min (sin egen kusine), og det som ble sagt var veldig ille og det var løgn. (hun kusina er sykelig sjalu) jeg vidresendte de lydklippene til meg selv og skjulte det fra hennes chat så hun ikke kunne se det. så laget jeg en falsk bruker (uten bilde og slettet brukeren etter) og sendte disse lydklippene fra den falske brukeren til min venninne som dette gjelder. Dette var min plan som plutselig fallt inn i hodet mitt og som jeg spontant gjorde når muligheten dukket opp. Det hele ble et stort drama som JEG forårsaket og ingen vet at jeg står bak dette. De har ikke snakket sammen på 1 år, og min venninne er en mye gladere person. Hun har det bra meg seg selv. Men det kommer tider hvor ting er drama pga dette fordi når de har familiesammenkomster så blir dette tema, hva kusina gjorde osv og det går jo utover andre i familien dems, under disse sammenkomstene. Jeg har mye skyldfølelse for dette og ingen av de vet jeg står bak det. Hadde det ikke vært for meg så hadde de fortsatt hatt kontakt. Det jeg gjorde var ikke mitt valg å ta, likevel så gjorde jeg det og jeg gjorde noe galt. Noen ganger føler jeg at jeg bør bare fotelle alt til henne, så kan hun velge videre om hun vil ta opp kontakt med henne. Hva synes dere jeg skal gjøre med dette? Skal jeg fortelle henne alt? Må bare si igjen at hun blir virkelig langt nede av hennes kusine, og jeg er oppriktig bekymret for henne om de skulle få kontakt igjen. Det er veldig ille. Takk for at du leste. Meninger? Anonymkode: 1ffe1...f96
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Let it go! Din venninne vil ikke føle seg bedre av at du lurte henne. Det viktigste er at hun kom seg vekk fra kusina og har det bedre nå. Anonymkode: e920b...db1 13
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #3 Skrevet 30. januar 2022 Jeg mener du gjorde rett. Du tok ansvar og viste henne jo fakta, som resulterte i at venninnen har det bedre. Din handling fikk henne til å våkne, selv om hun ikke vet at det var din handling. Hadde du manipulert lydklipp hadde det jo vært en annen ting. Du fikk fram fakta! Anonymkode: 11c0a...4e7 8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 Ts, du har jo ikke gjort noe galt her. Du gjorde det rette med å vise dette lydklippet. Og det er ikke din feil at de ikke snakke mer, det er kun denne kusinen sin feil, som tok opp dette stygge lysklippet. Anonymkode: 878e0...231
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 Jeg tok meg den frihet å gjøre innlegget leselig: Jeg skal prøve så godt jeg kan å forklare dette best mulig. Det hele startet for ca 2 år siden. Jeg ble kjent med en dame som er 5 år eldre enn meg. Vi ble ganske gode venner og nære. Jeg merket fort at hennes kusine var veldig stygg mot henne og jeg har aldri i hele mitt liv møtt noen som er så stygg mot noen som hennes kusine. Det er virkelig det verste du kan tenke deg. Hun er en person som kjefter og rakker ned på henne hele tiden og drepte humøret hennes helt. Jeg tenkte i starten at dette skulle jeg holde meg unna, men når tiden gikk så fikk jeg vondt av min venninne som ble utsatt for dette. Og det var vondt å se på. En dag spurte jeg henne om hva hun synes om hvordan kusinen hennes snakket til henne. Hun sa at hun er vandt til det. Tiden gikk igjen og jeg ble stadig sittende å se på dette, hvordan hun ble behandlet av henne. (sa selvfølgelig noen kommentarer til kusina i ny og ne da det skjedde, men det hjalp ikke noe). Min venninne var deprimert fra før og jeg følte rett og slett hun var for svak til å innse problemet og stå opp for seg selv. Jeg så tydelig at hun ble nedtrykt og veldig langt nede av kusina hennes. Hun fikk selvmordstanker. Jeg var veldig bekymret for henne. Så, en dag fikk jeg muligheten til å ødelegge kontakten mellom dem uten at de begge forstod det. Jeg har en annen venninne som hadde kontakt med kusina til min venninne. Helt tilfeldig fikk jeg sett samtalen dems uten av hun visste om det, og hun sendte hun lydklipp hvor hun snakket drit om venninen min (sin egen kusine), og det som ble sagt var veldig ille og det var løgn. (hun kusina er sykelig sjalu) jeg vidresendte de lydklippene til meg selv og skjulte det fra hennes chat så hun ikke kunne se det. så laget jeg en falsk bruker (uten bilde og slettet brukeren etter) og sendte disse lydklippene fra den falske brukeren til min venninne som dette gjelder. Dette var min plan som plutselig fallt inn i hodet mitt og som jeg spontant gjorde når muligheten dukket opp. Det hele ble et stort drama som JEG forårsaket og ingen vet at jeg står bak dette. De har ikke snakket sammen på 1 år, og min venninne er en mye gladere person. Hun har det bra meg seg selv. Men det kommer tider hvor ting er drama pga dette fordi når de har familiesammenkomster så blir dette tema, hva kusina gjorde osv og det går jo utover andre i familien dems, under disse sammenkomstene. Jeg har mye skyldfølelse for dette og ingen av de vet jeg står bak det. Hadde det ikke vært for meg så hadde de fortsatt hatt kontakt. Det jeg gjorde var ikke mitt valg å ta, likevel så gjorde jeg det og jeg gjorde noe galt. Noen ganger føler jeg at jeg bør bare fotelle alt til henne, så kan hun velge videre om hun vil ta opp kontakt med henne. Hva synes dere jeg skal gjøre med dette? Skal jeg fortelle henne alt? Må bare si igjen at hun blir virkelig langt nede av hennes kusine, og jeg er oppriktig bekymret for henne om de skulle få kontakt igjen. Det er veldig ille. Takk for at du leste. Meninger? Anonymkode: 2a8bc...68a 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 Det her høres ut som min tante og meg… hun er syyyyyyykelig sjalu på meg.. ble helt matt av at en dame på nærmere 50 år kan være så sykelig sjalu , fordi hun mener jeg har fått til livet så bra.. Skal sies hun er veldig uvenn med sin mor i hytt og pine også.. ikke har hun særlig venner heller.. Anonymkode: 6f35a...ca7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #7 Skrevet 1. februar 2022 Forstår du prøvde å hjelpe. Kanskje gjorde du og det. Det er jo rett og slett mobbing det hun kusina drev med! Skjult trakassering. Man holder ikke på slik over tid, da er det trakassering. Men, hvordan kan hun egentlig vite at det ikke er deg? Jeg hadde i vertfall fått en magefølelse på det. Du kjenner jo den og den. Hun må da forstå at det kommer fra enten deg eller hun andre?... Men beste er jo at hun ikke finner det ut. Anonymkode: 9c4cc...945
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #8 Skrevet 1. februar 2022 Jeg hadde vertfall lagt sammen 2+2 og tenkt at det kan ikke være andre enn deg eller den andre, selv om det var en skjult profil. Men det er kanskje bare meg da, som har en god intuisjon. Anonymkode: 9c4cc...945 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #9 Skrevet 1. februar 2022 Jeg tenker at en som skriver et innlegg som dette sliter veldig psykisk. Slutt å gruble og begynn med å endre ditt fokus. Anonymkode: 542fc...fd2 3
SnartMammaLykke Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 Man skal støtte de svake. Håper kusina som var så slem får svi! Hun høres forferdelig ut.. Håper hun som ble snakket ned til får et veldig godt liv❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 Syns du skal ta med deg hemmeligheten i graven. Ting virker greiere slik de er nå. Anonymkode: 33252...46b 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå