Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter veldig mye med å få i meg mat fordi jeg er så kvalm å spyr ofte.. har dere noen tips til hva man kan spise? Er så kvalm at det er ingenting som frister fortiden:)…

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Sliter med det samme. Er i uke 16 nå🙃 jeg syns det er greiest å få ned yoghurt. Eventuelt blande inn litt banan eller musli for mer næring, tørre knekkebrød, ritzkjeks, salt chips etc. Smoothie er også anbefalt, men det får ikke jeg ned. Det alle viktigste er at du får i deg nok væske

Anonymkode: 0bfaf...43b

Skrevet

Kvalm OG ingen matlyst😖

Anonymkode: bfc0a...aad

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvalm OG ingen matlyst😖

Anonymkode: bfc0a...aad

Bra du fortsatt forsto det da:)

Anonymkode: c388b...582

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bra du fortsatt forsto det da:)

Anonymkode: c388b...582

Men man forventer jo at voksne greier noe så enkelt. 

Anonymkode: de2fc...a03

• Liker 1
Skrevet

Kvalmestillende

Anonymkode: acd26...e9d

Skrevet

Farris, Smoothie, ritzkjeks, banan og yoghurt har vært mine gode følgesvenner gjennom 1. trimester. 

Synes spesielt farris og ritz har fungert best når kvalmen har stått på som mest! 

Anonymkode: cdade...2c4

Skrevet
Anonym21345 skrev (På 30.1.2022 den 16.02):

Jeg sliter veldig mye med å få i meg mat fordi jeg er så kvalm å spyr ofte.. har dere noen tips til hva man kan spise? Er så kvalm at det er ingenting som frister fortiden:)…

Jeg brukte og skjære Sitroner i båter også skviste jeg det i munnen med mat jeg spiste. Spiste Knekkebrød og tørre kjeks. Men Sitronsaft og sitron biter og surt hjalp ekstremt. Prøv det ogås ser du hvordan det går ❤️🙂

Anonymkode: d55d2...53d

Skrevet

Jeg spiser flere vannmeloner i uka 😂det hjelper😁

Skrevet

Du har min fulle medfølelse, jeg slet selv med det samme frem til jeg fikk kvalmestillende.

Du må bare få i deg mat, uavhengig av om du har lyst på det. Spis små mengder, og prøv å finne noe som ikke kommer opp med en gang. 

For meg fungerte ristet grøt med smør, byggmelsgrøt, bløtkokt egg, pasta med sitron og rømme og couscous med sitron og soyasaus.

Noen ganger spiste jeg også andre ting for smaken og variasjonen, selv om jeg visste at jeg kom til å kaste opp. 

Jeg vil anbefale deg å få en legetime for å be om kvalmestillende, dersom dette varer mer enn et par uker. Du må spise. Dersom du sliter med å få i deg nok drikke må du få kvalmestillende asap, dehydrering er farlig.

Anonymkode: f8e5b...8cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...