Gå til innhold

Sure Medisterkaker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ett nåla i høystakken spørsmål sikkert, sålenge overskriften er som den er...

Nok en gang har jeg vært å spist svigermors kjøttkaker.. Å de smaker surt, HVER gang. Samme med hennes mor sine...

De kjøper alltid fersk farse om de skal servere medister eller kjøttkaker, kjøttpudding e.l.

Allikevel smaker det SÅ surt! Jeg har sluttet å spise de, jeg bare smaker for nysgjerrigheten..

Eneste jeg vet er at de kun steker i panne, til de er gjennomstekt, de bruker ikke stekeovn (noe merkelig hele greia) 

Jeg mener allikevel jeg har hørt noe om at man kan ødelegge farse mens man lager den, hvis man gjør det feil??? Er dette noe jeg har drømt, eller har flere hørt dette?

Når de lager kålrulletter smaker farsen ok..

Anonymkode: ec310...557

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de blander med noe som er syrlig? Eller har noe syrlig i sausen? 

Anonymkode: ee8e7...88a

Skrevet

Jeg steker medisterkakene i stekepanna, de smaker da ikke surt. Lar de trekke i kraft eller saus etter de er ferdigstekte.

Anonymkode: 9a02c...156

Skrevet

Er det noen andre som også syns at medisterkakene smaker surt eller er det bare du som syns det?

Anonymkode: bd965...dd4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Ett nåla i høystakken spørsmål sikkert, sålenge overskriften er som den er...

Nok en gang har jeg vært å spist svigermors kjøttkaker.. Å de smaker surt, HVER gang. Samme med hennes mor sine...

De kjøper alltid fersk farse om de skal servere medister eller kjøttkaker, kjøttpudding e.l.

Allikevel smaker det SÅ surt! Jeg har sluttet å spise de, jeg bare smaker for nysgjerrigheten..

Eneste jeg vet er at de kun steker i panne, til de er gjennomstekt, de bruker ikke stekeovn (noe merkelig hele greia) 

Jeg mener allikevel jeg har hørt noe om at man kan ødelegge farse mens man lager den, hvis man gjør det feil??? Er dette noe jeg har drømt, eller har flere hørt dette?

Når de lager kålrulletter smaker farsen ok..

Er det merkelig å ikke steke kjøttkaker i ovn? 

Jeg har aldri stekt kjøttkaker i ovn. Steker dem i panna, opp i kjele med kraft og lar de trekker. 

Anonymkode: eb550...41c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er det merkelig å ikke steke kjøttkaker i ovn? 

Jeg har aldri stekt kjøttkaker i ovn. Steker dem i panna, opp i kjele med kraft og lar de trekker. 

De steker kun i panne... Ikke innom ovn, kraft, saus e.l... Dvs de gjennomstekes i panna, å får en sånn enormt tykk stekeskorpe...

Skrevet

Jeg steker medisterkakene i stekepanna, de smaker da ikke surt. Lar de trekke i kraft eller saus etter de er ferdigstekte.

Anonymkode: 9a02c...156

De steker kun i panne... Ikke innom ovn, kraft, saus e.l... Dvs de gjennomstekes i panna, å får en sånn enormt tykk stekeskorpe...

Skrevet

Er det noen andre som også syns at medisterkakene smaker surt eller er det bare du som syns det?

Anonymkode: bd965...dd4

Det er vel kun hun, mor å hennes samboer som spiser de.. Ungene liker de ikke på lompe engang 🙈 Men jeg antar at det er sånn de er vant med at de smaker...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De steker kun i panne... Ikke innom ovn, kraft, saus e.l... Dvs de gjennomstekes i panna, å får en sånn enormt tykk stekeskorpe...

De blir ikke sure av å steke dem i panna eller av å ha tykk stekeskorpe. Det må være noe de har i farsen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De blir ikke sure av å steke dem i panna eller av å ha tykk stekeskorpe. Det må være noe de har i farsen.

Hm, de påstår at de ikke tilsetter noe 🤷🏻‍♀️ sikkert jeg som drømmer...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hm, de påstår at de ikke tilsetter noe 🤷🏻‍♀️ sikkert jeg som drømmer...

Du får google det da siden du ikke tror på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...