AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Hvordan var det? Greit svangerskap? Orket dere å kjøre på igjen med nr to så de ble tette i alder? Vi er jo unge og freshe! Gravid på 3 pp. Termin rett før jeg fyller 36 ( visst det holder. Tidlig enda og har hatt en SA). Begynner på nr to når minstemann er rundt 1 år tenker jeg. Ønsker å høre ups and downs fra dere som har erfaring med det samme. Ønsker ikke hissige meldinger fra hormonelle 23 åringer som mener jeg et for gammel, dette blir blankt gitt faen i😆 Barn i 30 åra er helt normalt i min omgangskrets. Anonymkode: f3e86...62d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Jeg var riktignok 34 da jeg fikk første, men svarer likevel. Gravid med andremann nå, som kommer rett før jeg blir 37. Ingen problemer med å bli gravid, tok henholdsvis 2 og 3 prøveperioder. Vi ventet riktignok til eldste nærmet seg to før vi orket prøve igjen, syns det ble tett nok. Begge svangerskap har vært mer eller mindre problemfrie, fikk bekkenløsning tidligere med nummer to men får god oppfølging av fysioterapeut. Anonymkode: 0c9c7...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #3 Skrevet 30. januar 2022 Fikk nr. 1 da jeg var 36. Nå er jeg 39 år og skal straks ha nr. 2. Har vært veldig kvalm i begge svangerskapene, men ellers ingen plager. Ble raskt gravid med begge to. Nr. 2 gikk raskere enn nr. 1. Anonymkode: 3ccd0...f36 1
tussi84 Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 fikk vår første da jeg var 36,5 år. Svangerskapet gikk greit, men bekkenplager fra rundt uke 30 og fram til uke 38 da barnet kom. (ble satt i gang grunnet diabetes før svangerskapet, så derfor kunne jeg ikke gå til termin) i vårt tilfelle så prøvde vi på barn i flere år før, men ble ikke gravide/mistet de gangene jeg ble gravid. Så derfor ble det ikke noe barn før fylte 36. Vi har planer om å prøve på nr 2 om ikke så lenge. Hvis vi får en til blir det nok neste år. Da er jeg 39. Ser for meg at 40 er en Ansolutt grense for meg. Etter det skal jeg ikke ha flere. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 Mamma var 37 og 39 da hun fikk meg om min søster. Begge svangerskapene gikk greit, og fødslene gikk greit. Var litt lang fødsel når hun skulle føde meg siden bekkenet hadde ikke utvidet seg nok, mens ved andre fødsel ploppet min søster ut kjemperaskt. Kjenner noen som er 44 og hun fikk tvillinger, med sin mann på 46. Hun slet kun med morgenkvalme i 3 mnd og etter det gikk alt fint. Fødselen var grei og hun fødte fine friske barn. Anonymkode: 4dcef...48f 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 Jeg var 34 (og et halvt) da første kom, og 36 da nr. to kom. Det har ikke vært noen spesielle bakdeler relatert til alder, selv om jeg gjerne skulle fått dem tidligere personlig (igjen ikke pga. alder, men fordi jeg hadde ønsket meg barn lenge). Første svangerskap var slitsomt, men nr. to var uten komplikasjoner, begge fødslene var lette og barseltidene fine. Jeg har flere venninner med 1,5 år mellom barna som var litt eldre enn meg da førstemann kom. Og de har det fint alle sammen Anonymkode: d9ddf...7dc
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 Jeg var 36 når vi fikk første. Fint svangerskap, litt bekkenløsning men ellers få plager. Jeg er nå 38 og er nylig blitt gravid igjen, så hvis det holder blir andremann født når jeg er 39. Jeg ble gravid på første forsøk med førstemann, så vi stresset ikke alt for mye med nr to, og så var det litt styr med koronavaksiner og første som slet med sykdom så vi hadde hendene fulle med det. Når det roet seg litt så begynte vi å prøve på nr to, igjen ble jeg gravid med en gang, men vi var gjennom noen kjemiske før det ser ut til å sitte nå. Jeg tenkte kanskje det er litt flere dårlige egg nå, så kroppen silte ut? Men jeg blir tydeligvis fortsatt ekstremt lett gravid, noen år eldre endret ikke noe der. Anonymkode: 06a90...f8e
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #8 Skrevet 31. januar 2022 Min tante fødte da hun var 42. Gikk helt greit alt sammen, friskt barn. Anonymkode: b2294...d45 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #9 Skrevet 31. januar 2022 Fikk nr 1 rett før jeg ble 36. For det meste greit svangerskap. Var kvalm fra uke 6, bedret seg litt i slutten av andre trimester, men kastet opp/var uggen innimellom hele svangerskapet. Ikke ofte, men det slapp aldri taket. Fikk bekkenløsning de 11 siste dagene før gutten ble født. Fødselen var flott. Den tok litt tid, men fødte uten annen smertelindring enn et par turer i en varm dusj i åpningsfasen. Måtte klippe litt på slutten, og det var i ettertid det som var verst med det hele - å ha veldig vondt der i dagene som fulgte, til tross for smertestillende. Hadde lett født en gang til i stedet om jeg kunne ha slippe unna klippingen og syingen. Vi vil gå for nummer to så fort vi får det til, men aner ikke hvor raskt det går ettersom jeg fullammer. Håper det ikke blir for langt mellom dem. Anonymkode: bbc25...da3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #10 Skrevet 1. februar 2022 Var nettopp fylt 36 da jeg fikk førstemann. Klaffet på 4 prøveperioder. Null problemer i svangerskapet, annet enn kvalme første 4 mnd. Helt problemfri fødsel, "usedvanlig sprek barselkvinne" står det i papirene mine. Kunne løpt hjem fra sykehuset, i kjempeform. Men fikk en veldig krevende baby, high-need-baby, med kolikk og ekstremgulping og store søvnproblemer, osv. Det var så tøft at vi utsatte prøvingen på andremann et år (og var usikker på om vi i det hele tatt orket....). Men andremann kom da jeg var 39. Null problem å bli gravid, satt på 3 forsøk. Igjen helt uten komplikasjoner verken i svangerskapet eller under fødselen. Og en heeeelt annen barseltid, drømmebaby som sov både om dagen og natten og spiste og ikke bare grin og sutret. Anonymkode: 9523d...120
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #11 Skrevet 1. februar 2022 Flere? Kjenner dere mange som fikk sine barn mellom 35-38/39?🤗 Anonymkode: f3e86...62d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #12 Skrevet 1. februar 2022 Jeg ble gravid med første når jeg var 37 og var 38 når barnet ble født. Ble gravid med andre når jeg var 40 og hadde akkurat blitt 41 ved fødsel. Har gått helt fint. Anonymkode: 88889...877
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #13 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg ble gravid med første når jeg var 37 og var 38 når barnet ble født. Ble gravid med andre når jeg var 40 og hadde akkurat blitt 41 ved fødsel. Har gått helt fint. Anonymkode: 88889...877 Jeg er gravid med min tredje nå. Er 40, og vi ha fylt 41 innen babyen blir først. Begynte å føle meg eldgammel når ts og andre mener at 35-36 er noe å lure på engang i forhold til barn... Anonymkode: 05a39...12d 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #14 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er gravid med min tredje nå. Er 40, og vi ha fylt 41 innen babyen blir først. Begynte å føle meg eldgammel når ts og andre mener at 35-36 er noe å lure på engang i forhold til barn... Anonymkode: 05a39...12d innen babyen blir født Anonymkode: 05a39...12d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #15 Skrevet 1. februar 2022 Jeg er 35 og har termin snart, fyller 36 rett etterpå. Svangerskapet har vært litt tungt må jeg si, har vært mye sliten og hatt til tider veldig vonde bekkensmerter (men kunne vært verre). Var ganske kvalm første trimester og veldig sliten da og. Mye av slitenheten har vært pga jernnivåer da, selv med tilskudd. Aner jo ikke om dette er forbundet med alder, jeg tror ikke det. Mamma var feks 5-10 år yngre i sine graviditeter og hadde mye mer bekkensmerter enn meg, mens svigermor var 35 og var i toppform til termin. Har venninner på samme alder som er gravide og noen sliter mye og andre har vært superfriske hele svangerskapet. Vi brukte 10 pp på å bli gravid. Aner ikke om vi vil ha en til, men vi må vel bestemme oss litt kjapt etter denne her om vi vil prøve på det. Men får få ut denne først Anonymkode: d9dc4...997
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #16 Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er gravid med min tredje nå. Er 40, og vi ha fylt 41 innen babyen blir først. Begynte å føle meg eldgammel når ts og andre mener at 35-36 er noe å lure på engang i forhold til barn... Anonymkode: 05a39...12d Neinei, ikke ment sånn! Jeg syns ikke det er gammelt overhode! Jeg vil bare høre hva andre der ute tenker.) Noen vil kanskje oppleve det som gammelt, at de ikke hadde orket, Det henger kanskje sammen med at de ikke er i like god form som andre feks.. Jeg syns du har fått barn i perfekt alder jeg Anonymkode: f3e86...62d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #17 Skrevet 2. februar 2022 Jeg er en av få som fikk barn før 35 år i min venninnekrets. De andre kaller seg selv "gammelmødrene", og har noen ganger nevnt at de skulle fått barn tidligere, men jeg tror at de tror man hadde litt mer krefter da, men småbarnstid er småbarnstid. Vi som fikk tidligere var tilsvarende slitne like jevnlig. Det har da gått utmerket med dem alle også, og nå begynner de også å komme ut av småbarnstiden. Helt ærlig tror jeg det er temmelig likt. Vi som fikk tidligere var litt misunnelig på dem som ennå var fri og frank da vi hadde småbarn, innimellom, og de har vært litt misunnelig på friheten vi med store barn har hatt de siste årene, innimellom. Det har gått fint med alle, og alle fikk 2-3 barn. Anonymkode: 5aa7f...76c 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #18 Skrevet 2. februar 2022 Godt å høre så mange positive svar. Mine venner har enten akkurat fått/er gravid med nr 1, eller er i gang med nr 2 og har en 1-3 åring. Skjønner ikke dette hysteriet man får høre andre plasser😅 Anonymkode: f3e86...62d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #19 Skrevet 3. februar 2022 Fikk første for ti måneder siden da jeg var 36 (fylte 37 noen måneder etter), prøver på nummer to nå og hvis vi lykkes denne måneden får vi to tette når jeg er 38. Ble gravid på første forsøk sist. Er på andre forsøk nå. Anonymkode: f138a...841
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #20 Skrevet 3. februar 2022 Fikk min første da jeg var 35 etter flere prøverør. Gikk fint. Anonymkode: 8c7fb...5c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå