Lilleminken Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Har noen satt seg inn i hvordan First Price varer er produsert? Tenker både rundt bærekraft og sunt/etisk dyrehold - man er jo litt skeptisk når det er så rimelig, så hadde vært interessant høre innspill om noen har satt seg inn i dette 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Jeg vet egt ikke. Men kjøper ikke firstprice kjøtt uansett. Ska jeg spise dyr så legger jeg hellre Noen kroner extra på det, så jeg vet at maten er godt producert. Kjøper ofte priors. Men en kan jo som sagt aldri vite uansett. Anonymkode: ae75e...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #3 Skrevet 30. januar 2022 First price varer veldig lenge, de har holdt det gående fra 2002 og selger fremdeles godt. Anonymkode: f7df1...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 Det er Finsbråten som produserer kjøttvarene til First Price. Osten er fra Synnøve Finden og syltetøyet fra Lerum. Anonymkode: 10e04...e48 3 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er Finsbråten som produserer kjøttvarene til First Price. Osten er fra Synnøve Finden og syltetøyet fra Lerum. Anonymkode: 10e04...e48 En del av kjøttet er også produsert av Gilde Anonymkode: 7971c...5d3 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 First price kylling er akkurat den samme som Prior etc - den blir bare ikke like finkuttet. Det samme med de andre kjøttproduktene. Jeg jobbet på slakteri en lengre periode og vet dette. Anonymkode: e5082...b49 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): First price kylling er akkurat den samme som Prior etc - den blir bare ikke like finkuttet. Det samme med de andre kjøttproduktene. Jeg jobbet på slakteri en lengre periode og vet dette. Anonymkode: e5082...b49 Så kvaliteten er ikke dårligere? Anonymkode: fa26c...9e3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #8 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vet egt ikke. Men kjøper ikke firstprice kjøtt uansett. Ska jeg spise dyr så legger jeg hellre Noen kroner extra på det, så jeg vet at maten er godt producert. Kjøper ofte priors. Men en kan jo som sagt aldri vite uansett. Anonymkode: ae75e...b8c Det andre kjøttet er ikke bedre produsert med mindre du går etter noen få merker som har bedre dyrevelferd. Anonymkode: 84abf...37a 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #9 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg vet egt ikke. Men kjøper ikke firstprice kjøtt uansett. Ska jeg spise dyr så legger jeg hellre Noen kroner extra på det, så jeg vet at maten er godt producert. Kjøper ofte priors. Men en kan jo som sagt aldri vite uansett. Anonymkode: ae75e...b8c Her er det noe som skurrer. Du er opptatt av at maten er produsert bra, og velger (wait for it....) Prior?? Anonymkode: b53f0...8e5 9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #10 Skrevet 31. januar 2022 FirstPrice er jo det «samme» som «vanlig» kjørt bare det ikke er like fint delt opp feks. Samme som gulrøtter feks. Er fra samme leveranse som «vanlig» merke, men de ser litt rarere ut. Anonymkode: 8d449...f5d 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #11 Skrevet 31. januar 2022 Og prisen på First Price sine produkter er ofte mye lavere enn de kjente merkevarene. Jeg har en fast regel om å prøve FP én gang før jeg eventuelt velger kjent merkevare neste gang. Her er det mye å spare Anonymkode: c4053...d6e 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #12 Skrevet 2. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 1/31/2022 den 14.05): Og prisen på First Price sine produkter er ofte mye lavere enn de kjente merkevarene. Jeg har en fast regel om å prøve FP én gang før jeg eventuelt velger kjent merkevare neste gang. Her er det mye å spare Anonymkode: c4053...d6e Enig Anonymkode: 867c5...8c5 2
MorTil2 Skrevet 2. februar 2022 #13 Skrevet 2. februar 2022 Mitt inntrykk er at Norgesgruppen generelt ikke er spesielt opptatt av dyrevelferd. Og jeg tviler veldig på at FP produkter er basert på de fordyrende prosesser god dyrevelferd krever. Bruk appen Dyrevennlig, og legg heller noen ekstra kroner i at dyrene har det bra. FP kommer ikke godt ut i den appen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #14 Skrevet 2. februar 2022 MorTil2 skrev (6 minutter siden): Mitt inntrykk er at Norgesgruppen generelt ikke er spesielt opptatt av dyrevelferd. Og jeg tviler veldig på at FP produkter er basert på de fordyrende prosesser god dyrevelferd krever. Bruk appen Dyrevennlig, og legg heller noen ekstra kroner i at dyrene har det bra. FP kommer ikke godt ut i den appen. Tenker sån her. Vil gjerne støtte bøndene- derfør kjøper jeg kjøtt og ser det som en luksusvare. Why i Don’t Buy firstprice or products produced in other countries that can be produced in norway- like potatoes and vegies Anonymkode: ae75e...b8c
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #15 Skrevet 2. februar 2022 Vi produserte skinke for first price en periode og kvaliteten var ikke noe dårligere kvalitet enn annen skinke. Kjenner en grønnsaksproduksent som produserer gulrot for dem. Det er gullerøtter som sorteres ut fordi formen er feil eller de er for små Anonymkode: e9349...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2022 #16 Skrevet 2. februar 2022 Det beste du kan gjøre hvis du vil spise etisk mat er å handle mat produsert i Norge. Her får alle betalt. Ja - av og til dukker det opp en grisefarm eller kufjøs hvor alt ikke er helt bra, men stort sett er det høy standard, med god kvalitet på maten dyra spiser, utegang, lite antibiotika og jevnlige kontroller fra Dyreleger og Mattilsyn. Anonymkode: e9349...d2d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #17 Skrevet 3. februar 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Tenker sån her. Vil gjerne støtte bøndene- derfør kjøper jeg kjøtt og ser det som en luksusvare. Why i Don’t Buy firstprice or products produced in other countries that can be produced in norway- like potatoes and vegies Anonymkode: ae75e...b8c Så og si 100% av poteter solgt i Norge er norske Anonymkode: 7971c...5d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå