Gå til innhold

Starte på håndball som 9 åring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har barn som har startet med håndball i 9 årsalderen? Er det forsent? Kommer han til å henge veldig langt bak de andre? 

Anonymkode: e2a09...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tøffenbøffen

Nei. Det kommer til å gå greit. I den alderen får alle prøve alt og ingen har faste plasser osv. Det trenes mye på grunnferdighetene i den alderen, ta i mot ball, kaste ball, skyte, sprette ball og tre skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint som 9-åring! Datteren min spilte fra hun var 7 til hun var 16, ingen av dem som begynte som 9-åringer har hatt noen ulemper med det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er gode idretter generelt, og da er det i hvert fall ikke for seint som 9-åring. Jeg startet vel med fotball da jeg var 8, bare ett år yngre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutter er alltid velkomne på håndball. De andre har helt sikkert ikke noe avgjørende forsprang. Sjekk gjerne tilbudet i vinterferien, som foreslått ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen som har barn som har startet med håndball i 9 årsalderen? Er det forsent? Kommer han til å henge veldig langt bak de andre? 

Jeg kjenner en som startet da han var 16 og spilte i eliteserien tre år senere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener Cecilie Leganger startet med håndball da hun var 12 år. Så 9 år må jo være greit. Så må han jo tåle at han ikke umiddelbart er like god som de som har spilt i noen år allerede.

Anonymkode: ea601...a77

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere. I dag var gutten min med på håndballtrening og han storkoste seg. Virker ikke som det var forsent å starte som niåring, selv om en del startet som seksåring. 🙂 -TS

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ungen synes at håndball er morsomt å holde på med, så er det vel bare å kjøre på? 

Anonymkode: 8ab51...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nevø spilte fotball til han begynte på ungdomsskolen. Men han er ingen fotballspiller. Men ville være med venner. Begynte på håndball og der har han funnet sin plass 

Anonymkode: d9679...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om hun/han har god ballfølelse er det null stress. Her begynte hu ene i 4. og henger ikke etter noen 

Anonymkode: 750ea...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første årene med håndball handler mye om generelt å lære seg litt balanse, holde ball og lære enkle ting. Jeg har vært trener for 1-3 klasse og og så lenge barna klarer å løpe og holde i en ball og VIL trene så tar det ikke lang tid å ta igjen alle, men barnet må være innstilt på at det kommer ikke med en gang.....  Det hjelper å øve hjemme med å bli vant til å få baller mot seg. Bare å kaste med ulike baller - tennisballer. Har dere myke baller hjemme er det greit å få ballen rett mot seg uten å få vondt når den kommer og det er lett å ta i mot.  Vi trente mye med "streetballer"  med mange som ikke var trygge med å få ballen mot seg og for å føle at de klarte å kaste langt og bruke kraft.  Fikk til å .bruke fingrene mer og vende seg til det før man gikk over til hardere baller.    

Anonymkode: be218...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...