AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 For eksempel som det flyet i går fra Gran Canaria som skulle lande i Bergen med skikkelig uvær. Kunne de ikke i det minste ha kansellert flyet og satt det opp for flygning igjen når været hadde roet seg litt? Eller vurdert å lande på en annen flyplass, og tilbudt transport videre? Synes det er direkte uforsvarlig å fly inn i et sånt uvær, selv om jeg vet at et fly tåler mye. Det er passasjerene om bord jeg tenker på. Det var panikk, og folk spydde og skreik. Jeg har selv flydd i skikkelig uvær (trodde jeg skulle dø), og det er for noen traumatisk med sånne hendelser, spesielt for de som har flyskrekk fra før... Jeg ønsker å føle meg trygg når jeg flyr, og ikke oppleve flere slike flyturer der jeg tror at min siste time har kommet. Hva mener du? Anonymkode: 460b9...d34
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For eksempel som det flyet i går fra Gran Canaria som skulle lande i Bergen med skikkelig uvær. Kunne de ikke i det minste ha kansellert flyet og satt det opp for flygning igjen når været hadde roet seg litt? Eller vurdert å lande på en annen flyplass, og tilbudt transport videre? Synes det er direkte uforsvarlig å fly inn i et sånt uvær, selv om jeg vet at et fly tåler mye. Det er passasjerene om bord jeg tenker på. Det var panikk, og folk spydde og skreik. Jeg har selv flydd i skikkelig uvær (trodde jeg skulle dø), og det er for noen traumatisk med sånne hendelser, spesielt for de som har flyskrekk fra før... Jeg ønsker å føle meg trygg når jeg flyr, og ikke oppleve flere slike flyturer der jeg tror at min siste time har kommet. Hva mener du? Anonymkode: 460b9...d34 Det er forskjell på å være redd og å være i fare. Pilotens jobb er å avgjøre om det er forsvarlig eller ikke å fly. Flyr de mener de at du ikke er i fare. Anonymkode: 81e05...97e 7
PetterKanin Skrevet 30. januar 2022 #3 Skrevet 30. januar 2022 Det er nå engang slik at flyet og passasjerene skal frem. Er forholdene innenfor de angitte og forsvarlige grenser skal de selvsagt gjøre jobben de er satt til. 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 Jeg synes faktisk ikke at det er forsvarlig å fly når uværet fører til at passasjerene tror at de er i livsfare. Jeg utviklet selv flyskrekk av å fly i et skikkelig uvær, og den ble deretter forverret av en annen flytur som jeg også opplevde som dramatisk. Rør elsket jeg å fly, og gledde meg til hver eneste flytur. Nå gruer jeg meg, og sjekker været før jeg bestemmer meg for om jeg skal kjøpe billett eller ikke. Anonymkode: 460b9...d34
PetterKanin Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes faktisk ikke at det er forsvarlig å fly når uværet fører til at passasjerene tror at de er i livsfare. Jeg utviklet selv flyskrekk av å fly i et skikkelig uvær, og den ble deretter forverret av en annen flytur som jeg også opplevde som dramatisk. Rør elsket jeg å fly, og gledde meg til hver eneste flytur. Nå gruer jeg meg, og sjekker været før jeg bestemmer meg for om jeg skal kjøpe billett eller ikke. Anonymkode: 460b9...d34 Flyselskap, flyprodusenter og piloter kan ikke basere seg på hva passasjerene synes. De har forpliktelser å ivareta. 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 Dersom flyene skulle vært innstilt hver gang det er dårlig vær, eller fare for turbulens ville det vært svært få flyvninger som ville gått i Finnmark på vinterstid. Helt klart ubehagelig, men man må nesten bare stole på at piloten vet hva han/hun gjør. Anonymkode: e0fd5...2dc 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 Så lenge det ikke er farlig å gjennomføre flyvningen, så er konsekvensene av å kansellere mye større enn å utsette passasjerene for litt ubehag. Anonymkode: 6ae88...6a1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå