Gjest Kreen Skrevet 21. oktober 2005 #1 Skrevet 21. oktober 2005 Samboer vil at jeg skal kjøpe meg inn i hans hus. Det betyr at jeg dobler mitt boliglån. Nå er saken den at han har vært arbeidsledig, tross høy utdannelse og relevant arbeidserfaring, i et halvt års tid. Han er for tiden avhengig av at jeg deler kostnadene med ham for å få ting til å gå rundt. Jeg tenker på min egen situasjon. Hva hvis han ikke kommer i jobb? Jeg har ikke økonomi til å drifte et helt hus samt ivareta de som bor der. Jeg har økonomisk ansvar for mine barn og han for sine. Hva dersom han ikke kan ivareta sine økonomiske forpliktelser? Hva risikerer jeg? Med en så usikker framtid for ham, hva gjør jeg?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 21. oktober 2005 #2 Skrevet 21. oktober 2005 Du skriver at du dobler ditt boliglån ved å gjøre dette. Betyr det at du per i dag både er samboer med han i hans hus og har egen leilighet/hus ved siden av? I så fall, betaler du husleie til han i dag?
Gjest Kreen Skrevet 21. oktober 2005 #3 Skrevet 21. oktober 2005 Jeg betaler husleie til samboer i dag samtidig som jeg leier ut egen bolig. Her går jeg med underskudd hver måned.
Nella Skrevet 21. oktober 2005 #4 Skrevet 21. oktober 2005 Du må jo tenke på deg selv også. Har ikke han råd til å ha det huset så får han selge da og dere kan bo i ditt hus. Og om det ikke lønner seg for deg å leie ut huset ditt hvorfor gjør du det? Det er ganske kompliserte greier om man skal gjøre alt riktig å kjøpe seg inn i en annen bolig der en har betalt og tjent på boligen i flere år. Koster å få gjort det også på en rett måte. Syns du skal ta hensyn til deg og barnet ditt å ikke gjøre det. Går det ille så er det deg dette går hardt utover. Han må jo ha noe inntekt vel? Har han barna boende hos seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå