Gå til innhold

Jeg skal ned 20kg på 5 måneder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg drittlei, har gått opp 5-6kg på 3 mnd. Vekten viser 88kg og jeg er 166cm.

jeg tenker at det er realistisk å prøve 4kg per mnd ? Andre som har klart 20kg på måneder?

Anonymkode: a3d3f...cbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nå er jeg drittlei, har gått opp 5-6kg på 3 mnd. Vekten viser 88kg og jeg er 166cm.

jeg tenker at det er realistisk å prøve 4kg per mnd ? Andre som har klart 20kg på måneder?

Jeg har tenkt å ligge på ca 1400kcal 

Skrevet

Har klart 20kg på 6 mnd. Lykke til. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Flamme said:

Har klart 20kg på 6 mnd. Lykke til. 

Takk! Var du veldig streng? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk! Var du veldig streng? 

Ja. Og jeg pressa kroppen helt på grensa. 😬 Veldig aktiv livsstil som gjorde at det var plass til en god del sunn mat, lærte mye av det, men skal du gå ned 4kg i mnd så er det ikke mye rom for spisedager eller 'det er lørdag så koser meg sikkelig'. 

• Liker 3
Skrevet

Har du regnet ut din TDEE? Er du aktiv?

Anonymkode: c5a92...5c3

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du regnet ut din TDEE? Er du aktiv?

Er ikke aktiv per idag, men målet er å klare 10.000 skritt for å bygge meg selv opp.

så mer trening etterhvert :) 

Jeg vet ikke hva TDEE er, men Bmr ligge på rundt 2000

Skrevet
13 minutter siden, Flamme said:

Ja. Og jeg pressa kroppen helt på grensa. 😬 Veldig aktiv livsstil som gjorde at det var plass til en god del sunn mat, lærte mye av det, men skal du gå ned 4kg i mnd så er det ikke mye rom for spisedager eller 'det er lørdag så koser meg sikkelig'. 

Nei, skal begrense det så mye som mulig. Tenkte at en frukt/bær i sukkerfri vaniljesaus er lørdagskos hvis jeg må ha noe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke aktiv per idag, men målet er å klare 10.000 skritt for å bygge meg selv opp.

så mer trening etterhvert :) 

Jeg vet ikke hva TDEE er, men Bmr ligge på rundt 2000

Det holder ikke å tusle 10.000 skritt om du skal ned så mye på så kort tid. Hva gjør du resten av dagen?

• Liker 6
Skrevet

Hva tenker du å gjøre når du har klart målet ditt? Skal du øke kaloriinntaket ditt igjen? Eller planlegger du å leve på de 1400 kaloriene? 

Anonymkode: 72ecc...cc1

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Flamme said:

Det holder ikke å tusle 10.000 skritt om du skal ned så mye på så kort tid. Hva gjør du resten av dagen?

Det er en begynnelse når jeg har vært totalt inaktiv over lengre tid. Av erfaring så blir jeg veldig sliten av det i begynnelsen før det går av seg selv :) 

jeg forbrenner også en del på tusle rundt når jeg veier så mye som nå..

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenker du å gjøre når du har klart målet ditt? Skal du øke kaloriinntaket ditt igjen? Eller planlegger du å leve på de 1400 kaloriene? 

Anonymkode: 72ecc...cc1

Målet er egentlig 4-5kg til men det er pynte kg som jeg kan bruke lengre tid på eks 1-2kg pr mnd. 
Jeg håper at jeg har blitt en mye mer aktiv person til da så må jeg tilpasse kcal etter aktivitet :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bmr ligge på rundt 2000

Hvis du da spiser 1400 kalorier er du 600 i underskudd hver dag. 

Det utgjør 90 000 kalorier i underskudd på 5 måneder. Ett kilo fett er ca 7000 kalorier. Dette utgjør ca. 13 kilo ned på 5 måneder.

(90 000 / 7000 = 12,85) 

• Liker 4
Skrevet
Flamme skrev (14 minutter siden):

Her er jeg uenig. Trening øker sultfølelsen og man spiser ofte mer enn treningen forbrant. Personlig velger jeg å holde meg til gåturer når jeg går ned i vekt. Så kan man begynne å trene mer når man er i mål vektmessig. 

20kg på 5mndr er absolutt gjennomførbart. Og husk at dersom du «kun» klarer 15kg så er jo ikke det noe nederlag i det hele tatt! Bare å komme i gang:)

Anonymkode: 2ac3e...ef6

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du da spiser 1400 kalorier er du 600 i underskudd hver dag. 

Det utgjør 90 000 kalorier i underskudd på 5 måneder. Ett kilo fett er ca 7000 kalorier. Dette utgjør ca. 13 kilo ned på 5 måneder.

(90 000 / 7000 = 12,85) 

Det er bmr i dag uten trening/tur gåing eller noen som helst bevegelse :) 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Her er jeg uenig. Trening øker sultfølelsen og man spiser ofte mer enn treningen forbrant. Personlig velger jeg å holde meg til gåturer når jeg går ned i vekt. Så kan man begynne å trene mer når man er i mål vektmessig. 

20kg på 5mndr er absolutt gjennomførbart. Og husk at dersom du «kun» klarer 15kg så er jo ikke det noe nederlag i det hele tatt! Bare å komme i gang:)

Ja det også er en faktor jeg hadde glemt, jeg blir veldig sulten av styrketrening ja. Men derfor vil jeg også vente med det :) 

Blir ikke lei meg om jeg går ned 15 nei :) vi får se etterhvert om jeg trenger med tid. Men setter 20kg som mål i førsteomgang 

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

0.5-1 kg pr uke er sunn vektnedgang som er oppnåelig med riktig kosthold og kaloriinntak. 

Anonymkode: 69c3c...76f

Skrevet

Kaloritelling er dumt. Kroppen venner seg til det, og du vil bli nødt til å ligge på et lavt nivå for å holde vekta når du har gått ned. Jeg teller aldri kalorier, og skal aldri gjøre det heller. Får helt makk av alle som tror at kaloritelling er svaret.

Anonymkode: afee4...198

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg gjorde det!

Var 86 kg og gikk ned til 69 kg på ca 5 mnd, er 167 cm

Kuttet ut alt som heter brus, juice og saft, også sukkerfritt. Drakk kun vann og kaffe. En sjelden gang øl, men kun liteøl.

kuttet ut alt av snacks og godteri på hverdagene. Hadde etterhvert ikke lyst på i helgene heller.

Hadde middag som siste måltid ca kl 16. Drakk vann når jeg ble sulten, var det helt krise spiste jeg en grønnsak. La meg tidlig (ble så grådig sugen om jeg ble sittende oppe) ca 22.30

Drøyde frokosten til etter kl 8, og spiste da to grove knekkebrød.

Gikk raske turer hver dag, med musikk på øret så jeg opprettholdt tempo, også i motbakker. Prøvde å få 10.000 skritt, men klarte det ofte ikke.

Lunch og middag spiste jeg som normalt, spiste dessert om det ble tilbudt, men spiste små porsjoner (brukte frokosttallerkener til middag)

Var streng med meg selv på at jeg ikke skulle ha dårlig samvittighet når jeg sprakk! 
Har opprettholdt dette «regimet» i større eller mindre grad og vekta ligger stabilt nå snart to år etter!

• Liker 3
  • Nyttig 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det foreløpig ts?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...