Gå til innhold

Var kcinneguiden opr ment for kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Car kvinneguiden opprinbelig ment for kvinner? Det heter jo kvinneguiden. Jeg ser så mye menn her inne, ikke det at dem ikke er velkommen her. Men ødelegger ikke det forumet litt? Forumet er vel ment for at kvinner skal gi svar til andre kvinner om kvinneting. Ser det er mange menn som svarer på kvinneting som om dem vet bedre enn andre kvinner. Og ikke nok med det menn som utgir seg for å være kvinner for å trolle og ødelegge tråder for oss og skape tråder for snakke ned om kvinnfolk. Hva drar dere menn inn på et slikt forum? 

Anonymkode: 614e5...006

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forumet var opprinnelig et bryllupsforum. Var nok mye mindre trolling da enn det er nå. 

Anonymkode: 1dfc7...f79

• Liker 3
Skrevet

Det er et aktivt debattforum med mange medlemmer. Vil man debattere med andre så behøver man aktivitet, hvis ikke så blir man fort sittende og debattere med seg selv, eller med de samme to menneskene hver eneste gang.

Hvorfor er det et problem at det er menn på dette forumet? Vi tillater at mennesker kan identifisere seg som alt mellom himmel og jord, og vi skaper nye pronomen og kjønn, og at mennesker til og med skifter kjønn. Alle skal inkluderes, og vi forandrer språk og historie for at ikke noen skal bli støtt. Men at menn bruker Kvinneguiden, det er et problem? 

Skrevet
Gibralfaro skrev (3 timer siden):

Det er et aktivt debattforum med mange medlemmer. Vil man debattere med andre så behøver man aktivitet, hvis ikke så blir man fort sittende og debattere med seg selv, eller med de samme to menneskene hver eneste gang.

Hvorfor er det et problem at det er menn på dette forumet? Vi tillater at mennesker kan identifisere seg som alt mellom himmel og jord, og vi skaper nye pronomen og kjønn, og at mennesker til og med skifter kjønn. Alle skal inkluderes, og vi forandrer språk og historie for at ikke noen skal bli støtt. Men at menn bruker Kvinneguiden, det er et problem? 

Ja litt. Dere ødelegger litt for oss når vi vil ha et oppriktig svar så utgir dere for å være kvinner for å svare og tro at det er det kvinner mener.

Jeg har syns veldig mangen ganger at menn her inne ødelegger dette forumet.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Er vel først og fremst uføre som er aktive her nå?

Anonymkode: 19634...1c4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er vel først og fremst uføre som er aktive her nå?

Anonymkode: 19634...1c4

Man kan vel dele medlemmene i 2. Ene delen er uføre, den andre delen er de som hater de uføre.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har syns veldig mangen ganger at menn her inne ødelegger dette forumet.

Du ser for deg en løsning der moderatorene reiser rundt til brukerne for å undersøke hva slags kjønnsorgan de (vi) har? 

• Liker 1
Skrevet

Menn tar alltid over anonyme fora. Det er standard. 

Anonymkode: da8d6...177

Skrevet
A-hunter skrev (2 minutter siden):

Du ser for deg en løsning der moderatorene reiser rundt til brukerne for å undersøke hva slags kjønnsorgan de (vi) har? 

Det fins forum for menn også 😊

Skrevet

Siden det finnes forum for menn er dere her for å få tips fra kvinner?

• Liker 1
Skrevet

Det hadde vært litt mer koselig her inne om det ikke var menn som ville dra opp kvinnehat seksuelle  ting rettet mot kvinner, altså forferdelige ting da. Altså prøver for harde livet å trigge oss. Er nettop derfor jeg ikke er på forum der det er nesten bare menn, for å unngå det.og faktisk få generell genuine oppriktige svar som ikke er menn som prosjekterer sin egen usikkerhet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det fins forum for menn også 😊

Og de reiser hjem og grafser brukerne sine i underlivet?

<---- Se, jeg ble akkurat kvinne! Endelig godkjent...

Skrevet
A-hunter skrev (1 minutt siden):

<---- Se, jeg ble akkurat kvinne! Endelig godkjent...

Du kan trenger ikke å bli så hårsår.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan trenger ikke å bli så hårsår.

Jeg er ikke hårsår, jeg bare påpeker hvor uendelig dum denne debatten er.

• Liker 3
Skrevet
Gibralfaro skrev (24 minutter siden):

Prinsipielt sett er jeg enig med deg, men det er en del ufine menn her inne som vi godt kunne vært foruten, som sprer drit og forsøker å styre hvordan kvinner skal se ut og te seg. Da virker det selvfølgelig alltid litt paradoksalt at forumet heter kvinneguiden. Men å bare ha det for kvinner vil si at vi også hadde mistet de gode mannfolka. Synes dessverre også en del av kvinnene har blitt mer ufine og konfronterende etter det kom flere menn inn og det politiske bildet ble spisset og det er ofte fordi det blir så jævla polarisert i kjønnsdebatter eller debatter som omhandler menn eller kvinner.

Anonymkode: a2329...81b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Prinsipielt sett er jeg enig med deg, men det er en del ufine menn her inne som vi godt kunne vært foruten, som sprer drit og forsøker å styre hvordan kvinner skal se ut og te seg. Da virker det selvfølgelig alltid litt paradoksalt at forumet heter kvinneguiden. Men å bare ha det for kvinner vil si at vi også hadde mistet de gode mannfolka. Synes dessverre også en del av kvinnene har blitt mer ufine og konfronterende etter det kom flere menn inn og det politiske bildet ble spisset og det er ofte fordi det blir så jævla polarisert i kjønnsdebatter eller debatter som omhandler menn eller kvinner.

Ja og det er dumt det skulle bli sånn. Menn her inne har påvirket forumet litt for dårlig syns jeg 

Skrevet

Ja og det er dumt det skulle bli sånn. Menn her inne har påvirket forumet litt for dårlig syns jeg 

Noen menn har det. Jeg har ikke sett så mye mannehat heller som det jeg gjør nå, men det virker som om det ofte er sagt som hevn, etc., eller også som reaksjon på en del sexistiske innlegg. Eksempel: I kjølvannet av markedsverdi-debatten her og en del mannfolk skulle fortelle kvinner om deres markedsverdi (og her var det jævla mye ræl, endel stygt, nedlatenheter og pesudo-vitenskap), har det plutselig dukket opp en og annen kommentar fra kvinner i andre tråder, hvor de skriver til menn: Du har ingen markedsverdi så du vil ikke finne noen. Eller: Du er gammal og schtøgg, ikke tro at kvinner vil ha deg - de vil ha unge menn. Eller: Din sæd er gammel og ekkel og sjansen for at barnet ditt får psykiske problemer eller syndromer er større. For all del, helt forjævlige kommentarer, men i en del tilfeller virker det som om sexistiske menn starter sine innlegg mer ut av det blå, mens sexistiske kvinner tar igjen og skriver ut som reaksjon.

Skrevet

Menn kan faktisk guide oss om spørsmål vi har om dem.  De kan òg gi oss bedre svar på oppfatningen av oss fra deres synsvinkel, og diskutere problemstillinger i alt fra flørting til ekteskap. Jeg personlig sliter med å se problemet. Ikke føler jeg meg truet av dem og ikke lar jeg dem påvirke meg negativt fordi det er i ytterste fall mulig å overse og blokkere. Kvaliteten på innleggene her er ikke noe dårligere om det kommer fra en mann kontra om det kommer fra en kvinne.

Det jeg ikke synes særlig mye om er dickpics, men det er vel like ille uansett hvor på nettbaserte sider og tjenester man befinner seg.

• Liker 2
Skrevet

Noen menn har det. Jeg har ikke sett så mye mannehat heller som det jeg gjør nå, men det virker som om det ofte er sagt som hevn, etc., eller også som reaksjon på en del sexistiske innlegg. Eksempel: I kjølvannet av markedsverdi-debatten her og en del mannfolk skulle fortelle kvinner om deres markedsverdi (og her var det jævla mye ræl, endel stygt, nedlatenheter og pesudo-vitenskap), har det plutselig dukket opp en og annen kommentar fra kvinner i andre tråder, hvor de skriver til menn: Du har ingen markedsverdi så du vil ikke finne noen. Eller: Du er gammal og schtøgg, ikke tro at kvinner vil ha deg - de vil ha unge menn. Eller: Din sæd er gammel og ekkel og sjansen for at barnet ditt får psykiske problemer eller syndromer er større. For all del, helt forjævlige kommentarer, men i en del tilfeller virker det som om sexistiske menn starter sine innlegg mer ut av det blå, mens sexistiske kvinner tar igjen og skriver ut som reaksjon.

Ja det ender jo sånn når menn skal komme hit å oppføre seg sånn. Dem skaper hat.

Skrevet

Hjelpe meg for en usaklig tråd. Passer jo fint på kvinneguiden, sånn sett.

Anonymkode: ce08b...d4f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...