Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har sovet ganske godt på nettene, men har våknet 1-3 ganger for å få smokken ila natta. Men nå våkner hun, og hun klarer ikke å komme i dyp søvn igjen. Virker ikke å ha vondt, men våkner konstant. Må bare gi smokk og koseklut, også dupper hun av litt igjen, før hun våkner på ny. Hjelp 😫 noen med erfaringer?? 

Anonymkode: 2979c...009

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det bare er en periode. Skjer det det ellers noe nytt i livet deres? Lærer hun seg noen nye ting? Utviklingstrinn? Det får over på et punkt

Anonymkode: e9e97...fc6

• Hjerte 1
Skrevet

Slutt å telle.

Anonymkode: 421fd...4bf

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som det bare er en periode. Skjer det det ellers noe nytt i livet deres? Lærer hun seg noen nye ting? Utviklingstrinn? Det får over på et punkt

Det er visstnok ikke noe utviklingstrinn nå, og det er ikke noe spesielt som skjer heller. Men hun lærer nye ting daglig, så det er sikkert mye som skjer i hodet hennes. Kan kanskje være det som er årsaken? 🤔

Takk for svar ☺️

Skrevet

Hos vår var det melkeallergi, kan jo være verdt å teste ut. 

Anonymkode: 30314...6b7

Skrevet

Har også erfart selv at perioden rundt ett år kan være verre enn babytiden. 🤯 Jeg var helt kjørt i grøfta etter flere måneder uten søvn da mellomste var ett år og holdt på sånn (i tillegg hadde vi en treåring som ikke sov). Men det blir greit til slutt… Man er liksom forberedt på at babyer ikke sover, men det er ingen som forteller en at ettårsalderen kan være enda verre! 🤯

Anonymkode: 268fe...326

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hos vår var det melkeallergi, kan jo være verdt å teste ut. 

Anonymkode: 30314...6b7

Hun er testet for det uten utslag heldigvis ☺️ Men takk for forslag! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har også erfart selv at perioden rundt ett år kan være verre enn babytiden. 🤯 Jeg var helt kjørt i grøfta etter flere måneder uten søvn da mellomste var ett år og holdt på sånn (i tillegg hadde vi en treåring som ikke sov). Men det blir greit til slutt… Man er liksom forberedt på at babyer ikke sover, men det er ingen som forteller en at ettårsalderen kan være enda verre! 🤯

Anonymkode: 268fe...326

Ja, det er mye mer slitsomme netter nå enn da hun var nyfødt 🤯 blir helt sprø! 
Husker du hvor lenge det varte hos dere? 🙄

Skrevet

Ammer du forresten? Jeg måtte slutte med natt amming rundt den alderen for hun begynte å våkne hver halv time for pupp. Hjalp veldig å slutte. Sluttet gradvis 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ammer du forresten? Jeg måtte slutte med natt amming rundt den alderen for hun begynte å våkne hver halv time for pupp. Hjalp veldig å slutte. Sluttet gradvis 

Nei, ammer ikke :) og sluttet med nattflaske for flere måneder siden, så det skal ikke være den hun savner heller. Virker som at hun bare sover veldig lett, og dermed våkner uten å klare å sovne igjen 😟

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.1.2022 den 12.39):

Hun har sovet ganske godt på nettene, men har våknet 1-3 ganger for å få smokken ila natta. Men nå våkner hun, og hun klarer ikke å komme i dyp søvn igjen. Virker ikke å ha vondt, men våkner konstant. Må bare gi smokk og koseklut, også dupper hun av litt igjen, før hun våkner på ny. Hjelp 😫 noen med erfaringer?? 

Hun kan ha et ekstra behov for nærhet- har du nettopp begynt å jobbe igjen kanskje? 

Økt behov for mat- blir sulten ila natta. Prøv å gi vann? 

Samsov en periode. 

Til slutt- ikke stress. Det er faktisk helt normalt med nattlige oppvåkninger hos små barn. Gjør det som fungerer for dere- så lenge barnets behov blir ivaretatt.

• Hjerte 1
Skrevet

Det er bare krevende. Tror vi alle opplever perioder hvor vi nesten ikke vet hvordan vi skal overleve. Ulikt når og hvordan, siden babyer er så ulike. Men det er beintøft. Tror man fortrenger det litt etterpå, hvor tøffe visse perioder var. Kan med hånden på hjertet si at jeg har stått i mange utfordringer i mitt 35 år lange liv, men jeg har aldri vært så utslitt, tappet og lite tilstede i mitt eget liv som i enkelte perioder av babytiden. Det kan være helt rått og man må bare stå i det, ellers kommer jo barnevernet. Litt hjelp fra familie er jo gull verdt hvis man kan få det! 

Men så er det jo verdt det. ❤️ Du klarer dette. Hvil når du kan, hent styrke der. Prøv å få litt avlastning fra noen. Om du har noen.

Anonymkode: 60366...f59

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

På tida å legge henne på eget rom 🙈

Jeg vet det er nesten som å banne i kirka, men det er eneste som hjalp for å få mine barn å sove godt, hele natten. Vi flyttet eldste på eget rom da hen var 1,5 år gammel og minste - inn på rommet til søsken - da hen var 11 måneder. Og innen veldig få dager, absolutt alle sov bedre. 

Vi har gjort veldig stas ut av det da, med flott rom med ny seng og pynt og ny flott sengetøy som barnet likte og slikt. Så overgangen ble ganske smertefri også, for alle parter. Og ja, og med sånn nattlampe som står på hele natten.

Anonymkode: d27bb...204

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...