AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Hei! Er der noen som har vært i den situasjonen at samboer/kjæreste er veldig sjalu på din eks og barnefar? Jeg har et godt samarbeid med barnefar og vi har et greit forhold. I går ringte han meg og samboer blir så sint. Han ber meg ta meg barna, som er her denne uken, og flytte ut. Dette har skjedd flere ganger. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å se at jeg og eksen kommer godt overens, men jeg er så glad for at vi klarer å samarbeide fint om barna, og også for at vi har klart å bevare et slags vennskap oppi alt. Vi har også felles vennegjeng, det har skapt masse problemer for meg da samboer ikke liker at jeg omgås eksen. Jeg vil aldri tilbake til han, det toget har gått for lengst, vi var sammen i 12 år. Jeg kan så klart kutte kontakten helt med eksen, telefonsamtaler må vi ikke ha, men vi må uansett samarbeide om barna. Det er også vanskelig å KUN snakke om barna, ikke noe som helst annet, når vi f eks treffes ved henting/levering. Jeg tror uansett jeg nå må finne et annet sted å bo. Noen som har erfaring med samboer og sjalusi ovenfor barnefar? Anonymkode: baf9c...d95
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 30. januar 2022 Jeg tenker du bør være en god mor og komme deg LANGT unna denne mannen. Barn plukker opp slikt, også negative vibber vi tror de ikke merker. Tenker du virkelig at barna fortjener å vokse opp med en ukontrollerbar fyr som trenger sinnemestring ? Et menneske som ber deg pakke ting og komme deg ut, med barn på armen, er ikke en mann, og barn fortjener bedre!!! Anonymkode: e60cb...921 115 2 23
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 30. januar 2022 Hmm, flytt og ikke se deg tilbake. Selvfølgelig må du kunne ha kontakt med barnefar. Ta med ungene og kom deg langt unna denne mannen. Anonymkode: b8ec4...e13 49 3
Gjest Alterego666 Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 Du må bare dumpe den løken av en samboer.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 Du vil heller fortsette med kjæresten og skape et dårlig forhold/samarbeid med eksen, far til dine barn, som du tross alt skal møte resten av ditt liv? Skal du la være å dra i bryllupet til dine barn fordi eksen er der? Eller skal kjæresten la være å komme fordi eksen er der? Kom deg ut. Anonymkode: a3daa...acb 27 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 Å gjentatte ganger true med å hive ut deg og barna er psykisk vold. Du beskytter barna dine mot denne nye, fæle mannen, slår opp og flytter ut. Ikke ha mer kontakt med ham. Oppretthold den gode relasjonen til barnefar og finn en bedre mann. Ingen hast, vær sikker på at du unngår en sjalu, sint og voldelig fyr neste gang. Anonymkode: c9412...61b 34 1
nomore82 Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 Dette har skjedd flere ganger før.. dump han! 6
GammelKaktus Skrevet 30. januar 2022 #8 Skrevet 30. januar 2022 Herregud for en idiot, han hadde jeg dumpet. Viktigste for deg og barna er at dere har et godt samarbeid med far, ejo slik det skal være. Hva som feiler din samboer vet ikke jeg men hadde ikke akseptert en slik oppførsel, true deg flere ganger med å avslutte forholdet, nei dump han. 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #9 Skrevet 30. januar 2022 Finn deg ny bolig, kom dere ut og ikke flytt inn til en mann mens barna er hjemmeboende. Anonymkode: 5b936...9a9 6 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #10 Skrevet 30. januar 2022 Soleklar dumpegrunn, er ikke et spørsmål engang. For en forferdelig fyr, æsj. Anonymkode: b289e...89b 7 2
Daria Skrevet 30. januar 2022 #11 Skrevet 30. januar 2022 Problemet her er ikke kontakten du har med dine barns far, som det ikke er noe galt med, problemet er at du har en samboer som gjentatte ganger kommer med trusler og tror han kan kontrollere hvem du har kontakt med. Om du kutter all kontakt md eksen, vil samboer finne noe annet å kontrollere deg med. Foreldre mine hadde og har et liknende forhold som du og eksen etter brudd, med et tilnærmet vennskapsforhold og en felles vennegjeng. Det var så gull verdt for oss barn både gjennom oppveksten og nå som voksne. Ikke sett det på spill på grunn av en mann du uansett bør komme deg unna. 29 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #12 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Å gjentatte ganger true med å hive ut deg og barna er psykisk vold. Du beskytter barna dine mot denne nye, fæle mannen, slår opp og flytter ut. Ikke ha mer kontakt med ham. Oppretthold den gode relasjonen til barnefar og finn en bedre mann. Ingen hast, vær sikker på at du unngår en sjalu, sint og voldelig fyr neste gang. Anonymkode: c9412...61b Dette. Anonymkode: 9a1a3...a82 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #13 Skrevet 30. januar 2022 For noen er det OK at partneren har kontakt med eksen utover det som har med barna å gjøre, for andre så er det unødvendig kontakt som skaper konflikter. Hvor mye kontakt med sine ekser utover det som har med barna å gjøre får hver enkelt finne ut av. Du har tydeligvis ignorert din partners grense på hva han mener er ok. Hvorfor har det vært så viktig for deg å ikke minimere denne kontakten hvis din partner synes det har gått for langt? Jeg fikk i sin tid selv fått beskjed av min samboer om at hun synes det var unødvendig mye kontakt med min eks utover det som hadde med barnet å gjøre. Det respekterte jeg, så samtaler om min og hennes private liv unnlot jeg å svare på. Med tid så sluttet vi å prate om våre privatliv. Mitt forhold til min eks tok ikke skade av å ikke ha dialog utover det som hadde med barnet å gjøre. Ser andre her svarer politisk korrekt og mener mannen din er den store stygge ulven. Men jeg tenker de som går til en så snar konklusjon svarer uten å vite hvor mye kontakt dere har. For alt vi vet så kan det være unormalt mye og unødvendig kontakt. Anonymkode: 6ad7e...ef3 15
A-hunter Skrevet 30. januar 2022 #14 Skrevet 30. januar 2022 Du må vel se selv at du ikke kan bli boende et sted der du og barna dine gjentatte ganger trues med bli kastet ut? Hva slags liv, trygghet og hjem tenker du at dette er? Har du ingen nedre grense for hva du kan akseptere i livet ditt? Vær mindre dørmatte. 13
sicario Skrevet 30. januar 2022 #15 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei! det har skapt masse problemer for meg da samboer ikke liker at jeg omgås eksen. Jeg tror uansett jeg nå må finne et annet sted å bo. Noen som har erfaring med samboer og sjalusi ovenfor barnefar? Anonymkode: baf9c...d95 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩 Kom deg ut og bort. Kjæresten din virker som verdens mest umodne idiot. 7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #16 Skrevet 30. januar 2022 Daria skrev (4 minutter siden): Problemet her er ikke kontakten du har med dine barns far, som det ikke er noe galt med, problemet er at du har en samboer som gjentatte ganger kommer med trusler og tror han kan kontrollere hvem du har kontakt med. Om du kutter all kontakt md eksen, vil samboer finne noe annet å kontrollere deg med. Foreldre mine hadde og har et liknende forhold som du og eksen etter brudd, med et tilnærmet vennskapsforhold og en felles vennegjeng. Det var så gull verdt for oss barn både gjennom oppveksten og nå som voksne. Ikke sett det på spill på grunn av en mann du uansett bør komme deg unna. Sånn er det også med mine foreldre. De fant seg nye partnere men har allikevel et veldig unikt vennskap som har vært så fint for oss barna. De kan ta en kaffekopp sammen og prate på tlf uten at partneren blir sur. Jeg forstår at det ikke alltid kan være sånn, i allefall ikke her...Selvom jeg trodde at det kunne være sånn når man ikke skilles som uvenner...Samboeren min har et ikke-elsisterende forhold til sin eks og mor til barna sine. Så han kan kanskje aldri forstå dette. Anonymkode: baf9c...d95 3
sicario Skrevet 30. januar 2022 #17 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ser andre her svarer politisk korrekt. Anonymkode: 6ad7e...ef3 Å ha en normal voksenkontakt med forelder til sine barn handler ikke om politisk korrekthet. Dette handler om ny partner sin sin umodenhet som går over alle grenser. 24 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #18 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For noen er det OK at partneren har kontakt med eksen utover det som har med barna å gjøre, for andre så er det unødvendig kontakt som skaper konflikter. Hvor mye kontakt med sine ekser utover det som har med barna å gjøre får hver enkelt finne ut av. Du har tydeligvis ignorert din partners grense på hva han mener er ok. Hvorfor har det vært så viktig for deg å ikke minimere denne kontakten hvis din partner synes det har gått for langt? Jeg fikk i sin tid selv fått beskjed av min samboer om at hun synes det var unødvendig mye kontakt med min eks utover det som hadde med barnet å gjøre. Det respekterte jeg, så samtaler om min og hennes private liv unnlot jeg å svare på. Med tid så sluttet vi å prate om våre privatliv. Mitt forhold til min eks tok ikke skade av å ikke ha dialog utover det som hadde med barnet å gjøre. Ser andre her svarer politisk korrekt og mener mannen din er den store stygge ulven. Men jeg tenker de som går til en så snar konklusjon svarer uten å vite hvor mye kontakt dere har. For alt vi vet så kan det være unormalt mye og unødvendig kontakt. Anonymkode: 6ad7e...ef3 Skjønner hva du mener! Om du mener vi kun skal snakke om barna, så har du rett i at vi har unødvendig kontakt. Ts Anonymkode: baf9c...d95 1
Lovis Fenja Skrevet 30. januar 2022 #19 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner hva du mener! Om du mener vi kun skal snakke om barna, så har du rett i at vi har unødvendig kontakt. Ts Anonymkode: baf9c...d95 Hva søren?? Det å ha normal kontakt med eksen man har barn med er helt naturlig, og det beste du kan gjøre mot barna dine! Ok, du tråkker over kjærestens grenser hvis bare du og eks og barna drar på ferie o.l Men å snakke på tlf?? Eller å ta en kaffe når man henter/leverer?? Det må man da få gjøre! Fortell kjæresten din at hvis du og eks ønsket å være sammen så hadde dere jo vært det! Men det ønsker dere ikke, og er derfor ikke det. Punktum. Her må du ikke la deg tråkke på, men stå med rett rygg! Jeg hadde flyttet ut fra denne sjalu idioten på flekken. 16
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #20 Skrevet 30. januar 2022 Det mest skremmende her er at TS og barna ikke har sitt eget bosted istedenfor å bo på nåde sammen med den mannen. Hvor lenge har forholdet vart og er det lenge siden dere flyttet inn til han? Anonymkode: 770da...d85 21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå