AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 Er på vei ut av et trøblete forhold, og spurte et par venninner om å møtes i helgen, fordi jeg ville tenke på noe annet. Ba de med ut for å spise og ta noen øl, og de var først interessert. Så i dagene frem til vi skulle møtes, dukket det opp alskens av unnskyldninger. Hun ene klarer aldri å forplikte seg før selve dagen, og hun andre lurte på om jeg ville komme å vorse først. Byen stenger kl.23, så er ikke noe å vorse for.. Og neste dag var hun visst blakk, og kunne ikke likevel. De klarte likevel å skrape sammen penger til å ha en liten hjemmefest samme kveld. Jeg er ikke sur på de, for folk må jo få ta egne valg. Men jeg kjenner på at "Er DETTE 30-årene?" Hvor skal jeg finne likesinnede venner? Jeg er ikke lenger vant til eller intr. i å sitte på hjemmefester i helgene. Jeg jobber hele uka, og liker å sove tidlig. Og har vært i et forhold i mange år, så er ikke klar for å ut å fly på byen til kl. 4 på natta. Jeg har barn og har levd et familieliv de siste seks årene, og det er ikke kjempemotiverende å bli singel heller, om jeg må leve 10 år tilbake i tid for å beholde venner. Med årene har jeg også kuttet ut et par bare venninner, så jeg er bekymret for hvordan singellivet skal bli for meg, om this is it... Anonymkode: 9b7d7...e74 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 SKjønner ingenting av hva du prøver å si her. Anonymkode: 85adf...878 12
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #3 Skrevet 30. januar 2022 Dersom det er slik vennene dine er, så blir nok 30 årene slik ja. Var litt rotete det innlegget ditt, så usikker på om du er redd 30 årene skal bli full fest eller mangel på fest? Anonymkode: 60252...fb6 9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 Det er nok veldig stor forskjell på å være singel i 30-årene og på å være singel i 20-årene. Folk orker ikke leve det «ut på byen» livet lenger. Folk har familie og forpliktelser. Nå er jeg riktignok gravid, men også før jeg ble gravid må jeg si en hyggelig middag med venner enten hjemme eller på restaurant frister langt mer som sosialisering enn en fuktig kveld på byen. Kanskje du må endre innstillingen din? Inviter vennene dine på restaurant, derifra skal du se veien er kortere til en hyggelig helaften enn hvis du inviterer til bytur. Det høres slitsomt ut og man orker ikke melde seg på det. Dette er klisje, men å finne en ny hobby kan også bidra til å gi deg mer interessant innhold i livet og være en port til nye bekjentskaper! 😊 Anonymkode: 78ca1...edc 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 Vi sluttet å feste, ja. VI møtes for vinkvelder og mat hjemme. Eller på restaurant. Innimellom bare for noen glass. Men tror seneste vi har vært ute de siste 10 årene er ett-tiden. Har mange venninner jeg kun møter til par-ting. Og en liten gjeng som aldri møtes med følge, da vi begynte å henge da de fleste var single, og to fortsatt er det, så ble det en vane videre også. Anonymkode: ca4c4...ba6 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 Om venninnene dine er etablerte med mann og barn så har de vel ikke lenger interesse av å fly på byen med ei som er nysingel. Anonymkode: 56aef...622 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 Hva er problemet? Du spurte to venninner om å bli med ut. Hun ene kunne ikke, og hun andre ville heller ta noen glass vin hjemme først. Kanskje hun har litt dårlig råd denne måneden? Få deg flere venner, eller spør igjen neste helg? Planlegg litt i forkant? Finn deg en hobby? Blir med på HeyGirl vennegrupper på Facebook? Spør noen kollegaer om å bli med ut? Anonymkode: 486eb...86a 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #8 Skrevet 30. januar 2022 last ned tinder å møt en ny mann hver helg 😁 Anonymkode: 42254...0e3 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #9 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om venninnene dine er etablerte med mann og barn så har de vel ikke lenger interesse av å fly på byen med ei som er nysingel. Anonymkode: 56aef...622 Det er nettopp det de ikke er.. De har vært single og barnløse for alltid, mens jeg har barn og vært i lange forhold. Og de liker hjemmefester med masse folk, fremfor å spise og ta noen glass på 2-3-mannshånd. Vi klarer ikke tilpasse oss hverandre livsstil, og jeg har hvertfall helt andre behov enn de. TS Anonymkode: 9b7d7...e74
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #10 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom det er slik vennene dine er, så blir nok 30 årene slik ja. Var litt rotete det innlegget ditt, så usikker på om du er redd 30 årene skal bli full fest eller mangel på fest? Anonymkode: 60252...fb6 Redd for full fest, for alle rundt meg står fast i 20-årene. Skal ikke være nødvendig å vorse for å gå ut å spise med en venninne, liksom.. Anonymkode: 9b7d7...e74 1
Jdz Skrevet 30. januar 2022 #11 Skrevet 30. januar 2022 Ikke sånn 30-årene har vært for meg i alle fall. Folk rundt meg har stort sett orden på økonomi og sosiale relasjoner. Vi går gjerne ut, kanskje oftere enn i 20-årene, men vi drar både ut og hjem tidligere, og har heller aldri vors (hvorfor skal man det hvis man går ut klokka seks). Ut på byen er også i større grad gode viner, premium cocktails og gjerne mat, i motsetning til i 20-årene. 2
Jacuzzi Skrevet 30. januar 2022 #12 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er nettopp det de ikke er.. De har vært single og barnløse for alltid, mens jeg har barn og vært i lange forhold. Og de liker hjemmefester med masse folk, fremfor å spise og ta noen glass på 2-3-mannshånd. Vi klarer ikke tilpasse oss hverandre livsstil, og jeg har hvertfall helt andre behov enn de. TS Anonymkode: 9b7d7...e74 Problemet her er ikke at «folk i 30-årene er sånn», det er at du ikke er kompatibel med vennene dine på dette området. Folk i 30-årene er like ulike som folk i 20-årene. Noen liker festing, noen vil på byen, andre vil være hjemme og se på NRK. Du bør prøve å finne venner som matcher dine preferanser her. Leit å høre at vennene dine ikke gadd å stille opp etter ditt brudd. Høres ut som de er flaky folk. Det er generelt vanskelig å finne mye venner i 30-årene, dessverre. Ville søkt mot jobb/hobbyer, der er det størst sjanse for å finne likesinnede. MEN: har du gjerne droppa vennene dine lenge fordi du har vært opptatt med mann og barn? Da kan du ikke forvente at de plutselig skal droppe det de har i hendene og oppvarte deg og dine behov for uteliv nå som du har blitt singel. Funker ikke sånn. Vennskap må pleies over tid. 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #13 Skrevet 30. januar 2022 Så nedlatende du virker. Folk som ikke har barn/egen familie lever selvfølgelig ikke som om de hadde det. Anonymkode: 5a2b2...120 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #14 Skrevet 30. januar 2022 30årene er ett helt tiår, så nei, du kan ikke basere ett helt tiår på en helg. Anonymkode: 5f3d7...885 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå