Gå til innhold

IVF: Hva skjer dersom de får ut få egg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange egg er det vanlig/realistisk at de klarer å hente ut, når amh er lav og fsh høy? (Amh 4, FSH 12). Hvor mange egg BØR de få ut for at det skal være et håp om at noen av de blir befruktet? Hva skjer dersom de bare får ut noen få? Og hva hvis ingen av disse blir befruktet - regnes det da som et oppbrukt forsøk?

Anonymkode: 63705...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett er nok til at det er håp. 

Hvor mange er umulig å si. Jeg har fått ulikt antall, og ulik kvalitet, både basert på medisiner og flaks/uflaks. Man kan ikke ha en forventning.

På siste spørsmål må gjerne noen korrigere meg. Er 10 år siden jeg stod i dette. Ett av mine forsøk endte med tre befruktede egg, hvorav alle døde. Da vurderte klinikken om det var tellende forsøk eller ikke, og jeg endte opp med å få et ekstra forsøk, totalt fire, gjennom det offentlige. Men om de på tre forsøk ser at her er det nesten ikke noe håp (alt dødt hver gang) vil de nok sette ned foten for videre forsøk. 

Anonymkode: 3ed1a...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ett er nok til at det er håp. 

Hvor mange er umulig å si. Jeg har fått ulikt antall, og ulik kvalitet, både basert på medisiner og flaks/uflaks. Man kan ikke ha en forventning.

På siste spørsmål må gjerne noen korrigere meg. Er 10 år siden jeg stod i dette. Ett av mine forsøk endte med tre befruktede egg, hvorav alle døde. Da vurderte klinikken om det var tellende forsøk eller ikke, og jeg endte opp med å få et ekstra forsøk, totalt fire, gjennom det offentlige. Men om de på tre forsøk ser at her er det nesten ikke noe håp (alt dødt hver gang) vil de nok sette ned foten for videre forsøk. 

Ts:

Takk for svar. Lykkes du til slutt?❤️

Får man tre forsøk i det offentlige, og så er det slutt? Kan man da gå privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ts:

Takk for svar. Lykkes du til slutt?❤️

Får man tre forsøk i det offentlige, og så er det slutt? Kan man da gå privat?

Nei. Men slike som meg er unntaket. Husk det. 

Etter tre forsøk er det slutt, ja. Du kan gå privat når du vil, og så mye du vil. Jeg tok noen runder der og, men resultatet var det samme igjen og igjen. Så til slutt må man bare trekke pusten dypt, og sette strek. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkte du eggdonor også? Så leit å høre at det ikke gikk, håper du lever et lykkelig liv for det.

Anonymkode: b0d9c...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forsøkte du eggdonor også? Så leit å høre at det ikke gikk, håper du lever et lykkelig liv for det.

Nei, vi bestemte oss for at verken donasjon eller adopsjon var rett for oss. Vi har et veldig godt og innholdsrikt liv, og på mange måter tror jeg ting ironisk nok falt riktig på plass for oss. Jeg har aldri vært en slik person som alltid har ønsket meg barn, om noe ga deg meg litt panikk å tenke på alle forpliktelsene, selv da vi begynte å prøve. Så når vi satt strek følte jeg på en slags rar lettelse. Det hang nok mest sammen med hvor sliten jeg var etter år med medisiner, og stadige nedturer. Men også at jeg returnerte til det livet jeg elsker, med venner, karriere, og reise. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, vi bestemte oss for at verken donasjon eller adopsjon var rett for oss. Vi har et veldig godt og innholdsrikt liv, og på mange måter tror jeg ting ironisk nok falt riktig på plass for oss. Jeg har aldri vært en slik person som alltid har ønsket meg barn, om noe ga deg meg litt panikk å tenke på alle forpliktelsene, selv da vi begynte å prøve. Så når vi satt strek følte jeg på en slags rar lettelse. Det hang nok mest sammen med hvor sliten jeg var etter år med medisiner, og stadige nedturer. Men også at jeg returnerte til det livet jeg elsker, med venner, karriere, og reise. 

Så godt å lese, dette hjelper oss andre som også sliter med barnløshet❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Men slike som meg er unntaket. Husk det. 

Etter tre forsøk er det slutt, ja. Du kan gå privat når du vil, og så mye du vil. Jeg tok noen runder der og, men resultatet var det samme igjen og igjen. Så til slutt må man bare trekke pusten dypt, og sette strek. 

Ts: Huff.. det var vondt å høre.. ❤️Kan jeg spørre, fikk du noe svar om hvorfor det ble sånn? Hadde du dårlige amh og fsh-verdier, eller var det uforklarlige årsaker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde høy amh og ellers normale verdier. Ble satt på lav medisindose pga stor fare for overstimulering. 

Jeg fikk ut 5 egg, 3 ble befruktet, 2 startet å dele seg riktig og 1 holdt helt til 5 dagers blastocytt. Ble gravid på det forsøket, uke 37 nå :)

Jeg gikk privat og vis vi ikke hadde endt opp med egg til et innsett hadde det ikke teltes som et forsøk. Vi kjøpte en 3 pakk, men fikk jo kun brukt det første forsøket. Verdt det uansett :)

Endret av Dame1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts: Huff.. det var vondt å høre.. ❤️Kan jeg spørre, fikk du noe svar om hvorfor det ble sånn? Hadde du dårlige amh og fsh-verdier, eller var det uforklarlige årsaker? 

Gode "verdier" på begge. Sunne, og alt det der. I slutten av 20-årene. Sannsynlig diagnose etter utredning i utlandet er genfeil, hos en eller begge, som ikke er forenelig med liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gode "verdier" på begge. Sunne, og alt det der. I slutten av 20-årene. Sannsynlig diagnose etter utredning i utlandet er genfeil, hos en eller begge, som ikke er forenelig med liv. 

Ts: 😢😢 Det var leit å høre. Livet er urettferdig noen ganger❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...