Gå til innhold

Jeg er dritt lei! Så sinnsykt lei! Og sint og forbannet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når i h skal det komme noen gode nyheter????? Jeg gidder snart ikke mer av dette drittlivet. Mannen min og jeg sliter med å få barn av grunner ingen forstår. Hver dag bare suger. Rundt oss poppes det barn. 

Hver dag er samme dritten. Rutine. Vi blir bare eldre og eldre. Ene dårlige nyheten kommer servert etter den andre. Føler meg isolert fra de få jeg har igjen i familien pga. den j coronaen og et hamsterhjul som ikke tar pause.

Legetimer, utredninger, vaksine, blødningsforstyrrelser, sykdom i svigerfamilie, sykdom i egen familie, spontanaborter og kreft. Etterfulgt av økonomiske problemer i nær familie med permitteringer. Når kan nedturene stoppe?

Jeg er så ufattelig lei av å gå i limbo og ikke vite om vi blir foreldre, ikke ha noe purpose ( plan b) og at ingen kan treffes pga. karantene eller syke barn.

Fy f! Må bare ha en utblåsning! Beklager oppgulper, men sånn føles dagen

Anonymkode: 0b50d...a80

• Liker 1
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke i samme situasjon som deg, men fader heller jeg kjenner meg så godt igjen. For min del måtte jeg gjennomgå mine forventninger og illusjoner om livet, og heller revurdere virkelighetsoppfatningen min. Livet er et slit, rett og slett. 

Anonymkode: a7394...6bf

• Liker 2
Skrevet

Sett dere ned og lag en plan B, adoptere eller fosterhjem kan være en løsning? Det er kun dere som kan få tankene over i mer positive baner. Klem til deg, håper det snart blir bedre❤️

Anonymkode: 8979c...83e

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår deg godt, og det er utrolig mange som sliter nå.

Men ang barn, hvorfor har dere ikke noe plan B? Er adopsjon utelukket?

Skrevet

Men siden verden går til helvete er det jo bare positivt å ikke sette barn til verden! Vær glad du slipper å få barn som må leve i denne verdenen.

Anonymkode: bd7bb...5d7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er så ufattelig lei av å gå i limbo og ikke vite om vi blir foreldre, ikke ha noe purpose ( plan b) og at ingen kan treffes pga. karantene eller syke barn.

Hvorfor lager dere ikke dere en plan B da? 

Ikke for å være kald, men dette høres ut som en "vanlig" negativ spiral. Det er mange som lever slik som dere, og som serveres motgang over hele livslinja. Dere er ikke noe mer offer for livet enn andre. Så gjør det beste utav det. Prøv, planlegg, forbered dere, slapp av, ikke sammenlign dere meg andre, tenk positivt og se fremover. 

Livet kan snu på en liten brøkdel av et sekund. Og da gjelder det å være våken og oppmerksom på det, foran å være nedgravd i alt annet som skjer rundt dere.

Anonymkode: 3bed5...b7c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men siden verden går til helvete er det jo bare positivt å ikke sette barn til verden! Vær glad du slipper å få barn som må leve i denne verdenen.

Drøyt utsagn, men dessverre helt riktig. Jeg har endt opp barnløs og tenker at det er like greit. 

Anonymkode: a7394...6bf

• Liker 2
Skrevet

Da må dere lage en plan B. Endring skjer ikke, den skaper man.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sett dere ned og lag en plan B, adoptere eller fosterhjem kan være en løsning? Det er kun dere som kan få tankene over i mer positive baner. Klem til deg, håper det snart blir bedre❤️

Anonymkode: 8979c...83e

Lovis Fenja skrev (8 minutter siden):

Jeg forstår deg godt, og det er utrolig mange som sliter nå.

Men ang barn, hvorfor har dere ikke noe plan B? Er adopsjon utelukket?

Slutt å fremstill adopsjon som en plan B for barnløse! Det bør det ikke være, man må virkelig ville det og gå inn for det, det er for spesielt interesserte. Adoptivbarn er ingen trøstepremie, det er et prosjekt i seg selv som krever masse.

Til ts: Å prøve i lang tid er fryktelig slitsomt, du har min medfølelse. Å ikke vite om man noen gang lykkes, det er så tungt å bære. Noen ganger er livet skikkelig dritt💔

Anonymkode: dba48...c3b

• Liker 7
Skrevet

Ville et barn reddet dere ut av denne suppa?

Anonymkode: cfffc...5eb

• Liker 5
Skrevet
BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Da må dere lage en plan B. Endring skjer ikke, den skaper man.

Enig. Samme med lykke, den skaper man. 

Anonymkode: 95e08...1fe

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Av og til må man blåse ut og få ut sinne og frustrasjon. Det er så utrolig forståelig at det må være nødvendig.

Når livet gir meg slike tryneslag pleier jeg å være klar for enten å revurdere plan A eller tenke gjennom plan B. 

Jeg har ikke vært i prøversituasjonen så jeg kan jo virkelig ikke svare på hva som er det beste rådet. Men kanskje en liten pause fra prøverstyret ville hjulpet, hvis dere har tid til det? 

Dere har min dypeste medfølelse :klem:

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Når i h skal det komme noen gode nyheter????? Jeg gidder snart ikke mer av dette drittlivet. Mannen min og jeg sliter med å få barn av grunner ingen forstår. Hver dag bare suger. Rundt oss poppes det barn. 

Hver dag er samme dritten. Rutine. Vi blir bare eldre og eldre. Ene dårlige nyheten kommer servert etter den andre. Føler meg isolert fra de få jeg har igjen i familien pga. den j coronaen og et hamsterhjul som ikke tar pause.

Legetimer, utredninger, vaksine, blødningsforstyrrelser, sykdom i svigerfamilie, sykdom i egen familie, spontanaborter og kreft. Etterfulgt av økonomiske problemer i nær familie med permitteringer. Når kan nedturene stoppe?

Fy f! Må bare ha en utblåsning! Beklager oppgulper, men sånn føles dagen

Anonymkode: 0b50d...a80

Er ikke bare du med faen skap. No offence men er digg å se det er flere som sliter. Sammen er vi sterke eller noe hahahah. Hva med å begynne en prosess på adopsjon? 

Anonymkode: 425b5...9e1

Skrevet

Jeg forstår at dette er tungt og at dere!

Jeg håper dere klarer å finne mening i livet - med eller uten barn - og at dere klarer å snu den mentaliteten dere har akkurat nå. For det er jo mye det det handler om, ikke sant? En ting er det som skjer med oss som vi ikke kan styre, noe annet er hvordan vi klarer å forholde oss til det. Sier absolutt ikke at det er enkelt, men det finnes masse gode tips og råd der ute for å snu negativ tenking til en mer positiv innstilling til livet. Det er hardt arbeid, men det er så verdt det! 

Jeg har selv måtte ta tak i egne tankemønstre fordi jeg ikke orket å gå rundt å være sint og trist hele tiden. Selv om jeg - som dere - hadde gode grunner til å ha det slik, så var det jo bare meg selv det gikk ut over. Det betyr selvsagt ikke at jeg ikke har dårlige dager, eller at det ikke er lov til å føle at ting er dritt - for det er en naturlig del av livet. Men hvis man merker at det negative tar for mye overhånd, så anbefaler jeg å ta tak i det. Man kan endre måten man tenker på. 

Anonymkode: 1f9e3...da5

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva er det som går til helvete? Har aldri vært mindre ; krig, fattighet, sult osv..

Skrevet

Ønsker du deg barn inn i denne unntakstilstanden, vil en skrikende unge og null nattesøvn gjøre ting bedre?

Jeg er barnløs,og sånn verden er iferd med å bli er jeg glad det ikke er noen å bekymre seg for den dagen jeg er ferdig her. 

Anonymkode: 9f2db...2b0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Tråden er også ryddet for helseskadelig innhold og avsporinger. 

- Matas, mod. 

Endret av Matas
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...