Gå til innhold

Korona i husstanden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid gikk det mellom første med påvist smitte og resten? Her fikk eldste påvist korona på tirsdag. Jeg følte meg uggen fredag og i går,men ingen utslag. Minsten følte seg også litt dårlig på fredag,men blendahvit test enda der og.  Synes det er rart hvia alle går klar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt flere runder med corona i husstanden, spredt over flere måneder. Nå er har vi barn som er på runde to. Hadde smitte i høst, og nå igjen. 

Du trenger virkelig ikke få det, det er ingen automatikk i at man får smitte fordi om det er noen i huset som har det.

Har en venninne nå, først ene barnet, så andre barnet, begge foreldre gått klar.

Naboen fikk det, snittet ene barnet sitt, men verken kona eller resten. 

Jeg skal teste meg før jeg går ut i dag, vi er på 3 uke med smitte i huset, jeg har ikke testet positivt enda. Jeg er vaksinert, men det er jo hele gjengen. Litt vilkårlig hvem som blir syk virker det som.

Samme historie hos alle, ingen automatikk i å bli smittet.

Skrevet

Det er ikke alle som får det virker det som. Har flere i klassen til mitt barn som har gått inn for å smitte hele familien når det ene barnet har blitt syk men det har blitt med det ene barnet. Rart det der når det er så voldsomt smittsomt.

Skrevet

Jeg trodde ikke jeg fikk det. Bare negative hjemmetest. Men, da jeg tok pcr var den til min overraskelse positiv. Fortsatte å få negative hjemmetester etter dette også. Så jeg ville tatt det for å være helt sikker. 

Skrevet

Mitt barn fikk positiv test forrige søndag, enn så lenge ser det ut til at resten av oss her har gått klar (2 voksne, to barn) Vi har ikke holdt den smittede isolert, for hun er bare 4 år 😅

Skrevet

Jeg hører rykter om at hvis man har blodtype 0, så er det vanskeligere å bli smittet

Skrevet
Lucythecat skrev (2 timer siden):

Jeg trodde ikke jeg fikk det. Bare negative hjemmetest. Men, da jeg tok pcr var den til min overraskelse positiv. Fortsatte å få negative hjemmetester etter dette også. Så jeg ville tatt det for å være helt sikker. 

Ja,det er kanskje lurt å ta en ny PCR for å kontrollere. Men køene er jo evig lange...

Skrevet
smurfejente skrev (2 minutter siden):

Ja,det er kanskje lurt å ta en ny PCR for å kontrollere. Men køene er jo evig lange...

Det varierer fra sted til sted…

Skrevet

2 uker fra første til siste. Husstand på 5.

Skrevet
bttb skrev (44 minutter siden):

Det varierer fra sted til sted…

Det er klart,men her er det iallfall det.

Skrevet
Aerah skrev (43 minutter siden):

2 uker fra første til siste. Husstand på 5.

Fikk alle det?

Skrevet

Her har vi en ungdom som er smittet og sitter isolert på rommet. Bruker også eget bad.

Hvor lenge etter siste kontakt testet dere positivt? Jeg skal på jobbreise på dag 5 etter siste nærkontakt og har fått beskjed om at jeg kan reise om testen på morgenen er negativ.

• Liker 1
Skrevet

Vi isolerte ikke barnet, men likevel fikk ingen av oss andre det.

Skrevet
smurfejente skrev (43 minutter siden):

Fikk alle det?

Jepp 😕 Trodde siste skulle slippe unna, men jaggu testa han positivt etter at alle vi andre var ute av isolasjon..

• Opprett ny...