Tough cookie Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 I går kveld begynte jeg å få veldig mye muskelverk og litt sår hals, og da jeg gikk til sengs tok jeg en hurtigtest som var negativ. Nå er jeg tykk i halsen og slimete, og har fremdeles muskelverk/ influensafølelse og lurer på om jeg kan ta flyet i ettermiddag? Hoster ikke og er ikke snørrete men føler meg overhodet ikke i form. Skal ta en ny hurtigtest om et par timer, men hvis den er negativ kan jeg da bare reise?
Honey Dew Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Nei, det kan du ikke. Hva er det folk ikke klarer å forstår? Har en luftveissymptomer, holder en seg hjemme. 4
matsats Skrevet 30. januar 2022 #3 Skrevet 30. januar 2022 Ja, du kan fly i dag. Det er ingen regler som tilsier at du ikke skal kunne fly i dag. 4
Frøkensina Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 matsats skrev (Akkurat nå): Ja, du kan fly i dag. Det er ingen regler som tilsier at du ikke skal kunne fly i dag. FHi og helsedirektoratet sier man bør holde seg hjemme til man har vært feberfri i 24 timer uten febernedsettende.
matsats Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 4 minutter siden, Frøkensina said: FHi og helsedirektoratet sier man bør holde seg hjemme til man har vært feberfri i 24 timer uten febernedsettende. Det er ikke en regel. Det er en anbefaling.
Sh999 Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 Tough cookie skrev (1 time siden): I går kveld begynte jeg å få veldig mye muskelverk og litt sår hals, og da jeg gikk til sengs tok jeg en hurtigtest som var negativ. Nå er jeg tykk i halsen og slimete, og har fremdeles muskelverk/ influensafølelse og lurer på om jeg kan ta flyet i ettermiddag? Hoster ikke og er ikke snørrete men føler meg overhodet ikke i form. Skal ta en ny hurtigtest om et par timer, men hvis den er negativ kan jeg da bare reise? Da ville jeg holdt meg hjemme. Det er mange hanger hurtigtesten viser neg og så positiv etter et par dager. Og uansett er du jo syk og kan smitte selv om det ikke er covid. God bedring 😊 2
Iso1 Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 Frøkensina skrev (33 minutter siden): FHi og helsedirektoratet sier man bør holde seg hjemme til man har vært feberfri i 24 timer uten febernedsettende. Hvem hører på dem lenger nå? Det er så last year. Vi er i 2022 nå.
Frøkensina Skrevet 30. januar 2022 #8 Skrevet 30. januar 2022 Iso1 skrev (24 minutter siden): Hvem hører på dem lenger nå? Det er så last year. Vi er i 2022 nå. Ja så da er det vel helt flott å smitte ned et fly enten med korona eller influensa midt i en smittebølge?
Gjest ATLAS6 Skrevet 30. januar 2022 #9 Skrevet 30. januar 2022 Frøkensina skrev (5 minutter siden): Ja så da er det vel helt flott å smitte ned et fly enten med korona eller influensa midt i en smittebølge? Det gjør man heldigvis ikke Med mindre du er nærkontakt eller andre rundt deg har blitt syk så kan du reise hvis du har en negativ test. Problemet er jo at du signerer på flyselskapets retningslinjer at du ikke skal reise hvis du har luftveissymptomer så du risikerer å bli stoppet.
matsats Skrevet 30. januar 2022 #10 Skrevet 30. januar 2022 7 minutter siden, Frøkensina said: Ja så da er det vel helt flott å smitte ned et fly enten med korona eller influensa midt i en smittebølge? FHI sier alle skal smittes, og at det er bedre at folk smittes nå enn senere.
mammams Skrevet 30. januar 2022 #11 Skrevet 30. januar 2022 Jeg startet sånn som deg tirsdag kveld/ onsdag morgen, hurtigtest ble først positiv fredag morgen, så det tar tid før den reagerer på smitte. CPR tatt torsdag var positiv men svaret kom fredagen, etter hurtigtesten. Så du har nok covid.
Gjest ATLAS6 Skrevet 30. januar 2022 #12 Skrevet 30. januar 2022 mammams skrev (Akkurat nå): Jeg startet sånn som deg tirsdag kveld/ onsdag morgen, hurtigtest ble først positiv fredag morgen, så det tar tid før den reagerer på smitte. CPR tatt torsdag var positiv men svaret kom fredagen, etter hurtigtesten. Så du har nok covid. Det er ikke en påstand du kan komme med. TS kan ha covid.
mammams Skrevet 30. januar 2022 #13 Skrevet 30. januar 2022 ATLAS6 skrev (1 minutt siden): Det er ikke en påstand du kan komme med. TS kan ha covid. Skjønner ikke forskjellen?
Gjest ATLAS6 Skrevet 30. januar 2022 #14 Skrevet 30. januar 2022 mammams skrev (2 minutter siden): Skjønner ikke forskjellen? Du skjønner ikke forskjellen mellom "har nok" og "kan ha"?
Frøkensina Skrevet 30. januar 2022 #15 Skrevet 30. januar 2022 ATLAS6 skrev (5 minutter siden): Det gjør man heldigvis ikke Med mindre du er nærkontakt eller andre rundt deg har blitt syk så kan du reise hvis du har en negativ test. Problemet er jo at du signerer på flyselskapets retningslinjer at du ikke skal reise hvis du har luftveissymptomer så du risikerer å bli stoppet. Hvis dette stemmer for flyselskapet til TS så «kan» hun jo ikke fly i den forstand at det bryter reglene til selskapet og som du sier vil hun risikere å bli nektet adgang.
Tough cookie Skrevet 30. januar 2022 Forfatter #16 Skrevet 30. januar 2022 TS her Min andre hurtigtest som jeg tok både i nesen og halsen viste to streker, og selv om den andre streken var litt svakere så tolker jeg det som Corona og blir her i 6-dagers isolasjon. Mine nærkontakter må teste seg hver dag i 11 dager fremover fikk jeg nettopp vite av Corona telefonen.
Gjest ATLAS6 Skrevet 30. januar 2022 #17 Skrevet 30. januar 2022 Tough cookie skrev (2 minutter siden): TS her Min andre hurtigtest som jeg tok både i nesen og halsen viste to streker, og selv om den andre streken var litt svakere så tolker jeg det som Corona og blir her i 6-dagers isolasjon. Mine nærkontakter må teste seg hver dag i 11 dager fremover fikk jeg nettopp vite av Corona telefonen. Strek er strek, og strek er positiv. Forsøk å flytte flybillettene så kan det være du kan spare noen kroner.
Honey Dew Skrevet 30. januar 2022 #18 Skrevet 30. januar 2022 Iso1 skrev (1 time siden): Hvem hører på dem lenger nå? Det er så last year. Vi er i 2022 nå. Visste ikke at det var mote i fjor å høre på helsemyndighetene. 3
mammams Skrevet 30. januar 2022 #19 Skrevet 30. januar 2022 ATLAS6 skrev (2 timer siden): Du skjønner ikke forskjellen mellom "har nok" og "kan ha"? Nå hadde jeg jo rett da, TS har korona med akkurat samme symptomer som meg som er i isolasjon så jeg synes ikke påstanden min var så «out there».
Gjest ATLAS6 Skrevet 30. januar 2022 #20 Skrevet 30. januar 2022 mammams skrev (1 minutt siden): Nå hadde jeg jo rett da, TS har korona med akkurat samme symptomer som meg som er i isolasjon så jeg synes ikke påstanden min var så «out there». Det er ikke så imponerende å ha rett i en påstand hvor svaret er 50/50. Du kan fortsatt ikke si "har" før man har et testresultat. Jeg kan ikke si til en venninne at "du er ikke gravid", for det vet jeg ikke før hun tar en graviditetstest, for frem til da så kan hun faktisk være gravid eller ikke være gravid. Poenget er at du har ingen grunnlag til å komme med slike påstander, og må derfor bruke ord som "kan ha", "kan være" og "kanskje det er" fremfor "du har".
Anbefalte innlegg