Trimsi Skrevet 30. januar 2022 #21 Skrevet 30. januar 2022 (endret) Ulrikke skrev (2 timer siden): Opplevde det samme med 16-åringen. Dårlig form, forkjølelse, hodepine, på febergrensa og ekstremt slapp. 18 av 30 i klassen testet positivt, samt flere i andre klasser som hun er nærkontakt med (klemmer, sitter tett inntil osv). Alt av tester har vært negative. Kan ikke skjønne hva annet hun har hatt, hun var ingen andre steder fra onsdag forrige uke og til helgen enn på skolen og hjemme (hun var hjemme mandag og tirsdag), og lørdag begynte de positive testene å renne inn. Faren og jeg, med tre vaksinedoser, har ikke blitt syke av hva hun nå hadde.... Hører om flere som opplever dette nå, som ikke har vært i kontakt med NOEN andre enn dem som er syke, men allikevel tester negativt til tross for symptomer. Synes det er rart, men kan jo ikke bevise på noe vis at det er korona heller... Har hun fått tatt en PCR test? De et mye mer sensitive enn hjemmetestene. Men det går jo en del influensa rundt nå. Den har økt noe den siste uka. Hun kan jo evt ha plukket opp det fra skolen? Endret 30. januar 2022 av Trimsi skrivefeil
Ulrikke Skrevet 31. januar 2022 #22 Skrevet 31. januar 2022 Trimsi skrev (7 timer siden): Har hun fått tatt en PCR test? De et mye mer sensitive enn hjemmetestene. Men det går jo en del influensa rundt nå. Den har økt noe den siste uka. Hun kan jo evt ha plukket opp det fra skolen? Ja, pcr var også negativ. Skjønner jo at det logiske er at hun kan ha plukket opp noe annet, er bare så merkelig da alle rundt henne har testet positivt, og hun ikke har vært noe annet sted (verken kollektivtransport, butikk eller noe), pluss at hun ikke var influensasyk slik jeg husker en skikkelig influensa, hun var "bare" forkjølet med en dose ekstra slapphet..... Hun har to doser, den siste satt i høst, som de aller fleste av dem som nå var smittet. Far og jeg har tre doser, min satt 2,5 uke før hun ble syk, og vi ble ikke smittet. Jeg klemte henne, for eksempel. Men det blir bare spekulasjoner, selvfølgelig. Det kan hende at evt forkjølelsesviruset hun hadde ikke bet på oss. Aner ikke altså, men det er flere rundt om som ikke synes testsvarene er logisk.... Samtidig bør man jo stole på pcr, i det minste.
Nymphadora Skrevet 31. januar 2022 #23 Skrevet 31. januar 2022 Tok ca en uke med tester for meg før de slå ut positivt. Familien fikk utlevert hurtigtester fra kommunen av annet merke for testing. Jeg testet en av disse et par dager ettee for å se om det er noen forskjell, og den var negativ. Så man kan nok ikke akkurat stole helt på hurtigtestene.
rebella81 Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #24 Skrevet 31. januar 2022 ...og i dag morges var den positiv...😅
Trimsi Skrevet 31. januar 2022 #25 Skrevet 31. januar 2022 rebella81 skrev (3 timer siden): ...og i dag morges var den positiv...😅 Uff, det er som man ofte får høre, det kan ta lang tid😆 Fortsatt god bedring til henne! 1
Anbefalte innlegg