rebella81 Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 (endret) Datteren min fikk positiv test på tirsdag, sønnen min på onsdag, mannen min på fredag, altså svaaaak strek/skygge. Alle har hatt eller har feber, hoste, hodepine. Også jeg. Vi har alle vært isolerte sammen, gått oppi hverandre, sammen på stua, jeg tok feil av datteren min sitt glass og drakk uforvarende av det, osv. Med andre ord har vi ikke holdt meteren. På fredag tok mannen min og jeg pcr. Han var ganske ok form da, jeg har følt meg dårlig hele uka. Testene fikk vi svar på i går, han positiv, jeg negativ. Han ble dårlig med symptomer lørdag morgen. I natt våknet jeg kl 0330 og frøs som besatt, lå med ullgenser under to dyner og hutra. Vondt i halsen og hoste. Tar hurtigtest nå og den er fader meg negativ? Hvordan går det an egentlig? Hva er oddsen for at jeg skal ha et ANNET forkjølelsesvirus når de andre tre har korona, med de samme symptomer,? Skjønner null. Endret 30. januar 2022 av rebella81
Elumi Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Test flere ganger, ta helst en ny pcr. Mange får falskt negativ. 2
Jojoen Skrevet 30. januar 2022 #3 Skrevet 30. januar 2022 Samme her. Samboer har vært smitta og i går fikk jeg vondt i halsen, hodepine og feberfølelse i kroppen. Har tatt flere tester, og alle er negative. Jeg har vært i karantene og omtrent ikke møtt andre mennesker den siste uka, så jeg skjønner ikke hvor jeg skulle plukket opp et annet virus nå
Snabeltann Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 Her går det en skikkelig ram influensa også. De som har fått den har vært mer syk enn de som har hatt corona. Please hold deg hjemme til du er frisk, selv om det ikke er korona!
rebella81 Skrevet 30. januar 2022 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2022 Ja, bare begriper ikke hvordan jeg har klart å dratt på meg en influensa nå, i.o.m at jeg bare har vært med familien min og gått oppi denne smittegjørma med covid. Merkelig. Nøyaktig samme symptomer har vi og...
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 Ta ny pcr, du har nok fått falsk negativ test.
Blueblizz Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 Tester du langt nok opp i nesa da? Og i hals? Jeg hadde 3 positive hurtigtester, men negativt pcr 😅 dro og testet meg igjen med en gang jeg fikk svaret (samme dag), den var positiv. 1
Gjest ATLAS6 Skrevet 30. januar 2022 #8 Skrevet 30. januar 2022 Blir like forbausa hver gang jeg leser en slik tråd. Hvordan kan dere ikke ha fått med dere at hurtigtestene er mindre sensitive enn PCR og at det er mulig å teste seg for tidlig? Ta en ny hurtigtest eller PCR i morgen.
Jolanda Skrevet 30. januar 2022 #9 Skrevet 30. januar 2022 ATLAS6 skrev (Akkurat nå): Blir like forbausa hver gang jeg leser en slik tråd. Hvordan kan dere ikke ha fått med dere at hurtigtestene er mindre sensitive enn PCR og at det er mulig å teste seg for tidlig? Ta en ny hurtigtest eller PCR i morgen. TS har jo tatt PCR. 1
Gjest ATLAS6 Skrevet 30. januar 2022 #10 Skrevet 30. januar 2022 Jolanda skrev (Akkurat nå): TS har jo tatt PCR. Som kan være tatt for tidlig. Det er derfor mulig at den var negativ på fredag men kan ha vært positiv om hun testet seg i går eller i dag.
Momma Skrevet 30. januar 2022 #11 Skrevet 30. januar 2022 Testet de i både hals og nese da du tok PCR?
rebella81 Skrevet 30. januar 2022 Forfatter #12 Skrevet 30. januar 2022 ATLAS6 skrev (7 minutter siden): Blir like forbausa hver gang jeg leser en slik tråd. Hvordan kan dere ikke ha fått med dere at hurtigtestene er mindre sensitive enn PCR og at det er mulig å teste seg for tidlig? Ta en ny hurtigtest eller PCR i morgen. Men nå har jeg testa hver dag i ei uke. Blendahvitt. Testa i halsen og, og lest bruksanvisningen nøye. Er jeg som har testa resten av familien med positive svar, så jeg gjør det nok rett. Ungene ville ha klem, vi sitter tett i stua, jeg og mannen ligger i samme seng, osv. Hadde jeg vært helt frisk og symptomfri nå må det jo være slik at covid ikke biter på meg. Men jeg føler meg skikkelig dårlig, samme symptomer som de andre. Er så snålt at det aldri skal slå ut på meg, ville jo ha trodd at både mannen og jeg hadde blitt syke samtidig. Men min pcr tatt fredag var negativ, hans positiv. Symptomene har jo kommet for fullt omtrent samtidig, han et lite døgn før meg. Jeg var på jobb forrige mandag, vært hjemme siden tirsdag da datteren min fikk positiv test. Må evt ha blitt smitta av et eller annet der da, som slår ut nå nesten ei uke etter? Vi bruker munnbind på jobb, så det gir ingen mening. Tok det for gitt å bli smitta av ungene nå når vi har vært hjemme slik som mannen har blitt. Greit å bli ferdig, liksom. Men nei, negative tester og feber og sår hals.
rebella81 Skrevet 30. januar 2022 Forfatter #13 Skrevet 30. januar 2022 Momma skrev (16 minutter siden): Testet de i både hals og nese da du tok PCR? Ja, begge deler.
Gjest ATLAS6 Skrevet 30. januar 2022 #14 Skrevet 30. januar 2022 rebella81 skrev (1 minutt siden): Men nå har jeg testa hver dag i ei uke. Blendahvitt. Testa i halsen og, og lest bruksanvisningen nøye. Er jeg som har testa resten av familien med positive svar, så jeg gjør det nok rett. Ungene ville ha klem, vi sitter tett i stua, jeg og mannen ligger i samme seng, osv. Hadde jeg vært helt frisk og symptomfri nå må det jo være slik at covid ikke biter på meg. Men jeg føler meg skikkelig dårlig, samme symptomer som de andre. Er så snålt at det aldri skal slå ut på meg, ville jo ha trodd at både mannen og jeg hadde blitt syke samtidig. Men min pcr tatt fredag var negativ, hans positiv. Symptomene har jo kommet for fullt omtrent samtidig, han et lite døgn før meg. Jeg var på jobb forrige mandag, vært hjemme siden tirsdag da datteren min fikk positiv test. Må evt ha blitt smitta av et eller annet der da, som slår ut nå nesten ei uke etter? Vi bruker munnbind på jobb, så det gir ingen mening. Tok det for gitt å bli smitta av ungene nå når vi har vært hjemme slik som mannen har blitt. Greit å bli ferdig, liksom. Men nei, negative tester og feber og sår hals. Som sagt: du har nok testa deg for tidlig. Det tar tid før virusmengden bygger seg opp til et testbart nivå. Du kan ha en lav virusmengde som ikke slo ut på PCR fordi nivået var for lavt, men i dag eller i morgen vil slå ut positivt. Hurtigtestene er mindre sensitive. Et døgn i forskjell på symptomer er vesentlig, og veldig stor variable når testen blir positivt.
Jordbæra Skrevet 30. januar 2022 #15 Skrevet 30. januar 2022 rebella81 skrev (45 minutter siden): Datteren min fikk positiv test på tirsdag, sønnen min på onsdag, mannen min på fredag, altså svaaaak strek/skygge. Alle har hatt eller har feber, hoste, hodepine. Også jeg. Vi har alle vært isolerte sammen, gått oppi hverandre, sammen på stua, jeg tok feil av datteren min sitt glass og drakk uforvarende av det, osv. Med andre ord har vi ikke holdt meteren. På fredag tok mannen min og jeg pcr. Han var ganske ok form da, jeg har følt meg dårlig hele uka. Testene fikk vi svar på i går, han positiv, jeg negativ. Han ble dårlig med symptomer lørdag morgen. I natt våknet jeg kl 0330 og frøs som besatt, lå med ullgenser under to dyner og hutra. Vondt i halsen og hoste. Tar hurtigtest nå og den er fader meg negativ? Hvordan går det an egentlig? Hva er oddsen for at jeg skal ha et ANNET forkjølelsesvirus når de andre tre har korona, med de samme symptomer,? Skjønner null. Vet om flere i din situasjon. Men se igjen etter 3 dager om du får positiv
rebella81 Skrevet 30. januar 2022 Forfatter #16 Skrevet 30. januar 2022 ATLAS6 skrev (Akkurat nå): Som sagt: du har nok testa deg for tidlig. Det tar tid før virusmengden bygger seg opp til et testbart nivå. Du kan ha en lav virusmengde som ikke slo ut på PCR fordi nivået var for lavt, men i dag eller i morgen vil slå ut positivt. Hurtigtestene er mindre sensitive. Et døgn i forskjell på symptomer er vesentlig, og veldig stor variable når testen blir positivt. Ok, takk for svar 😊
Dyregod Skrevet 30. januar 2022 #17 Skrevet 30. januar 2022 Opplevde noe lignende, men med hurtigtester da. Alle andre i familien fikk positive, jeg følte meg dårlig med kun negative tester. Følte at jeg nesten innbilte meg sykdom 😅 Men jeg fikk positiv pcr da. Men du bør nok ta en ny pcr, for noen tar det tid å få positiv. God bedring. 1
Endlessly Skrevet 30. januar 2022 #18 Skrevet 30. januar 2022 Kan det hende dere har vært uheldige og fått både influensa (eller annet forkjølelsesvirus) og covid i hus samtidig? Og du bare har influensa? Er jo ikke uvanlig at noen i husstanden slipper unna covid.
Ugle83 Skrevet 30. januar 2022 #19 Skrevet 30. januar 2022 I min familie fikk barna på 9 mnd og 4 år feber, dyp stygg hoste og litt snørr. Det er påvist korona i basen i barnehagen. Men jeg klarte aldri å påvise korona med hverken hurtigtest eller PCR (på 4 åringen). De fikk bare testet i nesen. Jeg fikk veldig vondt i halsen selv og testet meg med hurtigtest i halsen før nesen, og jeg fikk positiv. Siden jeg har tre doser vaksine skal jeg derfor ikke ta bekreftende PCR. Jeg er helt sikker på at jeg og baby ble smittet av 4-åringen fra de i barnehagen. Men de fikk ikke påvist korona. Det må være store mørketall og mange negative tester på folk som egentlig har korona.
Ulrikke Skrevet 30. januar 2022 #20 Skrevet 30. januar 2022 Opplevde det samme med 16-åringen. Dårlig form, forkjølelse, hodepine, på febergrensa og ekstremt slapp. 18 av 30 i klassen testet positivt, samt flere i andre klasser som hun er nærkontakt med (klemmer, sitter tett inntil osv). Alt av tester har vært negative. Kan ikke skjønne hva annet hun har hatt, hun var ingen andre steder fra onsdag forrige uke og til helgen enn på skolen og hjemme (hun var hjemme mandag og tirsdag), og lørdag begynte de positive testene å renne inn. Faren og jeg, med tre vaksinedoser, har ikke blitt syke av hva hun nå hadde.... Hører om flere som opplever dette nå, som ikke har vært i kontakt med NOEN andre enn dem som er syke, men allikevel tester negativt til tross for symptomer. Synes det er rart, men kan jo ikke bevise på noe vis at det er korona heller...
Anbefalte innlegg