Gå til innhold

Tørketrommel sliter klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (21 timer siden):

Når man tørker klær på snor i timesvis og vinden tar tak, så forsvinner det også lo fra tøyet,
men man legger jo ikke merke til det når man ikke ser det i en oppsamler. Logisk. :) 

Det er mulig at det blir mere lo i tørketrommel, men det er prisen for å ville ha alt tørt om 1,5 time. 
Jeg bruker min med største fornøyelse og er superglad for at jeg kjøpte en gang i tiden. 

For meg er det motsatt.

Tørketrommelen min bruker 2,5 time for å få en vask skaptørr, og nesten 3 timer for å få det helt tørt, det synes jeg er alt for lang tid.
Derfor henger jeg opp klærne på snoren, setter på avfukter og vifte hvis jeg henger dem opp innendørs, og klærne er tørre på halvparten av tiden tørketrommelen min bruker. 
Når neste runde med vask er klar til å henges opp er forrige runde klar til å tas ned, og legges på plass.  :)

Anonymkode: d9555...e87

• Nyttig 1
Skrevet

Sluttet med trommel for mange år siden pga slitasje på klær. Byttet til tørkeskap. Veldig praktisk, og kan brukes til mer enn en trommel. Tørker våte sko og våte uteklær i det. Anbefales 🙂

Anonymkode: ad205...7e1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sluttet med trommel for mange år siden pga slitasje på klær. Byttet til tørkeskap. Veldig praktisk, og kan brukes til mer enn en trommel. Tørker våte sko og våte uteklær i det. Anbefales 🙂

Anonymkode: ad205...7e1

Kan du fortelle om hvilket merke og modell og hvilken pris, og hvor du kjøpte det? ♥️

Anonymkode: 010f3...e30

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg er det motsatt.

Tørketrommelen min bruker 2,5 time for å få en vask skaptørr, og nesten 3 timer for å få det helt tørt, det synes jeg er alt for lang tid.
Derfor henger jeg opp klærne på snoren, setter på avfukter og vifte hvis jeg henger dem opp innendørs, og klærne er tørre på halvparten av tiden tørketrommelen min bruker. 
Når neste runde med vask er klar til å henges opp er forrige runde klar til å tas ned, og legges på plass.  :)

Høres ut som du har utrolig tørr luft hos deg

Anonymkode: 9f16b...8d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Høres ut som du har utrolig tørr luft hos deg

Anonymkode: 9f16b...8d8

Egentlig ikke.

Den relative luftfuktigheten ligger på rundt 30 % inne nå på vinterstid, og som sagt bruker jeg vifte og avfukter hvis jeg tørker på snoren* inne på badet, og da tørker klærne veldg raskt.  :)

PS: jeg tørker på snor innendørs, ikke på stativ.  Kanskje det utgjør en forskjell siden klærne da ikke henger dobbelt, og får mer luft i tørkeperioden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...