Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hender at jeg åpner snapen til kjæresten min og ikke får svart henne før kanskje en halvtime seinere enten fordi jeg driver med et eller annet eller fordi jeg bruker lang tid på å skrive meldinga… Hun har sagt at hun synes jeg kan være ganske treig til å svare, men jeg svarer alltid i løpet av maks en time… Det virker som om hun forventer svar med en gang... Jeg forstår at hun kan bli litt usikker når hun ikke får svar umiddelbart, men hun må jo kunne skjønne at jeg ikke alltid kan svare henne på minuttet… Hva tenker dere? Er det jeg som må skjerpe meg, eller må kjæresten min lære seg å vente?

Anonymkode: 8f12b...b98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en sånn dame selv, det gikk mildt sagt dårlig.

Kan bare anbefale deg å sette hardt mot hardt, enten tåler hun at du ikke svarer med en gang, ellers er det rett ut.

Anonymkode: 53132...5a7

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på om det er i samtaler eller sporadiske meldinger. Hvis hun prøver å få kommunisert frem noe og komme frem til noe, f.eks avtale noe med deg så er det veldig irriterende at det tar 1 time pr mld. Da kan det brått ha gått 6 timer før dere har fått avtalt, når det egentlig kunne tatt 3 minutter. Det er en grunn til at folk velger sms og messenger og IG fremfor brevpost eller brevdue. Hvis det er sånn: Hva skjer? F.eks så er det litt dramatisk å reagere på at du ikke svarer fort, men er det hver eneste gang så er det irriterende. Vent heller med å åpne meldingene til du har tid til å svare med en gang 

Anonymkode: 34cca...67e

• Liker 10
Skrevet

Har jeg tid til å åpne har jeg også tid til å svare. Så forstår jo at hun reagerer. Litt. 

Det sagt, ingen grunn til at hun skal drive og mase om dette. Om det haster å få en avklaring på noe får hun ringe. 

Anonymkode: 21323...9e9

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har jeg tid til å åpne har jeg også tid til å svare.

Noen av oss bruker hodet mellom lesing og svaring, og det tar mer tid enn å lese.

Hvis man ikke trenger å tenke, hvis svaret er gitt på forhånd, så er det vel ingen vits å spørre?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Noen av oss bruker hodet mellom lesing og svaring, og det tar mer tid enn å lese.

Hvis man ikke trenger å tenke, hvis svaret er gitt på forhånd, så er det vel ingen vits å spørre?

Det er Snap. Kan ikke komme på et eneste spørsmål jeg har fått der som krever at jeg bruker mer enn et-par sekunder før jeg har et svar. Men mulig vi bruker det helt ulikt. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er Snap. Kan ikke komme på et eneste spørsmål jeg har fått der som krever at jeg bruker mer enn et-par sekunder før jeg har et svar. Men mulig vi bruker det helt ulikt. 

Jeg har ikke snap. Visste ikke at spørsmålene der er annerledes enn andre spørsmål. Har du et eksempel på et snap-spørsmål?

Skrevet

Hvis du ikke har tid til å svare, så har du ikke tid til å åpne. Saken løst. 

og hvis det er noe du må bruke en time på å skrive så høres det ut som det er et tema som er bedre å ta på telefon. Så ring henne i steden. Hvis du ikke har tid skriv «har ikke tid til å gi deg et skikkelig svar nå, svarer etterpå» 

Anonymkode: 883c8...81f

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan noen av dere komme med et eksempel på et slikt spørsmål?

Er det om å gjøre å svare fortest mulig på snap, litt som på en eksamen eller quiz?

Høres utrolig slitsomt og nedbrytende ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke snap. Visste ikke at spørsmålene der er annerledes enn andre spørsmål. Har du et eksempel på et snap-spørsmål?

Henter fra egen telefon par dager;

Snap: bilde av vin fredag kveld + "hjemme snart❤️?". bilde nevø + "lyst til å treffe meg i morgen, tante? 😘". Svar på min snap med bilde av mat/restaurant: "hvor?"

Msg: (stort sett grupper). "spleise på gave til Hanne?" "skal vi si 200kr/pers?". 

Mld: "Fikk du sett over regnskapet?". "kan vi flytte møtet til i ettermiddag?". "husker du å handle xxx?" "ringer du på igjen ved anledning?" 

Mail: Der ligger tingene jeg virkelig trenger å bruke noen hjerneceller, og innimellom litt tid, på å svare ut

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det om å gjøre å svare fortest mulig på snap, litt som på en eksamen eller quiz?

På ingen måte. 

Ofte ligger snap der i timer før jeg åpner. Snap er primært er ment for lavterskel kommunikasjon, og deling av opplevelser og bilder. Men når jeg først åpner svarer jeg umiddelbart, det tar noen sekunder. Og bildet med spørsmålet forsvinner jo igjen, så lett å glemme om man ikke tar det med en gang. 

Skrevet

På snap er det ikke nødvendigvis spørsmål heller, men kommunikasjon. samtale. Enhver samtale består ikke av bare spørsmål frem og tilbake. 
kan jo være «savner deg, gleder meg til du kommer hjem», «jeg skal lage yndlingsretten din til middag» eller noe slikt og. 

• Liker 1
Skrevet

I hvilken sammenheng er det du ikke svarer? Det er jo ganske relevant. Hvis det er viktige ting du ikke svarer på så kan jeg forstå det. Jeg og kjæresten sender hverandre mange meldinger med totalt unyttig informasjon, da kan det hende at vi ikke svarer hverandre på mange timer. Så det kommer veldig an på situasjonen synes jeg. Og selvfølgelig kommer det også an på når på døgnet det er, hvis man er med venner, på jobb eller holder på med noe annet så synes jeg ikke man kan kreve raskt svar. 

Anonymkode: b6606...417

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Snap: bilde av vin fredag kveld + "hjemme snart❤️?". bilde nevø + "lyst til å treffe meg i morgen, tante? 😘". Svar på min snap med bilde av mat/restaurant: "hvor?"

Msg: (stort sett grupper). "spleise på gave til Hanne?" "skal vi si 200kr/pers?". 

Mld: "Fikk du sett over regnskapet?". "kan vi flytte møtet til i ettermiddag?". "husker du å handle xxx?" "ringer du på igjen ved anledning?" 

Mail: Der ligger tingene jeg virkelig trenger å bruke noen hjerneceller, og innimellom litt tid, på å svare ut

Takk for eksempler.

Det du beskriver der er det jeg må forholde meg til når jeg er på jobb og får penger for det. Har jeg fri så vil jeg slippe å være konstant på alerten. Har sms, men det er også alt. Har verken messenger eller snap eller noen av de andre.

Det er vel kanskje dette som er forskjellen mellom mennesker også, og som gjør oss lite kompatible. Kanskje særlig de av oss som jobber mer å svare folk og hjelpe folk, så oppleves slike ting som å være på jobb. Og det er jo ikke særlig hyggelig når man har fri.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan være litt utålmodig på å få svar selv ,men det holder jeg for meg selv for jeg vet jo at folk kan være opptatt,og selv om det ofte bare tar 2 sekunder å svare så kan det jo være meldinger som gjerne trenger litt mer tid enn det. Så her syns jeg hun bør klare og vente . Kommer jo selvfølgelig litt an på hva det gjelder og,men dagligdagse ting bør kunne vente litt ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

og hvis det er noe du må bruke en time på å skrive så høres det ut som det er et tema som er bedre å ta på telefon. Så ring henne i steden. Hvis du ikke har tid skriv «har ikke tid til å gi deg et skikkelig svar nå, svarer etterpå» 

Enig. I tillegg synes jeg at hvis man virkelig vil, finner man alltid til å svare. Uansett hvor opptatt man er, finner man jo tid til å tisse eller drikke kaffe, så...

TS, min eks sa også at jeg forventet svar «med en gang». Sannheten er at han ikke svarte på 5-6 timer, eller bare ignorerte meldingen. For meg var det ganske klart at jeg ikke var viktig nok. 

Anonymkode: 20f62...834

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for eksempler.

Det du beskriver der er det jeg må forholde meg til når jeg er på jobb og får penger for det. Har jeg fri så vil jeg slippe å være konstant på alerten. Har sms, men det er også alt. Har verken messenger eller snap eller noen av de andre.

Det er vel kanskje dette som er forskjellen mellom mennesker også, og som gjør oss lite kompatible. Kanskje særlig de av oss som jobber mer å svare folk og hjelpe folk, så oppleves slike ting som å være på jobb. Og det er jo ikke særlig hyggelig når man har fri.

Man kan ha det, uten push. 

Telefon og melding kommer på skjermen. Men for mail, snap, messenger, og et-par andre ting, kommer det bare et lite symbol ved app på at det er noe der. Står blant annet 3 på snap nå hos meg, og 1 på messenger. Og 34 på mail, da jeg ikke sjekker gjennom helgen. 

Og jeg oppfatter verken diskusjon rundt hva venninne skal få i 40-årsgave, søte bilder av nevø, eller bilde av et glass vin fra mannen, som "jobb" :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hva tenker dere? Er det jeg som må skjerpe meg, eller må kjæresten min lære seg å vente?

Anonymkode: 8f12b...b98

Hun må lære seg å vente. Det finnes viktigere ting i livet enn snap. Men det kommer an på hva meldingene gjelder. Er det bare snikksnakk så får hun vente til det passer å svare, men er det noe viktig så bør du gi et kjapt svar med en gang. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hun virker litt uselvstendig på en måte...Kan ikke bestemme noe selv. Akkurat denne delen ville irritert meg, ikke antall meldinger. 

Anonymkode: 20f62...834

Skrevet

Man kan ha det, uten push. 

Telefon og melding kommer på skjermen. Men for mail, snap, messenger, og et-par andre ting, kommer det bare et lite symbol ved app på at det er noe der. Står blant annet 3 på snap nå hos meg, og 1 på messenger. Og 34 på mail, da jeg ikke sjekker gjennom helgen. 

Og jeg oppfatter verken diskusjon rundt hva venninne skal få i 40-årsgave, søte bilder av nevø, eller bilde av et glass vin fra mannen, som "jobb" :)

Nei, som sagt, vi er forskjellige.

For meg hadde dette vært totalt uaktuelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...