Gå til innhold

Treningsdagbok for 17.11

17.11

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Lunalu said:

Tenkte jeg skulle ta en treningsøkt i dag, men dørstokkemila er så laaang🙄 Sitter og ser på vm friidrett og håper det skal gi inspirasjon....😅😅

Haha, litt deilig å se andre slite da 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha fått tips i en tråd på forumet i går, tenker jeg at jeg skal lage denne pastasalaten i dag. Jeg trenger noe sunt og enkelt jeg kan ta med meg som lunsj når jeg begynner i jobb, og håper dette kan fungere for meg. Så det blir dagens mål: Pastasalat.

Ellers fikk jeg trent i dag, og det var deilig! Hopper over overkroppsøkten siden skuldrene fortsatt krangler litt, men underkropp gikk veldig bra :) 

Dagens treningsøkt:

Generell oppvarming:
Vipp og stram x 30
Liggende benhev bøyd x 15
Liggende benhev rett x 15

Dynamisk oppvarming: 
Squat med rotasjon x 10
Lavt utfall med rotasjon x 15
Hoftesirkler x 15 hver side

Underkropp, økt 1:
Brannhydrant 3 x 12
Donkey-kicks 3 x 12
Benhev, strake 3 x 12

Ettbens hip-thrust 3 x 12
Knebøy 3 x 12
Markløft 3 x 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble treningsfri i går, og det tror jeg at jeg hadde veldig godt av, for i dag er skuldrene og nakken helt fine igjen!

Dagens treningsøkt. 

Generell oppvarming;
Skuldersirkler x 30 på hver side
Slenge armer fra side til side x 30 på hver side
Hånd til tå x 30 på hver side

Dynamisk oppvarming: 
Skulder dislokasjon x 15
Knestående diagonalløft 2 x 15 på hver side
Siderotasjon, liggende x 6

Overkropp, økt 1: 
Bicep curl 3 x 12
Militærpress 3 x 12
Butterfly 3 x 12

Kick-backs 3 x 12
Fremløft 3 x 12
Stående roing 3 x 12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tacofredag! Jeg har hatt en bra uke, holdt meg unna både rødvin og smågodt, så i kveld blir det begge deler 😁

Dagens treningsøkt: 

Generell oppvarming:
Vipp og stram x 30
Liggende benhev bøyd 2 x 15 på hver side
Liggende benhev rett 2 x 15 på hver side

Dynamisk oppvarming: 
Squat med rotasjon 2 x 5
Lavt utfall med rotasjon x 15
Hoftesirkler x 15 hver vei

Underkropp, økt 2:
Donkey-kicks 3 x 12
Crabwalk 3 x 12

Utfall 3 x 12 hver side
Sumo-knebøy 3 x 12
Hip-thrust 3 x 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det ikke vin, bare smågodt! Det var først og fremst fordi samboeren min ble skikkelig travel, så han rakk ikke å kjøre til Vinmonopolet. Etter rettere sagt, han kunne rukket det, men jeg ba han om å ikke stresse med det. Og sånn ble det en alkoholfri fredag på meg :) Samboeren min dro for å grille og drikke med noen venner, men jeg hadde pms (og uansett ikke lyst til å bli med) så jeg ble hjemme og slappet av med hunden.

I dag er planen å handle inn mat til helgen og litt for neste uke, også håper jeg litt på at vi kommer oss en tur opp i skogen. Får se hvor fyllesjuk samboeren er. Det ble ellers litt surr med treningen denne uka, men nå har jeg i det minste gjennomført alle styrkeøktene, selv om rekkefølgen ble litt rar.

Dagens treningsøkt: 

Generell oppvarming:
Skuldersirkler x 30 på hver side
Slenge armer fra side til side x 30 på hver side
Hånd til tå x 30 på hver side

Dynamisk oppvarming: 
Skulder dislokasjon x 15
Knestående diagonalløft x 15 på hver side
Siderotasjon, liggende x 4 på hver side, hold fem sekunder

Overkropp, økt 2:
Hofteløft 3 x 12
Supermann 3 x 12

Side-crunch 3 x 12
Båten 3 x 12

Push-ups 2 x 6
Dips 2 x 12

Avsluttet med 5 minutter meditasjon. 

Endret av 17.11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble rart, jeg bare gråter uten at jeg helt vet hvorfor, men det er vel kanskje fordi jeg er på feil sted i livet. Også begynner jeg i ny jobb i morgen, og det stresser meg nok en del selv om jeg tror jeg ikke tenker så mye på det. Ellers går det litt i rykk og napp, litt flink, men mye unnasluntring. På den positive siden har jeg ikke drukket alkohol hele uken. Det har blitt annen rus, greit nok, så jeg har fått lite ut av kveldene, men jeg vil fortsatt klappe meg selv på skulderen for å ha hatt en slags hvit uke.

OPPSUMMERING AV UKE 29

• Mental trening: 1 
  • Yoga: 1
  • Styrketrening: 4 
  • Cardio: 0

• Søvn i snitt: 5,5 timer (så jeg er på vei nedover av en eller annen grunn)

• PAI: 80

MÅL FRA FORRIGE UKE OVERFØRES TIL NESTE UKE:

• Gjør yoga 3 ganger 
  • Finn cardioøkt nummer 2
  • Få PAI stabilt over 100
Endret av 17.11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen timer siden du skrev innlegget, så håper dagen ble bedre etterhvert🥰 Lykke til på ny jobb i morgen😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Alt stoppet litt opp. Ny jobb er fint, men også stress. Ferieturen ble nesten bare stress, og jeg vet fortsatt ikke helt hva jeg skal gjøre med det som skjedde med den og hvordan samboeren min var. Pappa ble akkurat lagt inn på sykehus igjen og ligger kanskje for døden. Jeg er så utrolig tom. Jeg har fått henvisning til DPS og fått innpass, men selv om jeg har fått brev om at jeg skal få time i starten av august så hører jeg aldri noe mer. Føler jeg bare går på tomgang og automatikk. Alt i livet mitt er punkter på en liste, det er ingen følelser involvert, ingen motivasjon. 

Men jeg kan ikke la alt kollapse av den grunn. Jeg kan ikke gå tilbake til rus hele tiden. 

I dag skal jeg prøve å rett og slett forberede meg til neste uke. Tilrettelegge for at mandag kan bli en rusfri, normal dag der jeg følger rutinene og fyller dagen med sunne ting som gjør meg godt. Jeg har laget et rimelig omfattende regime som på den ene siden kan virke i overkant manisk, men som på den andre siden virkelig kan få livet mitt på rett spor om jeg bare klarer å følge det. Kanskje jeg poster mandag her i morgen, sammen med den første treningsøkten i august. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPSUMMERING AV UKE 33

• Mental trening: 0
  • Yoga: 0
  • Styrketrening: 0
  • Cardio: 0

• Søvn i snitt: 5,4 timer

• PAI: 48

MÅL FOR NESTE UKE:

• Trene to økter med styrke
  • Legge meg før klokken 23 hver dag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk faktisk veldig greit å trene i dag. Motivasjonen var ikke helt på topp, men nå som jeg er ferdig så angrer jeg definitivt ikke.

Dagens treningsøkt: 

Generell oppvarming;
Skuldersirkler x 15 på hver side
Slenge armer fra side til side x 15 på hver side
Hånd til tå x 315 på hver side

Dynamisk oppvarming: 
Skulder dislokasjon x 15
Knestående diagonalløft x 15 på hver side

Overkropp, økt 1: 
Bicep curl 3 x 12
Militærpress 3 x 12
Butterfly 3 x 12

Kick-backs 3 x 12
Fremløft med diagonal 3 x 12
Stående roing 3 x 12

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Treningsdagboka har definitivt ligget brakk en stund, men jeg har faktisk trent selv om jeg ikke har skrevet det. Riktignok har det ikke vært like mye som jeg skulle ønske, men et par ganger i uka har jeg fått til.

I går fikk jeg ikke til å trene, selv om mandager pleier å være en bra dag. Samboeren min stod opp samtidig som meg, og da falt jeg helt ut av rutinen min. Det er noe utrolig deilig med å stå opp og være alene i et par timer, gjøre rutiner, krysse av lister, ingen som spør hvorfor, hvordan, hva gjør du nå, bare meg (og hunden).

For å bøte litt på det så tok jeg like gjerne å slo sammen mandagsøkta med tirsdagsøkta:

Overkropp:

Bicep curl                             4 x 12

Militærpress                      4 x 12

Butterfly                              4 x 12

Kick-backs                           4 x 12

Frem/sideløft                    4 x 12

Sående roing                      4 x 12

Underkropp:

Brannhydrant                    3 x 12

Donkey-kicks                     3 x 12

Ettbens hipthrust             3 x 12

Knebøy                                3 x 12

Markløft                              3 x 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt det viktigste at du faktisk har trent, ikke at du har skrevet her 👏 Og så to ganger i uken da - wow - det er jo kjempebra!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag - Overkropp:

Bicep curl                             4 x 12

Militærpress                      4 x 12

Butterfly                              4 x 12

Kick-backs                           4 x 12

Frem/sideløft                    4 x 12

Sående roing                      4 x 12

Tirsdag - Underkropp:

Brannhydrant                    3 x 12

Donkey-kicks                     3 x 12

Ettbens hipthrust             3 x 12

Knebøy                                3 x 12

Markløft                              3 x 12

Dette er bra greier, men dette er de to øktene jeg "alltid" klarer. Utfordringen ligger i å få dette til å vare ut uken. 

Onsdag er egentlig cardio-dag, men det gjør jeg aldri. Hater cardio. Men det er vel viktig nok å gjøre det, så jeg må se om jeg finner en video eller noe jeg kan følge. 

Vurderer også om jeg skal melde meg inn på treningssenter igjen. Savner å gjøre yoga i grupper. Det kommer til å ta litt tid med reisevei og sånn, men trening er også noe som holder meg unna dissosiering og usunne mestringsstrategier hjemme, så det kan være et det er bedre å bruke tid på buss og venting, enn å sitte hjemme i sofaen og la livet flyte forbi, vente på at jeg kan sove. Venting er det uansett, på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp meldt meg inn i treningssenter - igjen. Har vurdert det leeenge, og nå gjorde jeg endelig det. Føles bra å være i gang! Skjønner reiseveien holder deg litt tilbake, men om du finner en lydbok eller podcast å ha på øret så går kanskje tiden raskere og føler 'mer verdt det'? Er i alle fall mye bedre enn sofaen og kjøleskapet hjemme ja :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Amatariel said:

Jeg har nettopp meldt meg inn i treningssenter - igjen. Har vurdert det leeenge, og nå gjorde jeg endelig det. Føles bra å være i gang! Skjønner reiseveien holder deg litt tilbake, men om du finner en lydbok eller podcast å ha på øret så går kanskje tiden raskere og føler 'mer verdt det'? Er i alle fall mye bedre enn sofaen og kjøleskapet hjemme ja :nikke:

Jeg liker egentlig å ta buss, syns det er fint. Tenker vel mer på at jeg ikke bruker nok tid hjemme med samboeren min, og at jeg får litt dårlig samvittighet på grunn av det. Noe som er utrolig teit, jeg burde bare følge behovene mine innen rimeligheten grenser. At jeg drar og trener et par-tre kvelder i uken er på en måte et minimum av hva som burde være greit å tillate seg. Og nå høres det ut som samboeren min er superkontrollerende, men han har helt sikkert ingenting i mot at jeg drar og trener. Det sitter bare i hodet mitt.  

Men ja, du har rett, det er bedre å komme seg ut. Jeg skal sjekke timeplanen til treningsenteret i dag, og se om jeg får laget meg en plan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
17.11 skrev (8 minutter siden):

Tenker vel mer på at jeg ikke bruker nok tid hjemme med samboeren min, og at jeg får litt dårlig samvittighet på grunn av det. Noe som er utrolig teit, jeg burde bare følge behovene mine innen rimeligheten grenser.

Skjønner den altså. Men trening er jo ikke hver kveld, så da kan man heller ha ekstra kjærestetid de kveldene man ikke trener. Og om din er som min så setter han kanskje pris på litt alenetid hjemme også 🤗 (selv om de nødvendigvis ikke sier det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Amatariel said:

Skjønner den altså. Men trening er jo ikke hver kveld, så da kan man heller ha ekstra kjærestetid de kveldene man ikke trener. Og om din er som min så setter han kanskje pris på litt alenetid hjemme også 🤗 (selv om de nødvendigvis ikke sier det)

Ja, det er et godt poeng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag - Overkropp:

Bicep curl                             4 x 12

Militærpress                      4 x 12

Butterfly                              4 x 12

Kick-backs                           4 x 12

Frem/sideløft                    4 x 12

Sående roing                      4 x 12

Samme gamle rutinen i dag, men det var deilig. Nå har jeg også meldt meg inn på treningssenter. Jeg trenger noe som får dagene til å gå uten dissosiering i rus og søvn, så hvorfor ikke ta buss til og fra trening. Planen nå er rett og slett å la meg rive med litt i OCD-trening.

image.jpeg.421ab4d84117f914e9f3bfb7809aea39.jpeg

Gult er hjemmetrening på morgen, grønn er ut på tur med hunden (jeg er en av to mennesker som lufter, så hun er ute mer en dette på hverdager) og orange er treningssenter. Det som er satt i parentes avventer jeg litt, da hovedsaken her egentlig er at jeg skal 1. Komme i gang med yoga, og 2. Komme meg ut av huset. Jeg må prøve å ikke bite over for mye på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...