Gå til innhold

Treningsdagbok for 17.11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før var jeg mye mer glad i å trene underkropp enn overkropp, men på et eller annet tidspunkt så bare snudde det helt. Nå syns jeg underkropp er kjedeligere. Vet ikke om det er øvelsene jeg ikke liker eller hva det er, kanskje det bare er naturlig variasjon. I alle tilfeller er det litt dørstokkmil i dag, men det er bare å følge planen uten å tenke for mye.

Generell oppvarming:
Vipp og stram x 30
Liggende benhev bøyd x 15
Liggende benhev rett x 15

Dynamisk oppvarming: 
Squat med rotasjon x 10
Lavt utfall med rotasjon x 15
Hoftesirkler x 15 hver side

Underkropp, økt 1:
Brannhydrant 2 x 12
Tåhev 2 x 12

Ettbens hip-thrust 2 x 12
Knebøy 2 x 12
Markløft 2 x 12

Alt i alt en bra økt, og jeg er glad jeg gjennomførte. I morgen skal jeg prøve å ta en cardioøkt hjemme på kjøkkenet, så i dag må jeg se om jeg finner en egnet youtube-video eller noe. Ellers er det ukeshandel som står på planen, og kanskje en tur innom Ikea for å kjøpe stekepanne.

Skrevet

I går var treningsfri, selv om planen egentlig var cardio. Mye av grunnen til det var at jeg har hatt økende smerter i en visdomstann som er på vei ut (min siste!), så det ble mye sofasitting og smertestillende i går. 

I dag har jeg ikke lyst, og jeg har lyst til å bruke visdomstanna som unnskyldning, men det er egentlig ikke så vondt i dag, så det er bare å hive seg i gang.

Generell oppvarming:
Skuldersirkler x 30 på hver side
Slenge armer fra side til side x 30 på hver side
Hånd til tå x 30 på hver side

Dynamisk oppvarming: 
Skulder dislokasjon x 15
Knestående diagonalløft x 15 på hver side
Siderotasjon, liggende x 4 på hver side, hold fem sekunder

Overkropp, økt 2:
Hofteløft 2 x 12
Supermann 2 x 12

Side-crunch 2 x 12
Båten 2 x 12

Push-ups x 12
Dips 2 x 12

Skrevet

Litt travel start på dagen i dag, men trening ble det!

Generell oppvarming:
Vipp og stram x 30
Liggende benhev bøyd x 15 på hver side
Liggende benhev rett x 15 på hver side

Dynamisk oppvarming: 
Squat med rotasjon x 15
Hoftesirkler x 15 hver vei

Underkropp, økt 2:
Donkey-kicks 2 x 12
Crabwalk 2 x 12

Utfall 2 x 12 hver side
Sumo-knebøy 2 x 12
Hip-thrust 2 x 32

Skrevet

Glemte å oppsummere uka i går, så da gjør jeg det før jeg setter i gang med dagens treningsøkt. Enn så lenge er det fortsatt bare styrkeøktene jeg egentlig har fått en rutine på, så dette kan virke litt meningsløst. Men jeg tror det kan være en fin øvelse for meg selv for å bli bevisst på hva målene mine egentlig er. 

OPPSUMMERING AV UKE 27

• Mental trening: 0 økter
  • Yoga: 0 økter
  • Styrketrening: 4 økter
  • Cardio: 0 økter

• Søvn i snitt: 5,4 timer per natt

MÅL FOR NESTE UKE

• Laste ned ny PAI-app og komme i gang med dette
  • FINNE EN CARDIOØKT (helst 2)
Skrevet

Dagens treningsøkt. 

Generell oppvarming;
Skuldersirkler x 30 på hver side
Slenge armer fra side til side x 30 på hver side

Dynamisk oppvarming: 
Skulder dislokasjon x 15
Knestående diagonalløft 2 x 15 på hver side
Siderotasjon, liggende x 6

Overkropp, økt 1: 
Bicep curl 3 x 12
Militærpress 3 x 12
Butterfly 3 x 12

Kick-backs 3 x 12
Fremløft 3 x 12
Stående roing 3 x 12

• Liker 1
Skrevet

Så flink du er med treningen! Håper jeg har viljestyrke til å begynne i det små igjen. Ble 0 trening i syden, men var heldigvis et lite stykke å gå til stranden…🤭

• Hjerte 1
Skrevet
19 hours ago, Lunalu said:

Så flink du er med treningen! Håper jeg har viljestyrke til å begynne i det små igjen. Ble 0 trening i syden, men var heldigvis et lite stykke å gå til stranden…🤭

Haha, litt er bedre enn ingenting! Er det ferie så syns jeg man kan ta treningsfri med god samvittighet ☀️

Skrevet (endret)

Øktene mine endrer seg litt underveis merker jeg, og jeg lar det bare skje. Øvelser som jeg syns er kjedelige eller som det kjennes ut som jeg får lite ut av fjerner jeg, g gjør heller flere repetisjoner av de øvelsene jeg faktisk liker.

Generell oppvarming:
Vipp og stram x 30
Liggende benhev bøyd 2 x 15 på hver side
Liggende benhev rett 2 x 15 på hver side

Dynamisk oppvarming: 
Squat med rotasjon x 10

Underkropp, økt 1:
Brannhydrant 3 x 12 på hver side
Ettbens hip-thrust 3 x 12 på hver side

Knebøy 3 x 12
Markløft 3 x 12

Endret av 17.11
  • Liker 1
Skrevet

Denne uken har ikke vært så bra. Jeg har vært alene hjemme, og hver gang jeg er alene hjemme har alt en tendens til å rase sammen. Første dagen går som regel bra, men etter det har jeg på en måte ikke boevne. Vet ikke helt hva som skjer... Men i dag skal jeg prøve å ta meg sammen, kanskje legge meg å sove uten hjelpemidler til og med, det er i alle fall lov å håpe. I morgen skal jeg prøve å ta tiden når jeg gjør min faste morgenrutine, for å se om jeg rekker å gjøre den før jobb når jeg begynner i august. Om jeg så må tidlig opp så er det utrolig deilig å gjøre unna trening før jobb.

OPPSUMMERING AV UKE 27

• Mental trening: 0 økter
  • Yoga: 0 økter
  • Styrketrening: 2 økter
  • Cardio: 0 økter

• Søvn i snitt: 6,2 timer per natt

MÅL FOR NESTE UKE

• Gjennomføre alle styrkeøktene mine...
  • Registrer deg i Memento-appen (PAI)
  • Hjerte 1
Skrevet

Bra treningsøkt i dag! Kjenner jeg er helt nummen i armene, i den grad at det er litt utfordrende å skrive på tastatur nå et par minutter etter økten :ler: I dag skal jeg prøve å ha en bra dag, gjøre sunne og praktiske ting, rett og slett prøve å leve som et normalt menneske selv om jeg er alene hjemme.

Generell oppvarming;

Dynamisk oppvarming: 
Skulder dislokasjon x 15

Overkropp, økt 1: 
Bicep curl 3 x 12
Militærpress 3 x 12
Butterfly 3 x 12

Kick-backs 3 x 12
Fremløft med diagonal 3 x 12
Stående roing 3 x 12

Skrevet

I går ble egentlig en sabla bra dag. Ikke bare trente jeg styrke, jeg fikk også inn en økt med mental trening, pluss en joggetur med bikkja litt senere på dagen, og den regner jeg som cardio selv om den ikke var så lang. 

Det positive med at jeg er hjemme alene er at jeg ikke drikker en eneste dråpe alkohol. Savner det egentlig ikke heller, så akkurat det skal jeg fortsette med når samboeren min kommer hjem. Jeg tror jeg har en tendens til å tenke at det er kjipt av meg å ikke drikke, at middagen blir litt mindre kos uten at begge drikker vin, at jeg er kjedelig og prippen, men det er selvsagt bare tull. Om så er at det blir et stort problem for han at jeg ikke drikker, så får jeg sette det på listen over grunner til at jeg kanskje burde bli singel, og nå følte jeg meg kynisk men sånn er det. Jeg har egentlig en bra dag, jeg lover 😛 

Dagens treningsøkt: 

Generell oppvarming:
Vipp og stram x 30
Liggende benhev bøyd x 15
Liggende benhev rett x 15

Dynamisk oppvarming: 
Squat med rotasjon x 10

Underkropp, økt 1:
Brannhydrant 3 x 12
Donkey-kicks 3 x 12

Ettbens hip-thrust 3 x 12
Knebøy 3 x 12
Markløft 3 x 12

• Liker 1
Skrevet

I går var det treningsfri, samboer kom hjem, og alt i alt var det en fin dag. Jeg liker meg nok kanskje bedre når han ikke er her, men det var likevel godt å se han, og jeg trenger å komme inn i en god spiserutine igjen.

I tillegg til at jeg har trent styrke i dag fikk jeg også inn en økt med mental trening. Fem små minutter. På ingen måte en perfekt økt, men jeg er fornøyd med å gjøre det, også stoler jeg på at det skjer prosesser inni meg litt sånn av seg selv. Kanskje det plutselig løsner en dag. 

Nå skal jeg snart ut på tur med hunden, også er det helgehandel som står for tur. 

Dagens treningsøkt:

Generell oppvarming:
Skuldersirkler x 30 på hver side
Slenge armer fra side til side x 30 på hver side

Dynamisk oppvarming: 
Skulder dislokasjon x 15
Knestående diagonalløft x 15 på hver side
Siderotasjon, liggende x 4 på hver side, hold fem sekunder

Overkropp, økt 2:
Hofteløft 3 x 12
Supermann 3 x 12

Side-crunch 3 x 12
Båten 3 x 12

Push-ups x 12
Dips 2 x 12

Skrevet (endret)

I dag var jeg oppe før klokken 6. Det er bare å bli vant til det, for jeg kommer til å måtte dra til jobb klokken 7, og jeg vil helst få inn min vanlige morgenrutine før den tid, inkludert trening. 

I morgen har jeg planlagt å prøve å jogge med hunden igjen. Selv om hun egentlig er samboeren min sitt ansvar, så merker jeg at jeg har såpass godt av å gå tur med henne at jeg ikke gidder å mase mer på han. Jeg ser som regel på hunden at hun trenger en luftetur omtrent to timer før samboeren min registrerer det, og da er det lettere å bare ta henne med ut fremfor å mase på han frem til han gjør det selv. De sisten ukene har vi vært ute til sammen over en time hver eneste dag, og jeg tror det er bra for oss begge! Det blir rart å ikke gå tur med henne hver morgen, siden jeg er på jobb, men jeg satser på at vi får tatt det igjen på ettermiddagen.

Dagens treningsøkt: 

Generell oppvarming:
Vipp og stram x 30
Liggende benhev bøyd 2 x 15 på hver side
Liggende benhev rett 2 x 15 på hver side

Dynamisk oppvarming: 
Squat med rotasjon 2 x 5
Hoftesirkler x 15 hver vei

Underkropp, økt 2:
Donkey-kicks 3 x 12
Crabwalk 3 x 12

Utfall 3 x 12 hver side
Sumo-knebøy 3 x 12
Hip-thrust 3 x 12

Edit: Fikk inn en mental trening også, fem minutter meditasjon! Håper jeg klarer å gjøre dette til en god vane :) 

Endret av 17.11
Skrevet

Jeg skulle egentlig ha treningsfri i dag, men jeg har så merkelig mye energi, så jeg bare kjørte på og tok en liten overkroppsøkt.

Dagens treningsøkt. 

Generell oppvarming;

Dynamisk oppvarming: 
Skulder dislokasjon x 15

Overkropp, økt 1: 
Bicep curl 3 x 12
Militærpress 3 x 12
Butterfly 3 x 12

Kick-backs 3 x 12
Fremløft 3 x 12
Stående roing 3 x 12

Da ble jeg varm i kroppen slik at jeg kunne avslutte med en god yogavideo: 

Denne yogaøkten likte jeg veldig! Rolig og fin, absolutt ikke slitsomt eller tungt. 

• Hjerte 1
Skrevet

Blir motivert over at du fører opp alle treningsøktene👏😊 Skal virkelig prøve med oppstart av hiit-trening igjen! Yogaøkten så veldig fin ut, så tror jeg skal prøve meg på den.  Riktig god helg til deg😊

Skrevet
2 hours ago, Lunalu said:

Blir motivert over at du fører opp alle treningsøktene👏😊 Skal virkelig prøve med oppstart av hiit-trening igjen! Yogaøkten så veldig fin ut, så tror jeg skal prøve meg på den.  Riktig god helg til deg😊

Det er godt å høre! Det føles litt manisk og rart å skrive ned hver eneste økt, men det fungerer om motivator for meg selv. Når jeg står opp så drikker jeg en kopp kaffe samtidig som jeg begynner på dagbokinnlegget til treningsdagboken. Siden jeg da allerede har skrevet ned alle øvelsene på forhånd og innlegget mer eller mindre er klart for å publiseres, så blir jeg litt mer pushet til å gjennomføre det jeg har planlagt.

Ikke minst er det litt flauere å slutte å trene når jeg faktisk logger det offentlig, uansett hvor få som bryr seg eller leser :ler: 

• Hjerte 1
Skrevet

I dag skal jeg ikke trene styrke. Jeg kjenner det blir litt vanskelig, men jeg er skikkelig støl i skuldrene og i nakken, sliter litt med å snu på hodet, så jeg burde nok kanskje ikke trent i går heller. Restitusjon er så viktig!

Det jeg lurer på å gjøre er å trene litt cardio på kjøkkengulvet. Nor det kommer til kondisjonstrening så er jeg helt elendig. Jeg hater, hater, hater kondisjonstrening. Det er bare vondt, slitsomt og kjedelig. Jogging prøver jeg med jevne mellomrom, og jeg har fortsatt et lite håp om at det skal bli en ukentlig ting jeg kan gjøre sammen med hunden, men jeg kommer nok aldri til å elske det!

Dans er en form som fungerer sånn nogenlunde for meg, så i dag prøvde jeg meg på denne videoen: 

Det gikk helt ok. Jeg har ikke verdens beste koordinasjon, så jeg blir fort forvirret om jeg må gjøre mange bevegelser etter hverandre sånn som man gjerne gjør i cardiodans og step. I denne videoen er det ikke så mange vanskelige øvelser, og i de tilfellene der jeg syns det ble for mye styr så gjorde jeg bare forrige øvelse en gang til. Det viktigste er tross alt å holde pulsen oppe, ikke å gjøre bevegelsene perfekt :)

Avsluttet med en kort økt med mental trening.

Skrevet

OPPSUMMERING AV UKE 29

• Mental trening: 4 økter
  • Yoga: 1 økt
  • Styrketrening: 4 økter
  • Cardio: 2 økter

• Søvn i snitt: 6 timer per natt

• PAI: 75

MÅL FRA FORRIGE UK

• Gjennomføre alle styrkeøktene mine...
  • Registrer deg i Memento-appen (PAI)

MÅL FOR NESTE UKE

• Gjør yoga 3 ganger 
  • Finn cardioøkt nummer 2
  • Få PAI stabilt over 100
Skrevet

I dag skal jeg ha treningsfri. Har fortsatt vondt i nakke og skuldre, så fremfor å trene styrke tok jeg heller en yogaøkt spesifikt for nakke og skuldre. Følte egentlig ikke det hjalp i det hele tatt 😛 

Skrevet

Tenkte jeg skulle ta en treningsøkt i dag, men dørstokkemila er så laaang🙄 Sitter og ser på vm friidrett og håper det skal gi inspirasjon....😅😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...