17.11 Skrevet 30. januar 2022 #1 Del Skrevet 30. januar 2022 Jeg har funnet ut at Prosjekt Selvutvikling med dagbokskriving fungerer helt greit, så nå skal jeg også prøve å få sparka i gang en treningsdagbok der jeg loggfører trening og kosthold. Fra før av er jeg helt ok sunn, men har både dårlige knær, vondt i hofta, en skulder som krangler og sitter generelt altfor mye stille. Målet mitt er å ha en kropp som fungerer lengst mulig. Nå kan jeg ikke reise meg opp av sofaen uten å kjenne på smerter i hofta, og det er jeg for ung for. Så det blir mye yoga og tøying her tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 30. januar 2022 Forfatter #2 Del Skrevet 30. januar 2022 Logg fra lørdag 29.01 Startet dagen med yoga og smoothie, noe som i grunn er helt optimalt de dagene jeg rekker det. Fulgte denne videoen: Deretter trente jeg litt lett styrke til denne: Litt lite gjennomtenkt kanskje. I dag kjører jeg styrke først, deretter yoga og tøying. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 31. januar 2022 Logg fra søndag 30.01 Da jeg startet å trene for mange år siden, og egentlig kom ganske godt i gang, startet jeg med The Butt Bible av Pauline Nordin. Videoene tåler kanskje ikke helt tidens tann, og effektiviteten kan sikkert diskuteres, men hun bruker i alle fall øvelser jeg liker, og jeg syns det er lett å gjøre det tyngre om jeg ønsker det. Ikke minst kommer jeg meg gjennom hele videoen uten å være drittlei eller føle at jeg ikke får til øvelsene. Enkelte videoer har veldig mange ulike øvelser, og de krever ofte en koordinasjon jeg rett og slett ikke har. Det er som å lære seg en koreografi, og for min del er dørstokkmila lang nok fra før. Så, jeg gjorde det enkelt, og startet på Lower body level 1. Det hjelper at dama er litt morsom. Deretter tøyde jeg ut til denne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 31. januar 2022 #4 Del Skrevet 31. januar 2022 Så flink du er 👏🏻🙌🏻 Yoga er en så fin treningsmetode. Lykke til videre. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 31. januar 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 31. januar 2022 31 minutter siden, *blueberry* said: Så flink du er 👏🏻🙌🏻 Yoga er en så fin treningsmetode. Lykke til videre. Tusen takk Yoga er virkelig helt fantastisk, og den treningsformen der jeg føler resultatene kommer raskest. Ikke i form av muskler, men ved at kroppen føler seg bedre og smertene avtar. Jeg gleder meg til det! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 1. februar 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 1. februar 2022 Logg fra mandag 31.1 Det ble en dårlig treningsdag i går. Jeg skulle egentlig på Zumba, men nok en gang ble det avbestilling av timen til fordel for å bare dra hjem og gjøre ingenting. Gruppetrening er noe jeg egentlig har utrolig godt av. Én ting er at det tvinger meg i aktivitet, en annen ting er at det gjør at jeg føler meg så utrolig normal. Her er jeg, liksom, en helt normal dame i starten av 30årene, på "jentetrening" men en drøss av andre helt normale damer på samme alder. Det er både deilig og skummelt på en gang. Kan de se på meg at jeg ikke er som dem? Ville de blitt sjokkert om jeg fortalte om meg selv på en ærlig måte? Så jeg trente kanskje ikke, men jeg gjorde et forsøk på å tøye ut foran fjernsynet mens samboeren min var ute i et ærend. Lettere sagt enn gjort.. Jeg fikk på meg yogasokker og treningsklær, rullet ut yogamatten min, og fikk umiddelbart selskap av en veldig entusiastisk men relativt ubrukelig treningskompis. Aller helst ville hun ligge helt inntil meg og slikke meg i ansiktet, så det hele endte med veldig mye latter, og veldig lite tøying. Jo mer jeg lo, jo gladere og mer nærgående ble hun. Jeg ler ikke så veldig mye nå for tiden, så jeg tror egentlig dette var en veldig, veldig bra ting ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 2. februar 2022 Logg fra tirsdag 1.2 Dårlig med trening i går, men humørmessig hadde jeg likevel en veldig bra dag. Jeg prøver å få inn gode vaner også på kontoret, da jeg merker godt at jeg har fått en mer stillesittende jobb enn før. Derfor prøver jeg å gjøre kontor-yoga hver arbeidsdag, selv om jeg føler meg bittelitt dum. Heldigvis har jeg eget kontor. Denne videoen er en av favorittene mine, først og fremst fordi den er veldig kort, så terskelen for å gjennomføre hele er ikke spesielt høy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasifica Skrevet 2. februar 2022 #8 Del Skrevet 2. februar 2022 17.11 skrev (3 timer siden): Logg fra tirsdag 1.2 Dårlig med trening i går, men humørmessig hadde jeg likevel en veldig bra dag. Jeg prøver å få inn gode vaner også på kontoret, da jeg merker godt at jeg har fått en mer stillesittende jobb enn før. Derfor prøver jeg å gjøre kontor-yoga hver arbeidsdag, selv om jeg føler meg bittelitt dum. Heldigvis har jeg eget kontor. Denne videoen er en av favorittene mine, først og fremst fordi den er veldig kort, så terskelen for å gjennomføre hele er ikke spesielt høy. Oj! Denne så helt midt i blinken ut for meg. Jeg skrev nettopp til @*blueberry* at jeg ikke fikk gjort yoga pga en dårlig dag. Men fem minutter ser innafor ut. Ekstra motiverende at du linker til treningen. Har du noen favoritter du gjør om og om igjen, eller varierer du mye? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 2. februar 2022 5 minutter siden, Pasifica said: Oj! Denne så helt midt i blinken ut for meg. Jeg skrev nettopp til @*blueberry* at jeg ikke fikk gjort yoga pga en dårlig dag. Men fem minutter ser innafor ut. Ekstra motiverende at du linker til treningen. Har du noen favoritter du gjør om og om igjen, eller varierer du mye? Jeg kan ikke si at jeg trener så mye at jeg har favorittvideoer, det er noe jeg fortsatt jobber med. Men jeg har to youtube-kontoer jeg liker å følge, den ene er Yoga with Adriene, som har flere fantastiske yogaøkter i alle mulige lengder og vanskelighetsgrader, og MadFit som jeg har et elsk/hat-forhold til. Jeg syns Madfit til tider gjør ting unødvendig komplisert og har noen rare øvelser jeg ikke blir helt fortrolig med, men hun har også økter som er tilpasset leilighet (no jumping), i tillegg til at det er mange økter med fin lengde på (kort) og hun viser en del veldig gode tøyeøvelser. Fordelen med at det er mange videoer er at det er mye å velge i dersom man er ute etter variasjon. på en annen side er det fort gjort å bli overveldet og få vanskeligheter med å velge økt. Så når jeg virkelig sliter med motivasjonen så går jeg for Pauline Nordin - But Bible på youtube, kanskje mer av vane enn noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasifica Skrevet 2. februar 2022 #10 Del Skrevet 2. februar 2022 17.11 skrev (10 minutter siden): Jeg kan ikke si at jeg trener så mye at jeg har favorittvideoer, det er noe jeg fortsatt jobber med. Men jeg har to youtube-kontoer jeg liker å følge, den ene er Yoga with Adriene, som har flere fantastiske yogaøkter i alle mulige lengder og vanskelighetsgrader, og MadFit som jeg har et elsk/hat-forhold til. Jeg syns Madfit til tider gjør ting unødvendig komplisert og har noen rare øvelser jeg ikke blir helt fortrolig med, men hun har også økter som er tilpasset leilighet (no jumping), i tillegg til at det er mange økter med fin lengde på (kort) og hun viser en del veldig gode tøyeøvelser. Nå har jeg akkurat prøvd den 5 minutter yogaen, den var super for en dag som denne, takk for inspirasjon MadFit har jeg og trener jeg fortsatt mye til. Enig med deg om at hun kan gjøre ting komplisert. Men for det meste er hun god. Hender jeg forenkler enkelte øvelser, men det er kanskje 1/10 av en økt. Adriene har jeg ikke prøvd, så det takker jeg for nok et tips 😄 Gleder meg til å prøve 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 7. februar 2022 (endret) Logg fra 1.2 ja, og deretter gikk det tydeligvis rett vest, for plutselig har det gått nesten en hel uke og jeg har ikke gjort annet enn å lufte hunden og rulle litt rundt på gulvet med yoga. Mye av problemet mitt er at jeg har en tendens til å ville gjøre alt på en gang. Jeg går fra å ikke trene i det hele tatt, til å planlegge trening hver dag, gjerne både morgen og kveld. Da sier det seg nesten selv at det blir vanskelig å gjennomføre, for ikke å snakke om at det egentlig er på grensen til usunt. Før covid trente jeg på senter, og såpass ofte at den del av meg var bekymret for at de ansatte skulle ta kontakt å spørre om jeg var spiseforstyrra. Skjønner ikke hvor den motivasjonen ble av. Selv om den var litt i overkant, så kom jeg meg i alle fall ut av huset, jeg unngikk negativ energi, rus og tankekjør. Flere ganger forrige uke startet jeg dagen med å gjøre litt styrke, men så mister jeg motivasjonen etter kanskje ti minutter. Videoen er for kjedelig, øvelsene er teite, jeg vet ikke, motivasjonen er bare ikke der. Kanskje nøkkelen til god hjemmetrening er å droppe videoene, og heller sette sammen et program med de øvelsene jeg liker, som jeg kan gjennomføre på rundt ti minutter. Den skal jeg gruble litt på. Nå booker jeg en gruppetime med zumba etter jobb, også er det det eneste jeg skal planlegge av trening denne uken. La mandag bli en bra dag, og la resten av uken bli som den blir. Kanskje neste uke kan både mandag og tirsdag bli en bra dag. I dag skal jeg i alle fall møte opp på gruppetrening, koste hva det koste vil, for jeg vet at jeg kommer til å føle meg utrolig mye bedre etterpå. Endret 7. februar 2022 av 17.11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasifica Skrevet 7. februar 2022 #12 Del Skrevet 7. februar 2022 Kjedelig å høre at motivasjonen ikke er på topp. Vet ikke om det er noe til hjelp men jeg måtte sette videoene i system til å begynne med. Slik at jeg kan velge etter dagsform hva jeg ønsker. Altså, i går ble det tøff benøkt, det betyr mage og armer i dag. Går først på oppvarmingsmappen, finner en jeg ønsker ut i fra tid eller erfaring. Deretter går jeg inn på armer/mage, tar en som ser ok ut med tanke på tid. Prøver å ta nye hver gang. Men bestemmer meg for å alltid gjennomføre den jeg har bestemt meg for. Og det er ikke før etterpå jeg kan bestemme hva jeg skal gjøre etterpå. Lang økt i går, betyr gjerne kort økt i dag. Men støtter deg i å ikke trene hver dag og flere ganger om dagen. Viktigste er at du rører deg og er i gang. Motivasjonen vil nok alltid gå opp og ned. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 11. april 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 11. april 2022 De ble aldri noe yoga på meg, og jeg endte opp med å avslutte abonnementet på treningssenteret mitt. Vet ikke helt om det er bra eller dårlig. Jeg husker før covid brøt ut, at jeg endelig følte meg som en del av et fellesskap, jeg følte meg normal. På gruppetrening pleide de å dele oss opp i par, og jeg hadde fått litt kontakt med en annen dame der som heller ikke hadde en fast partner. Jeg liker å tro at jeg så begynnelsen av et mulig vennskap der. Nå virker dette helt fremmed igjen, og jeg kommer ikke over terskelen for å dra på gruppetrening. Så det får vente til en annen gang. Men jeg har kommet litt i gang igjen, så jeg skal prøve å logge litt trening og mat her fremover for å se om jeg har noe fremgang. Mat og trening søndag 10. april Frokost: En kopp kaffe, et glass Biola med jod og d-vitamin. Tilskudd av omega 3 og L-lysin. 500 ml. smoothie som inkluderer tre egg. Lunsj: 200 gram bacon, ett pitabrød og 1/4 agurk. Middag: Angusburger med salat, bacon og ost, og pommes frites. Kvelds: Spiste egentlig ikke kveld. Ble litt kjeks. Oppvarming: Dynamisk oppvarming med rotasjon, både på huk og i utfall-planke. Generell oppvarming av hoftene med vipping og hoftesirkler Oppvarming av ben og setemuskel med liggende benhev på siden Trening: Knebøy 3 x 12 Hip-thrust 3 x 12 Markløft 3 x 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 12. april 2022 Forfatter #14 Del Skrevet 12. april 2022 Vi spiser indisk én gang i uken, så jeg tenkte å prøve å gjør den litt sunnere med en indisk salat. Sjekket litt forskjellige oppskrifter på nett, tok bort litt, la til litt, og endte opp med et ganske bra resultat. 6 store blader crispsalat 1/2 potte med mynte 1/2 potte med bladpersille 1/2 agurk i tynne halvskiver 1 rødløk i tynne ringer Rett før servering: Saften fra 1/2 lime 1 ss olivenolje Salt Pepper Neste gang skal jeg prøve å legge til granateple, tror det kan bli veldig godt! Mat og trening mandag 11. april Frokost: En kopp kaffe, et glass Biola med jod og d-vitamin. Tilskudd av omega 3 og L-lysin. Lunsj: 500 ml. smoothie som inkluderer tre egg. Middag: Kylling Korma med ris, nan og indisk salat. Veldig sen middag, så ble ikke noe kveldsmat. Oppvarming: Dynamisk oppvarming med rotasjon, både på huk og i utfall-planke. Skuldersirkler - 15 ganger hver vei Trening: Bicep curl 3 x 12 Militærpress 3 x 12 En slags butterfly 3 x 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 14. april 2022 Forfatter #15 Del Skrevet 14. april 2022 Onsdag føyk forbi i en fart. Jeg ble helt oppslukt i bachelorskriving, så det ble lite dagbok. Onsdag ble også treningsfri, da jeg kjenner at jeg faktisk har vondt i huden i tillegg til å være støl Mat og trening tirsdag 12. april Frokost: En kopp kaffe, et glass Biola med jod og d-vitamin. Tilskudd av omega 3 og L-lysin. Lunsj: 500 ml. smoothie som inkluderer tre egg. Middag: Pasta bolognese Kveldsmat: 1/4 vannmelon Oppvarming: Generell oppvarming av hoftene med vipping og hoftesirkler Oppvarming av ben og setemuskel med liggende benhev på siden Trening: Knebøy 3 x 12 Hip-thrust 3 x 12 Mat onsdag 13. april Frokost: En kopp kaffe, et glass Biola med jod og d-vitamin. Tilskudd av omega 3 og L-lysin. Lunsj: 500 ml. smoothie som inkluderer tre egg. Middag: Grandiosa tynn bunn med spekeskinke Nok en gang en veldig sen middag, så det ble ikke spist så mye annet. Jeg tror ikke jeg spiste lunsj før klokka var nærmere 16 fordi jeg var så fokusert på det jeg holdt på med. En annen ting er at vi har hoppet over fisk flere dager på rad nå, tenker alltid at vi skal ta det i morgen, også får vi mer lyst på noe annet. Men orker ikke stresse i påska, så jeg tror jeg heller skal lage en semi-fast middagsplan som inkluderer fisk, som vi kan begynne på etter påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 16. april 2022 Forfatter #16 Del Skrevet 16. april 2022 Mat torsdag 14. april Frokost: En kopp kaffe, et glass Biola med jod og d-vitamin. Tilskudd av omega 3 og L-lysin. Lunsj: 500 ml. smoothie som inkluderer tre egg. Middag: Spiste ikke middag. Vi dro på besøk til slekta til samboeren, og jeg glemte rett og slett av det. Mat fredag 15. april Frokost: En kopp kaffe, et glass Biola med jod og d-vitamin. Tilskudd av omega 3 og L-lysin. Lunsj: 500 ml. smoothie som inkluderer tre egg. Middag: Ostepizza. Veldig basic. Har ikke trent på et par dager. Jeg ble først støl, og deretter fikk jeg vondt i huden på samme sted, det var til og med smertefullt å bruke klær. Så jeg tok en liten pause, og nå er jeg redd den har blitt for lang. I morgen skal jeg starte dagen med trening igjen. I dag skal jeg derimot bake kanelboller, etter tangzhong-metoden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 18. april 2022 Forfatter #17 Del Skrevet 18. april 2022 (endret) Mat lørdag 16. april Frokost: En kopp kaffe, et glass Biola med jod og d-vitamin. Tilskudd av omega 3 og L-lysin. Lunsj: 500 ml. smoothie som inkluderer tre egg. Middag: Biff med ris og stekte grønnsaker. Den var faktisk helt syk, bare bittelitt for mye stekt. Spiste MASSE kanelboller til kvelds. Anbefaler forresten denne bolleoppskriften: https://krem.no/hjem/boller-og-kanelboller-tangzhong-style/ og denne for fremgangsmåten for å lage knuter: https://krem.no/hjem/skikkelig-saftige-kanelboller/ Mat søndag 17. april Frokost: En kopp kaffe, et glass Biola med jod og d-vitamin. Tilskudd av omega 3 og L-lysin. Lunsj: 500 ml. smoothie som inkluderer tre egg. Middag: Ostepizza. Igjen OK, er det noe jeg innser så er det at jeg spiser for lite. Det er ikke rart at jeg ikke har energi til trening. Det er bare vanskelig å finne mat jeg har lyst til å spise. Trening går fortsatt trått, men i dag skal jeg være nykter hele dagen, så jeg har et lite håp om å komme meg ut på en joggetur med hunden Endret 18. april 2022 av 17.11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 31. mai 2022 Forfatter #18 Del Skrevet 31. mai 2022 Alt bråstoppet litt for en lang periode. Noen dager klarer jeg såvidt å puste. I dag er ikke en sånn dag, tror jeg. Ikke enda. Så i dag har jeg trent yoga. 15 små minutter med yoga for hoftene, men det er bedre enn ingenting! Jeg fulgte denne videoen: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 2. juni 2022 Forfatter #19 Del Skrevet 2. juni 2022 Litt er bedre enn ingenting, jeg syns det er en fin innstilling. Prøvde egentlig å trene litt styrke i dag, men motivasjonen er bare ikke der i det hele tatt, og jeg er skikkelig sliten i både kropp og hode. Så det ble litt yoga, avsluttet med å gråte, jeg har en tendens til å gråte når jeg gjør yoga, vet ikke om det er bra eller ikke. Håper resten av dagen blir bedre. I dag fulgte jeg denne videoen: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 3. juni 2022 Forfatter #20 Del Skrevet 3. juni 2022 I dag ble det (veldig) lett styrketrening. Skikkelig lavterskel, men det er helt greit. Brukte bare kroppsvekt, og var sikkert ferdig innen fem minutter. Litt meningsløst, men det viktigste er at jeg gjør litt hver dag. Kanskje jeg gjør dobbelt så mye neste økt 😛 Donkey-kicks x 15 hver side Liggende benhev på siden med bøyd ben x 15 hver side Liggende benhev på siden med rett ben x 15 hver side Knebøy x 15 Hip-thrust x 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå