Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer rakker alltid ned på kristne, kristendom og bibelen. Han kaller bibelen for eventyrbok. Hsn mener at all krig bunner i relgion. 
Spurte han i kveld om hvis han er så imot dette, hvorfor hadde han da stort kirke bryllup den gang han giftet seg og hvorfor er hans barn både døpt og konfirmert kristent. Spurte om ikke det er litt hyklerisk? 
Han klikket totalt, skjelte meg ut og gikk og la seg. 
Jeg har min barnetro, at det finnes noe «større» enn oss mennesker. 
En form for Gud. 
Hvorfor ble han sånn? Tåler ikke folk som mener at bibelen er en «eventyrbok» at de er hyklere da de følger kristne tradisjonet? Føler de seg trufne siden de bare «go with the flow?» men kan ikke stå for hva de gjør? 

Anonymkode: 9b534...756

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig spesielt han ble så sur ja. Veldig spesielt barna er døpt i kirken hvis han er så anti-kristendom også. 

Jeg tror det var barnemor som pushet dåp og han var tøffel og sa ja. Og det minner du han på, derfor klikket han. 

Anonymkode: 05674...20c

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg tror også det. Er så lei meg nå, var så vondt å høre.

Han sa at jeg skulle holde henne (eksen) utenom dette.Aldri sett han så sint før…

Skrevet

Jeg er veldig ateist, men har nok litt mer respekt for kristne enn din sambo. Jeg synes religion generelt er forkastelige greier, men respekterer at folk tror. Selv om jeg er ikke-troende har jeg feiret noen høytider i kirka. Men unngått de jeg kunne. Giftet meg ikke i kirka, men døpte barna der da det var eldre i familien som ble skikkelig stressa for de var redde for at barnas sjel kom til helvete elns. For vår del var det bare et rituale, det skader sånn sett ikke barna å ha fått noe vann på hodet.

Men jeg hadde ikke klikka hvis noen hadde påpekt at jeg er ateist men døpte barna. Jeg kan stå inne for de valgene som ble tatt, men det høres ut som din samboer har noe på gang med religion som er litt mer avansert enn mine opplevelser. 

Har han vokst opp religiøst? Kjenner han religiøse som ikke har vært snille med ham? Er han egentlig kristen, men liker ikke at han er det?

Anonymkode: ff8ab...719

• Liker 2
Skrevet

tror bare du rett og slett stoppa kjeften på ham og han kunne ikke svare noe logisk. Er forresten du som kan være sur. Han latterliggjør din tro (hilsen ateist.)

Anonymkode: 82064...1e2

• Liker 3
Skrevet

jævla barnslig å skjelle deg ut sånn og skygge banen.

Her bør han forklare seg i morgen.

Kan hende ligger noe mer under.. Om ikke: sjelden en har rett til å bli flyforbanna og ta det ut på noen altså. Ja når det ikke har vært store svik på gang Det er ikke lov i min verden iallefall..

Anonymkode: 82064...1e2

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjell på sannheten og religion. Religion er noe menneskeskapt som har vært opphavet til mye krig og dårlig menneskesyn (men også noen gode holdninger!). Jeg mener religion stort sett er noe negativt. 

Gud er kjærlighet og ingenting annet. Du trenger ikke bygninger og bøker for å være troende. Kjærlighetens vei finner vi inne i oss. 

Anonymkode: 5c4b1...056

Skrevet

Han der virker rett og slett ustabil. 

Anonymkode: cf90b...91a

• Liker 1
Skrevet

RØDT FLAGG!

Anonymkode: 775ce...89e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er forskjell på sannheten og religion. Religion er noe menneskeskapt som har vært opphavet til mye krig og dårlig menneskesyn (men også noen gode holdninger!). Jeg mener religion stort sett er noe negativt. 

Gud er kjærlighet og ingenting annet. Du trenger ikke bygninger og bøker for å være troende. Kjærlighetens vei finner vi inne i oss. 

Burde han ikke da kunne svare normalt på mine spørsmål på hvorfor han hadde stort korke bryllup og har døpt/ konfirmert sine barn kristelig.  Hvorfor gjøre det hvis han forbanner hele kristedommen? 

• Liker 2
Skrevet

Han ble sur for du owna han. Tåler ikke å tape ansikt. 

Anonymkode: 7633c...264

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Burde han ikke da kunne svare normalt på mine spørsmål på hvorfor han hadde stort korke bryllup og har døpt/ konfirmert sine barn kristelig.  Hvorfor gjøre det hvis han forbanner hele kristedommen? 

Jul, bryllup, konfirmasjon og dåp er jo mer norske tradisjoner enn kristne tradisjoner i Norge. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han ble sur for du owna han. Tåler ikke å tape ansikt. 

Anonymkode: 7633c...264

Tenker det samme! 
Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jul, bryllup, konfirmasjon og dåp er jo mer norske tradisjoner enn kristne tradisjoner i Norge. 

Finnes andre steder enn kan gjøre det enn i kirken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jul er mer norsk tradisjon. 

Dåp, konfirmasjon og bryllup har leeenge vert greit med andre former en kristelig. 

Til ts: det er du som skal bli sint på mannen. Han klikket på deg uten grunn. Eller, grunnen var fordi du satte han på plass. Han har snakket stygt om din religion mange ganger, og når du klarer å svare for deg så klikker det for han. 

Nei det er absolutt ikke greit! Håper han kommer med en god unnskyldning og at dere ordner opp. Håper også at han slutter med drittsnakket sitt. 

Anonymkode: 9d360...8e9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...