Gå til innhold

9-åring som ønsker seg konto på KG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 9 år gammel jente som har sett at jeg pleier å skrive her på KG, og nå sier hun at hun også ønsker seg konto her. Hva sier dere til dette? Kan jeg tillate det eller bør hun vente? Hva er aldersgrensen for å registrere seg her på KG?

Anonymkode: dff5e...b74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen aldersgrense tror jeg men du kan vente til henne blir litt eldre kanskje. Det sukker fort opp ting som hun ikke bør lese

Anonymkode: 0ecea...794

Skrevet

Hva i all verden skal en 9-åring ha konto her for? For å skremme livskiten ut av henne? Er ikke akkurat forum for barn. Henger hun på TikTok, FB, insta og andre SoMe også?

Anonymkode: fd3c0...c15

• Liker 20
Skrevet

Med mindre man kan sperre 80% av underforumene, så nei. Det er ganske mye drit her en 9-åring ikke behøver å lese.

Anonymkode: 237de...f91

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva i all verden skal en 9-åring ha konto her for? For å skremme livskiten ut av henne? Er ikke akkurat forum for barn. Henger hun på TikTok, FB, insta og andre SoMe også?

Anonymkode: fd3c0...c15

Hun har TikTok, men ingen andre sosiale medier.

Ts

Skrevet

Ikke passende for en 9åring. Si at barn ikke kan gjøre alt som voksne gjør. 

Anonymkode: eab7b...fe4

• Liker 6
Skrevet

Svaret er klart nei. Å være på et forum er ikke noe for en 9-åring. 

• Liker 3
Skrevet

Nei vær gjev. Vi trenger ikke barn her. Og mye her inne burde vært sensurert med tanke på barn. 

Burde vært aldersgrense på KG

Anonymkode: 1e95b...3e3

• Liker 4
Skrevet

Nei. En niårgammel jente bør ikke være her. Jeg var her allerede da jeg var fremten. Og mange av kommentarene gjorde meg fryktelig usikker på meg selv. Man snakker ofte ikke pent om mennesker her, og for en sårbar niårig jente er det for eksempel ikke noe gøy å se noen av gutta her inne skrive at hår på jenter er æsj eller spysmileys, få høre at en kvinne på et bilde har for tykke lår, at hun er stygg etc., eller at kvinner skal være sånn og sånn. 

Anonymkode: 38ab0...708

• Liker 3
Skrevet

Det er jo ille nok om barn leser den dritten som står her. 

Anonymkode: 91888...325

• Liker 1
Skrevet

Kg er ett fristed for voksne. Ja, det er mange troll og dritt her, men vi klarer å forstå det og sile det bort. Hadde hun klart det? 

Vil du virkelig at datteren din skal lese om sex, menn som slår, prøving og alt annet? 

Jeg regner med at det er 16års grense her, og jeg håper du respekterer det. Hun er 9år! La hun ha uskylden litt til. 

Anonymkode: 6f586...5ea

• Liker 3
Skrevet

Tror det er 16 år som er anbefalt aldersgrense her, men ingen kontroll for øvrig. 

• Liker 1
Skrevet

Nei nei nei, ikke rot en unge inn i KG. Jeg er 35 og jeg takler det ikke, så jeg tror du vil bli utsatt for mer enn du tåler her 🙂

Anonymkode: 5d134...96c

• Liker 2
Skrevet

Nei jeg synes ikke det er en god Ide. selvom det er mange fine tråder her inne så finnes det utrolig mange stygge tråder her inne, hvor folk mobber hverandre og er stygge mot hverandre. Så om du ikke ønsker og lære barna dine mobbing og netthets så er ikke kg stedet og henge. 

Anonymkode: 5fead...542

• Liker 2
Skrevet

La nå ungen være unge så lenge som mulig, det går da virkelig alt for raskt at de møter voksenlivet. Synes generelt foreldre burde være forsiktige med å slippe unger løs på «nettet», det er mye svineri der ute, for ikke å snakke om svin. 

Skrevet

Mye mobbing, hetsing, sexfantasier, vold (mest psykisk). Ja, ikke barnevennlig 

Anonymkode: eab7b...fe4

• Liker 3
Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun har TikTok, men ingen andre sosiale medier.

Ts

Hun kan jo lese alt her inne uansett hvis hun vil. Trenger kun bruker for å skrive. Jeg var her å leste i årevis før jeg lager meg bruker. 

Skrevet

Hadde jeg vært deg, ts, hadde jeg faktisk vært på kg når hun ikke så på. Og så hadde jeg sagt til henne at forumet ikke var noe tess og at du ikke brukte det lenger, så ble hun mindre nysgjerrig. Så ille synes jeg faktisk det kan være i noen av trådene her.

Anonymkode: 38ab0...708

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, rampenissen72 said:

Hun kan jo lese alt her inne uansett hvis hun vil. Trenger kun bruker for å skrive. Jeg var her å leste i årevis før jeg lager meg bruker. 

Ikke om foreldrene setter stopper for det. Trist egentlig at barn er innom kg det er utrolig mye mobbing og rasisme og kroopspress og stygge tråder her inne hvor folk er direkte stygge mot hverandre. 

Anonymkode: 5fead...542

• Liker 2
Skrevet

En niåring burde ikke vite hva kvinneguiden er for noe!

Anonymkode: 37815...948

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...